18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Fezzie

Aargh Bier in iBook

Een vriend van mij heeft per ongeluk een glas bier omgestoten en helaas ging dat recht mijn op dat moment aan staande iBook in. Hij begon wat raar te knipperen en toen hield ie er mee op. Toen ik hem optilde liep het langs alle kanten eruit en ik heb dus nog weinig hoop voor hem.

Het wordt een verzekeringskwestie en volgens Apple kunnen ze hem misschien nog wel maken. Is dat verstandig, of blijf ik dan met een soort van zorgen kindje zitten en kan ik beter een nieuwe eisen?

Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft. Ik hoop het eigenlijk niet, maar je weet maar nooit.

Bijdrager
    HSL

als het via de verzekering loopt zou ik toch voor een nieuwe gaan..

Bijdrager
    japser909
    ”HS-L”

altijd proberen…. de WA dekt dat soort narigheid wel… :roll:

Bijdrager
    GIJay
    ”HS-L”

valt niets meer op te zeggen

Bijdrager
    addyboy

en daarna kan je hem stiekem proberen te fixen :P.. en dan heb je geld van de verzekering gekregen en nog een ibookje.. naja.. anders heb je veel dingen om mee te klooten.. (ibookje openhalen.. reserve toetsen.. uhm.. naja.. nog aardig waat denk ik…)

Bijdrager
    Zora la rousse

:wink:

Bijdrager
    arneblk
    ”Fezzie”

ik heb dus nog weinig hoop voor hem.

Je bedoelt die vriend die het glas omstootte:P :lol:

Bijdrager
    ihans

Het is mij 2 jaar geleden met een iBook overkomen waarop een glas wijn viel; direct omgekeerd voordat de wijn erin kon lopen en hij werkt nu nog steeds

Bijdrager
    awi

ik heb ’t met ene hele grote kop koffie gehad in mijn G4 Keyboard, kon ik gelukkig voor een prikkie een tweedehandsje vinden……

Ach ja we doen dat soort dingen allemaal wel eens, koffie erin, struikelen over de oplaadkabel, laten vallen, tas te hard op de grond zetten, verkeerde connectors te hard doordrukken, verkeerde mappen deleten etc. etc. maar er iets van leren…..

Bijdrager
    ossccar

Heb zelf water in mijn Ti book gehad, laten maken door apple, powerbook is als nieuw en kreeg garantie op de reparatie. Nu al weer half jaar geleden en geen problemen gehad.

Bijdrager
    macpro

Zolang je de iBook maar niet in de oven stopt om ‘m te laten drogen…
    Kentucky Fried Keys.

En geef die “vriend” een pak rietjes kado voor als ‘ie nog eens bier gaat drinken.

Bijdrager
    SUPERJORN

Je moet ook geen drinken bij je computer zetten… daar ben ik heel streng in :?

Bijdrager
    vogel

Oioioi, had ik ook laatst. Blikje bier naast de iBook, ff iets pakken en hoppekee! Gelijk ingegrepen en goed schoongemaakt, ook het keyboard eruit gehaald. Of ik heb daar goed werk van gemaakt, of ik heb vreselijk veel mazzel gehad, of mij Mac lust wel een flinke slok!

Bijdrager
    Whymme
    ”spac-e-jay”
    ”HS-L”

valt niets meer op te zeggen

Nou… wat dacht je van “Proost!”?

Bijdrager
    Yozzl

Als je electronica probeert schoon te maken: zo ver mogelijk uit elkaar halen, altijd spoelen met gedemineraliseerd water (kun je bij de drogist krijgen), dat laat geen residu achter. Je kunt ook spoelen met gewoon water, en dan na-spoelen met bovengenoemd spul. Daarna goed uit laten druipen en, als je perslucht hebt, met lage druk, heel voorzichtig droogblazen. Dan drogen boven de verwarming (niet er pal bovenop).

Als het apparaat tijdens het ongelukje uit stond heb je dan een redelijke kans dat het weer goed komt. In jouw geval is hij helaas waarschijnlijk al kapot, en zal hij eerst gerepareerd moeten worden.

Ik zou zeker proberen een nieuwe te krijgen, bier is vervelend spul, alleen sinasappelsap en cola zijn nog erger.

Succes, Jos.

Bijdrager
    Fezzie

:D Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties, daardoor kan ik al weer een beetje lachen. En ook door het feit dat ik er net achter kwam dat ik de gebruikersmappen van mij en m’n vriendin gelukkig vorige week net op de oude iBook had gezet.

Ook zit ik nu lekker te monteren op een G5, met een camelbag op m’n rug en een rietje in m’n mond, dus zo slecht heb ik het nog niet.

Ik hou jullie nog op de hoogte van deze kwestie. Gr

Bijdrager
    Bob Ross

Hm, bier is hier anders prima te verkrijgen hoor;)

Bijdrager
    ajschol

’t ken vriezen en ’t ken dooien…

als je mazzel hebt… ik heb een kop koffie over een Sony Vaio van mijn werk geknald. De reparatie kostte toen 800 euro’s. Was nog altijd goedkoper als nieuwprijs. Maar anyways: de laptop had een nieuw moederbord nodig, en nog enkele andere zaken: was volledig naar de kl**..

als ‘ie het na het drogen nog niet doet… vrees ik het ergste.

suc6 ermee (het komt uiteindleijk best wel goed…)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.