5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    nop

Aantonen belastingafdracht appstoreverkopen.

Voor mijn accountant moet ik een verklaring hebben dat Apple de BTW inhoudt bij de appstoreverkopen. Op diverse fora is dit al besproken en bekend. Maar noch bij apple, noch bij de belastingdienst kan ik een formeel stuk vinden waarin staat dat zij de belasting inhouden en ik alleen omzet/winstbelasting over de appstoreinkomsten hoef te betalen.
    Kan iemand mij wijzen op een dergelijke formele verklaring? Ontzettend bedankt hiervoor!

Bijdrager
    SMac

Maar… btw is hetzelfde als omzetbelasting he?

Als er geen btw staat vermeld op de ‘commissienota’s’ is er toch geen centje pijn? Tenminste ik neem aan dat het op die manier gaat: Apple stuurt jou een nota met daarop jouw aandeel van de verkopen en maakt dat bedrag over?

Moderator
    unSOUND
    Bijdrager
    woef

In de iOS Paid Apps Developer Agreement staat het volgende:

In the event that the sale or delivery of any of the Licensed Applications to any end-user is subject to any sales, use, goods and services, value added, or other similar tax, under applicable law, responsibility for the collection and remittance of that tax for sales of the Licensed Applications to end- users will be determined in accordance with Exhibit B

Value added tax is de BTW en in Exhibit B staat Nederland er gewoon bij

Bijdrager
    nop

@smac. Je hebt gelijk. Er staat inderdaad geen BTW op. Het zijn vrij ‘kale nota’s”

@woef. Fantastisch!! Dank voor de snelle hulp.Dat is de informatie die ik nodig had.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.