4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RoyHochstenbach

aantal vragen over de Airport router

Op dit moment heb ik een Belkin N1 router, en ben niet erg blij over het bereik en snelheid van de wi-fi, en ben op zoek naar een andere router.

Ik ben aan het denken om de Airport router aan de schaffen (dat vierkante apparaat, niet die kleine router die je aan het stopcontact moet hangen). Maar ik heb hierover een aantal vragen:

– Is het bereik goed? (mijn huidige router komt niet verder dan 3 meter met wi-fi)
    – Kan de wi-fi van de router een snelheid aan van minimaal 2.5 MB/s (20 mbit)?
    – Is het mogelijk om poorten te forwarden?
    – Zit er een firewall in?
    – Wat zijn je ervaringen met de Airport Router?

Bijdrager
    victor93

dat vierkante ding heet een airport-extreme.

-De bereikbaarheid van de AE is 30 meter
    -Makkelijk
    -Weet het niet zeker maar denk met het airport hulp programma
    -Ja staat op de apple website
    -De ervaringen die ik heb gehoord zijn allemaal heel goed

hoop dat je hier wat aan hebt.

Bijdrager
    Hailstorm

– Uitstekend, overal in huis maximaal bereik
    – Geen probleem
    – Ja, eenvoudig via AirPort Utility
    – Ja
    – I.c.m. AirDisk een prima manier van backup (Time Machine) en benaderen van bestanden op de AirDisk via overal ter wereld via internet.

Bijdrager
    iJoost

Met het oog op de verwachtingen, delen door acht is niet de manier om van megabits/sec bandbreedte naar megabytes/sec overdrachtsnelheid te komen. Er is nu eenmaal afhankelijk van de gebruikte techniek nog meer of minder protocol overhead.

Als het om ADSL gaat dan is de faktor (voor IP over ATM) bijvoorbeeld 9,6. Waarmee je maximaal op zo’n 20,08 megabytes/sec komt. En dan nog moet je daarvoor dicht bij de centrale zitten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.