18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    nightf3v3r

ABN-Amro inlog probleem met OS X panther

Mijn moeder werkt nog op Panther en heeft een probleem met de “vernieuwde” site van ABN-Amro.
    Als ze op de site van ABN-AMro komt krijgt ze een waarschuwing van Safari te zien met “unsupported browser”… Ik heb de software update er overheen gegooid maar alles is up-to-date. Ik vind het een beetje tricky om haar toch te laten inloggen, ik weet niet of het werkt of belangrijker nog, of het safe is om bankzaken te doen met zo’n melding. Wat te doen…?

Bijdrager
    Cloudsurfer

Hmm.. heb net even ingelogd, en bij mij werkt het prima. Werk wel met Tiger en Safari 3.0.3, maar het zou me verbazen als dat het verschil maakte. Safari is Safari.

Sleutelbeheerder
    Night

Anders even het Safari debug menu downloaden en de user agent op MSIE6 zetten;)

Bijdrager
    nightf3v3r

In Tiger werkt het bij mij ook prima, alleen bij haar krijgt ze die melding. Is Safari in Panther niet verouderd ten opzichte van de Tiger Safari?

Bijdrager
    1984

Met welke browser en besturingssysteem kan ik gebruikmaken van ABN AMRO Internet Bankieren?

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1474841&highlight=#1474841

Bijdrager
    edonk
    ”nightf3v3r”

Mijn moeder werkt nog op Panther en heeft een probleem met de “vernieuwde” site van ABN-Amro.
    Als ze op de site van ABN-AMro komt krijgt ze een waarschuwing van Safari te zien met “unsupported browser”… Ik heb de software update er overheen gegooid maar alles is up-to-date. Ik vind het een beetje tricky om haar toch te laten inloggen, ik weet niet of het werkt of belangrijker nog, of het safe is om bankzaken te doen met zo’n melding. Wat te doen…?

Hier ook (als ik op Safari ben met Panther) sinds de metamorfose van ABN/AMRO.
    Hij is wel gewoon te gebruiken, alleen die waarschuwing moet steeds weg geklikt worden, beetje irritant! en of het nog echt safe is .. ?

Camino heeft er trouwens geen last van.
    Ben ook nog op zoek naar een oplossing ..?!

Bijdrager
    Oppie

Heb ik ook met de Rabobank; gewoon in het menu doorgaan wat je wilt doen en niks van aantrekken, want het werkt prima (en veilig, waarom niet?!)

Het vreemde is dat ik de enige ben die (al jaren) deze waarschuwing, die gelukkig alleen bij het inloggen verschijnt, krijgt bij de Rabobank; cookies e.d. heb ik ook al eens weggegooid…

Bijdrager
    milann

bij mij werkt het prima met safari en panther….

Bijdrager
    sedikit

Over dit probleem heb ik inmiddels telefonisch contact gehad met iemand van de internet-afdeling bij ABN AMRO. Men vindt het inderdaad heel vervelend, maar het probleem schijnt te zijn dat “onze” Safari, de 1.3.2, problemen geeft in het inlogvenster, rechts bovenaan, het hangslotje. De Safari 1.3.2 schijnt dat niet open te kunnen maken, of zoiets (ik heb het nooit eerder gebruikt). Het gebruik van dat slotje werkt alleen maar goed vanaf Safari 2. Alternatieven zijn voor ons dan Firefox, Camino en Opera. Een beetje off topic: ik heb me hartgrondig beklaagd over het feit dat de ingetoetste gegevens, de letters en getallen, gedaan wordt met een dun lettertype, heelr lichtgrijs, op een witte achtergrond ( een algemeen ergerlijk fenomeen) Ik vind zo’n ontwerp een gotspe, en reden om zo’n ontwerper een trap onder z’n kont te geven. De letters en getallen zijn nauwelijks leesbaar! Aan die klacht wordt aandacht besteed ( zegt men….)
    Edit: Dit zijn de systeemeisen van de ABN AMRO
    Aanbevolen versies:
    Besturingssysteem
    Browser 
    Mac
    • Safari 2.0 of hoger
    • Mozilla Firefox 2.0 of hoger
    – + Camino  ( mijn toevoeging)              
    Windows 2000/XP/Vista
    • Internet Explorer 6.0 of hoger
    • Mozilla Firefox 2.0 of hoger
    • Netscape 6.0 of hoger 
    (is gelijk aan Mozilla Firefox 1.0 of hoger )     

Bijdrager
    nightf3v3r

Ok, bedankt voor jullie reactie. Misschien een alternatieve browser, ik ga eerst eens met die fijne mensen van ABN Amro praten. Overigens een klote-site geworden; spierwitte achtergrond met een lichtgroen en lichtgrijs lettertje, wie bedenkt zo iets.

EDIT: Ik zie dat sedikit en ik dezelfde mening toebedeeld zijn over de site. Te bedenken dat mensen daar echt grof voor betaald worden om met zo’n waardeloos ontwerp aan te komen. We hebben het hier niet over de site van de bakker om de hoek.

Bijdrager
    sedikit
    Bijdrager
    nightf3v3r

Bedankt sedikit! Ik ga me er eens in verdiepen.

Bijdrager
    nookie

Goh, niemand die met dit linkje kwam?

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1474841&highlight=abn#1474841

2 dagen geleden, dezelfde vraag.

Bijdrager
    sedikit
    ”nookie”

Goh, niemand die met dit linkje kwam?

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1474841&highlight=abn#1474841

2 dagen geleden, dezelfde vraag.

Goh,even iemand die even niet goed las?!…….(zie hierboven reactie van 1984)

Bijdrager
    nookie

Ik trek me woorden terug. :oops:

Bijdrager
    1984
    ”nightf3v3r”

. Overigens een klote-site geworden; spierwitte achtergrond met een lichtgroen en lichtgrijs lettertje, wie bedenkt zo iets.

EDIT: Ik zie dat sedikit en ik dezelfde mening toebedeeld zijn over de site. Te bedenken dat mensen daar echt grof voor betaald worden om met zo’n waardeloos ontwerp aan te komen. We hebben het hier niet over de site van de bakker om de hoek.

Daar word aan gewerkt, de site is nog niet klaar (Personaliseer uw pagina) http://demo.abnamro.nl/

Bijdrager
    sedikit

@1984,
    Klopt. heb ik ook gehoord. Maar men had het alleen over de interface, niet over de kleuren, dikte en soorten van het lettertype, voor die plekken, waar je iets in moet vullen.

Bijdrager
    1984
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.