-
Q:
Aardbeving Tsunami Japan
Best Apple-addicts,
Allemaal even je iPad/iPhone met de slome 4.3 download naast je neerleggen. En even stilstaan bij wat er in Japan gebeurd. Ik heb net de beelden gezien en dat is echt niet mis!
Een aardbeving van 8,9 op de schaal van Richter heeft al ellende veroorzaakt in Japan, maar nu loopt er een tsunami over het land die alles met zich meeneemt.
Op nos.nl cnn.com zijn beelden te vinden en bbc.co.uk heeft vandaag een livestream aan staan.
Beangstigend! Ik kreeg net een berichtje via Twitter van eennbevriende ballonvaarder die momenteel voor z’n wek in Tokyo is.
Hij zegt dat in het centrum het leven stilaan z’n gewone gang terug begint te gaan, alle puin(kapotte ruiten, steengruis,…) wordt vollop geruimd daar.
Japanners bouwen daar inderdaad op, maar het is nog maar net begonnen. Ze verwachten dat de Tsunami nog meer landen gaat raken. Het is nu al erg, maar het is nog maar net begonnen.
En over die slachtoffers. Die zullen waarschijnlijk nog meer worden. Je ziet auto’s wegrijden van de golf, maar worden toch ingehaald. Zo’n klein detail zegt voor mij al genoeg.trabant op 11 maart 2011Er staat een kerncentrale in brand.
Maar kernenergie is veilig, toch?De energie wel, een brandende centrale niet.
En laat er nou net heel veel gebeuren…
apple_fan op 11 maart 2011de kernreactie was al stilgelegd en de brand was in het turbinegebouw. dat staat apart van de kern. dus nog steeds veilig.
Yeah, right: http://frontpage.fok.nl/nieuws/433958/
Fire at Tohoku Elec Onagawa nuclear plant -Kyodo
TOKYO, March 11 | Fri Mar 11, 2011 4:45am EST
(Reuters) – A fire broke out at Tohoku Electric Power Co’s (9506.T) Onagawa nuclear plant in northeastern Japan following Friday’s major earthquake, Kyodo news agency said.Prior to the Kyodo report, the company had said it had not received information on whether there had been any problems at the nuclear power plant after the disaster.
Separately, Fukushima Prefecture, the site of a Tokyo Electric Power (9501.T) nuclear power plant, said on Friday the plant’s reactor cooling system was functioning, denying an earlier report that it was malfunctioning.
Japanese media reported that the government had decided to declare a nuclear power emergency situation, which occurs if there is confirmation of radioactivity leaks from a nuclear power plant or a reactor cooling system breaks down. (Reporting by Chikako Mogi and Risa Maeda; Editing by Edmund Klamann)
http://www.reuters.com/article/2011/03/11/quake-japan-nuclear-idUSLHE7E801E20110311
Vanochtend toen ik de klas binnenkwam stond de livestream van de BBC + USGS al aan. Niet heel raar aangezien ik geologie studeer, maar dit is wel een hele bijzondere.
Dit is een USGS kaart van iets voor zevenen, hoe groter de cirkel, hoe zwaarder de aardbeving. Geel is van de afgelopen week, oranje van de afgelopen 24 uur en rood van het afgelopen uur. In goed Japans heet dit ‘stront aan de knikker’.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.