25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    Huyfr

ABN Amro app werkt niet met ios9 beta

Ik heb de Beddta versie geïnstalleerd waardoor mijn ABN-amro app nu niet meer werkt. Gek genoeg werkt de rest allemaal wel en zie ik nog geen gekke dingen ios9. Wie heeft nog meer dat probleem?

Bijdrager
    hatolex

Bijdrager
    GastonM

Net als bij alle beta-software adviseert Apple om de publieke beta niet op productiemachines te installeren. Naast bugs in de software van Apple zelf, kan het zijn dat software van derden niet meer werkt.

iOS 9 bèta’s zijn niet bedoeld om op de apparaten te installeren die je dagelijks gebruikt. Kijk er dan ook niet van op als iets niet werkt.

Bijdrager
    Ome Kor

@huyfr
    Waarom plaats je je bericht twee keer? Bovendien had je dit topic beter in Forum -> iOS Software -> iOS kunnen zetten.

Moderator
    Poezenbeest

Zoals Ome Kor zegt… Het andere topic is foetsie gemaakt…

Bijdrager
    Henriboersema

Tsjonge jonge. Ik dit snap werkelijk waar niet:-?

Bijdrager
    IsSidha

nah.. dat kan toch gewoon nie.. wat slecht weer van Appel zeg..:angel:

Bijdrager
    Niels

Daarvoor is het ook nog beta software en geen public release.  biedt deze software aan om bugs in iOS op te laten sporen en bovendien biedt het developers de kans om hun apps aan te passen waar nodig. In dit geval moet de ABN Amro dus haar app gaan updaten om de login bug op te lossen.

Bijdrager
    Tafkapixies4ever

Misschien wil Huyfr als serieuze Beddta tester gewoon weten of er nog meer mensen zijn met dit probleem, dan is het duidelijk of het aan iOs 9 ligt of aan iets anders,

Bijdrager
    IsSidha

@nielsdam .. pas op he.. tis wel een publieke Beddta release

@tafkapixies4ever .. simpel toch.. eerst doet ie ut wel nu niet meer dussss wat anders an het zijn als iOS9

Appeltje Appeltje toch
    8-O

Bijdrager
    Niels

@issidha: Ik bedoelde niet public beta, maar public/general release (maw de uiteindelijke versie):)

Bijdrager
    MacKeessie

Klopt, bij mij werkt hij ook niet. Dus de bank kan aan het werk!

Moderator
    Night

Ik gok dat ze allang aan het testen zijn met de iOS9 in hun BETA versie van de bankieren app:-P

Bijdrager
    Franky Mac

Het is alleen te hopen dat die beta testers geen negatieve reviews in de App store plaatsen. Helaas gebeurd dat wel:

On Negative App Store Reviews During Betas of iOS and OS X

Bijdrager
    Beko

Niet alleen de ABNAMRO App werkt niet meer op IOS 9 maar tevens de ABNAMRO/VISA Creditcard App werkt ook niet meer.
    Vanaf de update naar IOS 9 is men volledig verstoken van mobielbankieren en de creditcardservice van ABNAMRO.
    Dan mag men wel zeggen dit is een Beta dus er zijn risico’s aan verbonden maar als je dan gelijk verstoken bent van je bank/creditcard gebruik vindt ik dit toch wel erg slordig.
    Vooral als Apple aangeeft dat het publiek dit systeem moet testen. Als men dat dan doet is men gelijk financieel lamgelegd.
    Wat mij ook opvalt is dat geen van beide bedrijven, Apple en ABNAMRO en tevens VISA geen enkele reactie op deze storing geeft.

Bijdrager
    IsSidha

@beko .. hoezo is het een storing??

is het nou zo moeilijk om in je harses gepompt te krijgen dat je beta’s niet op je produktie systemen moet installeren ondanks dat dat al vele en vele jaren lang door iedereen geroepen wordt?? of ontgaat jouw het sarcasme dat in dit draadje er vanaf druipt nu echt helemaal

eigen schuld dikke bult ga maar achteraan de rij staan bij alle andere klagers die er de ballen verstand van hebben en alleen maar stoer willen doen naar hun omgeving

Bijdrager
    Franky Mac

@beko
    Sorry hoor, maar als je verwacht dat na het installeren van een beta alles werkt, dan heb je duidelijk de functie van een beta niet begrepen. Het is helemaal geen storing!

Door wijzigingen in de API of frameworks van nieuwe versie van iOS of OSX kunnen Apps die voor de oude versie gemaakt zijn niet meer werken. Daarom wordt het ook aangeraden om een beta NIET op de telefoon of Mac die je dagelijks gebruikt te installeren. Public beta’s zijn bedoeld voor ervaren gebruikers die weten wat ze doen en die het leuk vinden om bugs te zoeken en te melden, niet voor mensen die het cool vinden om de nieuwste versie te hebben.

Wees blij dat het alleen die bankapp is, voor hetzelfde geld had je ook niet kunnen bellen of whatsappen.

Bijdrager
    Niels
    Beko op 13 juli 2015

Vooral als Apple aangeeft dat het publiek dit systeem moet testen.

Je moet NIETS. Dat is de eerste fout in je redenatie!

Als je kiest voor deelname aan de public beta dan wordt je duidelijk gewaarschuwd dat bepaalde dingen niet kunnen werken zoals verwacht. Daarnaast raadt  je aan om een back-up te maken via iTunes, zodat je via DFU-modus op ieder moment terug kunt naar iOS8.4 zonder verlies van je gegevens. Als je dit dus niet gedaan hebt, dan ben je of niet al te snugger bezig of veel te ongeduldig te werk gegaan.

De ontwikkeling van iOS is een ‘levend’ proces. Bij de ene versie werken bepaalde dingen niet (in dit geval dus de apps van de ABN Amro), bij de volgende versie weer wel. Daar kan  noch de developers iets aan doen. Ook kunnen beiden onmogelijk direct aan jou gaan aangeven of iets het wel of niet doet. Developers moeten namelijk ook werken met wat ze op dat moment beschikbaar hebben, en een bug fixen terwijl deze bij de volgende/uiteindelijke versie mogelijk niet meer bestaat, is iets waar veel developers geen tijd nog moeite aan besteden. En ik geef ze groot gelijk.

Keyword is dus geduld; wil je jezelf behoeden voor dit soort frustraties, wacht dan gewoon rustig op de general release. En anders niet zeuren!

Bijdrager
    Ome Kor

Volgens mij zit die Beko de boel te stangen. Hij/zij heeft zijn account net aangemaakt.

Bijdrager
    tarun

@on topic: is er wel toegang via Safari onder iOS9?

Bijdrager
    Niels

Ja, je kunt gewoon met je snelcode inloggen op de ABN website. Echt handig is het natuurlijk niet op een klein scherm als dat van de iPhone, maar op een iPad is het goed te doen.

Bijdrager
    Franky Mac

Bijdrager
    socalflyboy

@beko: bij mij werkt de App ook niet meer. De credit card App echter wel. Voorlopig dus maar even via Safari naar de ABN site.

Bijdrager
    Niels

Inmiddels heeft de ABN een update uitgebracht en de app werkt weer onder iOS9.

Moderator
    Raymon Mens

Dat is goed nieuws:)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.