5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

Absinth Jailbreak voor iPhone 4s en iPad

Hey luitjes,

Een Jailbreak is beschikbaar voor de iPhone 4s en iPad 2 is beschikbaar.

te vinden hier : http://greenpois0n.com/?p=173
    Het kan zijn dat de server nogal overbelast is.

Hier is een cache beschikbaar : http://cache.greenpois0n.com/dl/absinthe-mac-0.1.2-1.zip

Heb het net succes vol de iPhone 4s gedraaid op 5.0.1 (9A405), maar moet nog wachten voor de laatste fase totdat de website weer online is.

Update1: als je een error krijgt op je in de app dat je geen connectie met de database kan maken, moet je bij vpn de jailbreak vpn aan zetten. het is juist dat deze “een configuratie error” geeft.

probeer daarna nog eens de jailbreak app, de foutmelding komt dat niet meer, maar bij mij gebeurd er daarna vrij weinig. bij andere mensen is het op die manier al wel gelukt.

update2:
    SUCCESS

als je een pascode op je iphone hebt zitten (zoals ik eerst had) kan het zijn dat dit niet direct werkt.
    verwijder de pascode, en in mijn geval daarom ook tijdelijk de exchange server connectie van je bedrijf (die een pascode enforced)
    Ook zullen ingestelde vpn connecties even verwijderd moeten worden

Draai daarna nogmaals de Absinth app op je mac
    dit keer zal je nogmaals het allemaal voorbij zien komen ( of je doet dit direct in 1 keer goed :))
    draai de Absinth app op je iPhone, je zal een database error krijgen.
    ga naar settings en zet de VPN aan
    je zal een error krijgen, maar raak niks aan, wacht 30 seconden en je iPhone zal gaan rebooten.

Op dit moment heb je Cydia op je telefoon, veel plezier ermee

update3:
    de enige bug die ik tot nog toe heb gevonden is een wit icoon voor de maps applicatie, echter is deze nog wel te gebruiken en komt alleen voor als je na de jailbreak je backup terug zet.
    dit is op te lossen door de directory /var/mobile/library/webclips. te wissen

Update 4:
    iPad 2 ook succesvol gejailbreakt, dit keer wel in 1 run, wel eerst pasword en vpn connecties verwijderd voor ik de jailbreak uitvoerde

Bijdrager
    Hansi2124

We hebben op OMT een speciaal subforum hiervoor….
    Waarom plaats je het überhaupt onder iOS hardware als het om software gaat? :slant:

Graag opletten waar je je topic gaat onderbrengen.
    (dit geldt uiteraard voor iedereen die een nieuw topic aanmaakt)

Moderator
    unSOUND

Ook hier de iPad 2 in één keer succesvol, en de iPhone 4S pas na een paar pogingen… Blijkbaar heeft de Jailbreak niet alleen problemen met vergrendel-code, maar ook met de pincode van de SIM zelf.

Bijdrager
    Maximm

Wordt de iPhone na de Jailbreak terug naar de fabrieksinstellingen gezet of verandert er niets?
    Want ik heb mijn Mac met de back-up van mijn iPhone niet bij en anders ben ik al mijn contacten, smsen, apps… kwijt voor een paar dagen.

Moderator
    unSOUND

Er wordt gebruik gemaakt van de backup van iTunes voor zover ik begrijp, ik zou dus eerst zorgen dat je backups up-to-date zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.