11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    FiBrOpTiX

Aantal/grootte harde schijven Mac Pro Early 2008

Hallo,

Ik lees tegenstrijdige berichten overal (internet/dit forum). Vandaar deze post.
    Het volgende is het geval:
    Ik heb momenteel 4 harde schijven (HD) in mijn Mac Pro (Early 2008) te weten:
    – OS X HD van 500Gb (zat er in toen ik de Mac Pro bestelde) inclusief een Bootcamp partitie van 64Gb.
    – Een HD voor Time Machine van 2 Tb
    – Een HD van 500 Gb voor mijn iTunes bieb.
    – Een HD van 750 Gb voor overig spul.

Nu mijn vraag. Is het mogelijk om (ik noem maar wat) 4x 2Tb schijven er in te doen? Ik lees soms ook dat er een maximum is van het aantal TB wat je kunt aansluiten op een Mac Pro?

Weten jullie of dit kan?

Groetjes,
    Danny

Bijdrager
    FiBrOpTiX

Nee die site kende ik nog niet. Dank je wel. Dus ik kan max 4Tb aan HD’s erin stoppen? Iemand een idee waarom er überhaupt een maximum is voor het totaal van opslagcapaciteit? Het lijkt mij toch ergens niet relevant hoe groot een HD is voor een computer? Als de Mac Pro de harde schijf kan benaderen is het toch niet van belang hoe groot deze is? Of is daar een technische reden voor?

Bijdrager
    Pieterr

Nee, ik denk dat je er prima 4x2TB in kunt stoppen. Alleen bestonden die schijven nog niet toen jouw Mac Pro uitkwam. Vandaar dat ze niet in de Apple spec staan.

Zie ook een van de antwoorden hier: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=677226

Bijdrager
    McLoe

Ik heb zelfs 5x 2TB in m’n Mac Pro 2008 zitten, zie bv http://www.bonnieandjason.com/2007/08/01/mac-pro-5th-hard-drive-installation/.

Moderator
    unSOUND

Wat opslag betreft is de sky the limit… Ikzelf heb 6 harde schijven in mijn 2008 Mac Pro gehad, 4 in de drive bays en 2 op de plek van de tweede Superdrive. Tot nu toe is er geen limiet aan wat hij kan benaderen.

Bijdrager
    FiBrOpTiX

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Het is dus toch mogelijk. Dat wilde ik horen.:lol:
    Ik vond het al vreemd waarom er een max aan capaciteit zou zijn.

Maar dat is dus precies wat ik bedoelde wat verwarrend was (en nu citeer ik een stukje van de link die Pieterr als eerste stuurde):
    “By default, a single 3 Gb/s Serial ATA hard drive is installed in the first of four bays for all models. The original Mac Pro Quad 2.66 formally supports a total capacity of 2 TB, the “Early 2008” models up to 4 TB, and the “Early 2009” and “Mid-2010″ models up to 8 TB. 1.5 Gb/s Serial ATA hard drives also will work in all Mac Pro models, albeit at reduced speed.”

Maar misschien interpreteer ik bovenstaande tekst verkeerd?

Bijdrager
    Ezri Dax
    FiBrOpTiX op 11 september 2010

formally

Dit is het woord waar de gehele IT wereld aan elkaar hangt, het – zou – kunnen – dat – het – werkt – en – formeel – zou -dat – ook – moeten – maar – als – het – fout – gaat – geen – ondersteuning – formeel – dan – he.

Moderator
    unSOUND

Precies… Kunnen en ondersteunen zijn vaak de toverwoorden… Vaak kan het wel, maar ondersteunen ze het niet.. Mijn Early 2008 model zou dus een max van 4 TB hebben, terwijl ik 8 TB erin heb gehad zonder problemen…

Bijdrager
    Soulshaker

tegenwoordig is er geen limiet meer haalbaar , dat was vroeger wel zo , met de G3 en G4 powerpc’s die max 128GB konden aanspreken

Moderator
    unSOUND

Maar dat staat dus juist haaks op de beweringen uit onder andere dat Engelstalige stukje hierboven… Ook op de Apple discussion lists zijn indertijd verhalen geweest van G5’s en Mac Pro’s die bijvoorbeeld maar maximaal 250 of 500 GB per schijf aan konden herkennen… Vandaar dus zijn vraag.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.