5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Gerhard

Ableton volume te laag

Iedere keer als ik ergens draai, dan in mijn Macbook qua volume te laag. Draaitafels of CD-spelers kunnen veel harder, ik moet alles op maximaal zetten om ook maar een beetje in de buurt te komen. Ik gebruik momenteel de M-Audio Transit, daarvoor had ik een Echo IndigoDJ. Ook toen had ik hetzelfde probleem.

Op mijn soundcard kan niks meer harder, in Ableton zit ik tegen het ‘rode’ aan. Mijn MP3’s zijn zo ‘hard mogelijk’ opgenomen. Wat kan ik hier aan doen? Heb ik een hardware pre-amp nodig om mijn volume op te krikken? Of kan dit software-matig nog worden opgelost? Pioneer mixers bezorgen mij de meeste problemen, maar ook Allen & Heath gaf mij twee weken geleden niet voldoende output…

Dank u.

Bijdrager
    EdEPS

Heb je al gekeken in de hulpprogramma-map/ Audio/Midi configuratie??
    Dan ook nog in je Systeemvoorkeuren/ geluid?

Suc6 Ed

Bijdrager
    Deceipher

Hoe heb je je macbook aangesloten?

Bijdrager
    RenderingRebel

Bekend probleem!, ik heb elke keer met mn livesets een te lage output vergeleken met mn dj sets
    moet de gain bijna helemaal opendraaien…
    Afgelopen weekend in een club met een djm 800 was het echt niet normaal, gain helemaal open en zit net onder het rood op de mixer… terwijl de cdjs dik staan te oversturen halverwege…

En ik heb ff een testje gedaan, als je een wav in ableton laad en die dan weer rendered en op cd brand is de output lager als dat je de wav in ableton laad en dan via je soundcard naar de mixer stuurt…

Ik sluit gewoon aan op de line input van de mixer
    Met studio./live mixers is het niet zon probleem, eigenlijk alleen dj mixers
    En sommige mensen snappen niet dat een livemixer wel handig is bij een liveset:p evenals ruimte om je gear te stallen trouwens…

Bijdrager
    moller
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.