30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 132)
  • Q:
    Moderator
    Mac Daddy

Aardbeving Tsunami Japan

Best Apple-addicts,

Allemaal even je iPad/iPhone met de slome 4.3 download naast je neerleggen. En even stilstaan bij wat er in Japan gebeurd. Ik heb net de beelden gezien en dat is echt niet mis!

Een aardbeving van 8,9 op de schaal van Richter heeft al ellende veroorzaakt in Japan, maar nu loopt er een tsunami over het land die alles met zich meeneemt.

Op nos.nl cnn.com zijn beelden te vinden en bbc.co.uk heeft vandaag een livestream aan staan.

Bijdrager
    Hailstorm

Bizar…

Check ook die auto’s op 2:30…

Inactief
    Anoniem

Whoh, dat is echt inderdaad bizar.

Bijdrager
    iCom

Beangstigend! Ik kreeg net een berichtje via Twitter van eennbevriende ballonvaarder die momenteel voor z’n wek in Tokyo is.

Hij zegt dat in het centrum het leven stilaan z’n gewone gang terug begint te gaan, alle puin(kapotte ruiten, steengruis,…) wordt vollop geruimd daar.

Bijdrager
    trabant

The bitch is back. Moeder Aarde is altijd sterker.

Bijdrager
    Afroman

Ik ben ook erg benieuwd naar de beelden van de getuigen.

Moderator
    Mac Daddy

Inderdaad trabant. Het is een cliché, maar je beseft weer hoe nietig je als mensje eigenlijk bent.

Bijdrager
    MrHammond

OMG….:eek:

Bijdrager
    Hostyle

Volgens het artikel op nu.nl is deze beving krachtiger dan die op Haiti, echter wordt er nu nog gesproken over tientallen doden (wat waarschijnlijk nog gaat stijgen) waar er op Haiti honderdduizenden doden zijn gevallen… Bizar.

Bijdrager
    MrHammond

Op Haïti was heel slecht gebouwd, daardoor zijn veel gebouwen ingestort en veel doden gevallen. Tel daar bij op dat Haïti een straatarm land is, dat verklaart een hoop.

Bijdrager
    Afroman

In japan hebben ze wel maandelijks(in ieder geval) jaarlijks een aardbeving. Die weten wel gebouwen te maken die “redelijk schokbestendig zijn. Die storten niet zo makkelijk in als in Haiti.. of zelfs Nederland

Bijdrager
    Nickalicious

Dat is echt bizar, ik had wel wat erover gelezen maar na het zien van het filmpje hierboven besef ik toch dat het wat ernstiger is dan ik had verwacht.

Bijdrager
    Hostyle

@Hammond & Fro: dat was ook de aard van mijn reactie, bizar om te zien wat welvaart (en de daaruit voortvloeiende technologische vooruitgang) voor verschil kan maken in de gevolgen van een ramp.

Bijdrager
    Chorro

Wacht maar, straks komt Gerda Smit weer op televisie klagen dat de citruspers en de gastendoekjes mee zijn genomen. Maar dit keer door het water.

Wel ronduit vreselijk wat daar is gebeurt zeg!

Moderator
    Mac Daddy

Japanners bouwen daar inderdaad op, maar het is nog maar net begonnen. Ze verwachten dat de Tsunami nog meer landen gaat raken. Het is nu al erg, maar het is nog maar net begonnen.
    En over die slachtoffers. Die zullen waarschijnlijk nog meer worden. Je ziet auto’s wegrijden van de golf, maar worden toch ingehaald. Zo’n klein detail zegt voor mij al genoeg.

Bijdrager
    MrHammond

Ik heb anders begrepen dat de Tsunami al in Rusland was aangekomen en daar al flink afgezwakt was… Maar we zullen zien…

Moderator
    Mac Daddy

Uiteraard zal ie daar afgezwakt aankomen. De vraag is alleen: Hoeveel afgezwakt? Hoe dichter bij de aardbeving, des te groter de golf uiteraard.

Bijdrager
    trabant

Er staat een kerncentrale in brand.
    Maar kernenergie is veilig, toch?

Bijdrager
    trabant

botweg tellen vanaf 07:00h onze tijd.

Onze wintertijd is één uur later dan UTC

Bijdrager
    Afroman

Fuck!

Bijdrager
    Hailstorm
    trabant op 11 maart 2011

De energie wel, een brandende centrale niet.

Bijdrager
    trabant

Dat bedoel ik, eerlijke politici, rookvrije tuinhaarden en geluidloze bladblazers bestaan ook niet.

Bijdrager
    apple_fan
    Hailstorm op 11 maart 2011
    trabant op 11 maart 2011

De energie wel, een brandende centrale niet.

de kern reactie was al stilgelegd en de brand was in het turbine gebouw. die staat apart van de kern. dus nog steeds veilig.

Bijdrager
    Vassilli

Vreselijk..

Bijdrager
    J.R.D

Al Jazeera English heeft ook een goede stream. Over die kerncentrales maak ik mij niet zo zorgen, die zitten vol met veiligheidsmaatregelen. Er moet wel heel veel gebeuren wil daar iets fout mee gaan.

Bijdrager
    trabant

En laat er nou net heel veel gebeuren…

apple_fan op 11 maart 2011

de kernreactie was al stilgelegd en de brand was in het turbinegebouw. dat staat apart van de kern. dus nog steeds veilig.

Yeah, right: http://frontpage.fok.nl/nieuws/433958/

Fire at Tohoku Elec Onagawa nuclear plant -Kyodo

TOKYO, March 11 | Fri Mar 11, 2011 4:45am EST
    (Reuters) – A fire broke out at Tohoku Electric Power Co’s (9506.T) Onagawa nuclear plant in northeastern Japan following Friday’s major earthquake, Kyodo news agency said.

Prior to the Kyodo report, the company had said it had not received information on whether there had been any problems at the nuclear power plant after the disaster.

Separately, Fukushima Prefecture, the site of a Tokyo Electric Power (9501.T) nuclear power plant, said on Friday the plant’s reactor cooling system was functioning, denying an earlier report that it was malfunctioning.

Japanese media reported that the government had decided to declare a nuclear power emergency situation, which occurs if there is confirmation of radioactivity leaks from a nuclear power plant or a reactor cooling system breaks down. (Reporting by Chikako Mogi and Risa Maeda; Editing by Edmund Klamann)

http://www.reuters.com/article/2011/03/11/quake-japan-nuclear-idUSLHE7E801E20110311

Bijdrager
    J.R.D

kerncentrales zijn gebouwd op dit soort rampen. Zeker in Japan. De brand is inmiddels alweer geblust dacht ik.

Bijdrager
    dickyyee

ik had net een spreekbeurt over aardbevingen en zei dat er rond china en japan veel aardbevingen voorkwamen. Dat was dus waar :O

PS: Het is niet mij schuld:P

Bijdrager
    trabant

Dat bepalen wij niet maar Al-CIA-da.
    [/sick joke]

Bijdrager
    PvdO

Vanochtend toen ik de klas binnenkwam stond de livestream van de BBC + USGS al aan. Niet heel raar aangezien ik geologie studeer, maar dit is wel een hele bijzondere.

Dit is een USGS kaart van iets voor zevenen, hoe groter de cirkel, hoe zwaarder de aardbeving. Geel is van de afgelopen week, oranje van de afgelopen 24 uur en rood van het afgelopen uur. In goed Japans heet dit ‘stront aan de knikker’.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 132)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.