4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Aantekeningen in iBooks

In iOS 11 ontdekte ik dat er eindelijk de mogelijkheid is aantekeningen e.d. te maken in PDF-bestanden, maar volgens mij zat er ergens een bug in waardoor de knop daarvoor regelmatig verdwijnt uit de knoppenbalk (te verhelpen door stoppen en herstarten van iBooks). Sinds de laatste update (11.0.3) krijg ik hem helemaal niet meer terug, terwijl gemaakte aantekeningen in bestanden wel zichtbaar zijn. Ligt dit aan mij, is dit gereedschap vanwege bugs tijdelijk uitgeschakeld, of is er nog wat anders aan de hand?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Blijkbaar ben ik de enige. Maar ik heb wel een oplossing ontdekt: sluit het document (keer terug naar het overzicht van je boeken) en stop dan iBooks in het programmaoverzicht. Start iBooks opnieuw en open het document weer, dan is de knop voor de aantekeningen als het goed is terug. Het helpt niet om alleen het document te sluiten en weer te openen, of iBooks te stoppen terwijl er een document openstaat. Alleen als je ze allebei dichtdoet krijg je de knop terug.

Bijdrager
    Shmoo

Is dit highlighten wat je hierboven ziet nu wel of niet mogelijk in iBooks en enkel op iOS 11 lijkt mij?

Beetje sceptisch hierover omdat ik niet graag boeken koop en al helemaal niet digitaal om te lezen op een iPad.

Bijdrager
    Shmoo

Update

Het werkt op zowel macOS, iOS 11 en iOS 10 alleen iets anders.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.