20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    AXN

Aantal vragen over AppleTV, tips iemand?

Hetvolgende, mijn setup:

Boven : XBMC Mediacenter (PC)
    : Wireless Router B/G 54mbit
    : Projector

Beneden : Lcd tv
    : Macbook Aluminium

De pc boven gebruik ik als mediacenter, en kijk films op een scherm,
    nu wil ik de films (het zijn allemaal HD 720p .mkv films…) beneden ook op
    mijn TV kunnen kijken….

Wellicht dat streamen dus een optie is?
    Zo ja, zou dit kunnen met een Apple TV? Of mn Macbook zelf?
    Is mn router snel genoeg voor 720p content, etc etc

Wie heeft er goede tips voor me?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    macworks

Ik ben ook wel benieuwd…zit een beetje met dezelfde situatie en vraag me af of het uberhaupt wel probleemloos en snel genoeg is te streamen…denk dat een N-netwerk zoiezo wel noodzakelijk is…

Bijdrager
    AXN

Dat denk ik ook inderdaad.

Hoop dat hier iemand ervaring ermee heeft.
    Vooral of het snel genoeg is, en met .mkv om kan gaan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Standaard kan de ATV geen MKV’s lezen, maar je kan het met o.a. de volgende 2 opties
    alsnog te zien krijgen:
    – Zet de films om met de laatste versie van Handbrake, of Visualhub, of Submerge
    – Krijg een Alpha-release te pakken van Boxee (boxee.tv) en installeer deze op de ATV.
    Met dit programma krijg je wel ondersteuning voor allerlij filmformaten.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    JOR

ik zou nooit hd draadloos streamen,hetgaat wel maar niet zelden met problemen.
    de snelheid is meestal niet stabiel!

Bijdrager
    Hailstorm

De combinatie 720p MKV + AirPort Extreme + Apple TV + Boxee werkt perfect voor mij.

Geen gedoe met laptop aan- en afkoppelen, gewoon draadloos HD-films streamen vanaf de AirDisk naar Boxee op de Apple TV.

Ik blijf het nog wel jammer vinden dat dit niet native door de ATV wordt ondersteund en je een third party app zoals Boxee nodig hebt om iets ‘simpels’ als films op je netwerk te kunnen bekijken op de Apple TV. Zo’n hack doet toch afbreuk aan de strakke opzet van de ATV.

Bijdrager
    AXN
    ”Hailstorm”

De combinatie 720p MKV + AirPort Extreme + Apple TV + Boxee werkt perfect voor mij.

Geen gedoe met laptop aan- en afkoppelen, gewoon draadloos HD-films streamen vanaf de AirDisk naar Boxee op de Apple TV.

Ik blijf het nog wel jammer vinden dat dit niet native door de ATV wordt ondersteund en je een third party app zoals Boxee nodig hebt om iets ‘simpels’ als films op je netwerk te kunnen bekijken op de Apple TV. Zo’n hack doet toch afbreuk aan de strakke opzet van de ATV.

Maar is dit in theorie ook mogelijk zonder de Apple TV & de AirPort Extreme?
    Dus vanaf mn netwerk -> macbook -> TV?

Bijdrager
    Hailstorm

Theoretisch is dat inderdaad mogelijk met Boxee. Als je een schijf met films in je netwerk hebt, je MacBook – bij voorkeur middels HDMI – aan de TV hangt en een Boxee-account hebt (zo nee, dan kan ik je een invite geven) zou het prima moeten werken.

Bijdrager
    Nelis00

Mijn tip…

Geef 100,- extra uit voor een 2e hands Mac mini ipv een AppleTV en installeer Plex erop.
    Weet je zeker dat alles probleemloos werkt en hoef je nooit meer iets om te zetten.

720p kan werken op een ATV mits het een low profile mkv van 4 a 5 mb/s is.
    Alles wat je via nieuwsgroepen naar binnen trekt moet dus standaard omgezet worden
    naar een lagere kwaliteit en afgezien van de tijd die dat kost daar wou ik dus vanaf.

De ATV die ik speciaal voor Boxee had aangeschaft heb ik binnen 2 weken weer van de
    hand gedaan omdat er teveel ‘haken en ogen’ aanzaten. Denk ook eens aan een bluetooth
    toetsenbord of een externe FW of USB HD die je er ‘even’ op aan wilt sluiten.

Nee, ik heb echt nog geen seconde spijt van gehad van mijn mini…

Het is simpel…. ‘De ATV heeft er gewoon de kracht niet meer voor’

Bijdrager
    AXN
    ”Hailstorm”

Theoretisch is dat inderdaad mogelijk met Boxee. Als je een schijf met films in je netwerk hebt, je MacBook – bij voorkeur middels HDMI – aan de TV hangt en een Boxee-account hebt (zo nee, dan kan ik je een invite geven) zou het prima moeten werken.

Dat zou ik zeker op prijs stellen, bedankt!

Ga het dan eens testen, kijken hoe het werkt etc, dan kan ik t.z.t. aanpassingen maken d.m.v. een AppleTV / MAC mini etc.

Bijdrager
    Hailstorm
    ”AXN”

Dat zou ik zeker op prijs stellen, bedankt!

PM me even je e-mailadres, dan kun je binnen 2 minuten aan de slag.

Geblokkeerd
    Anoniem

Alle content die ik download voor de ATV download ik op 720p, en vergeleken met een
    BluRay DVD die ik op de Playstation 3 afspeelde op dezelfde HD-ready TV zagen er
    allebij ontzettend strak uit… ik kon geen dermate groot verschil zien dat het me irriteerde.

Daarbij hoef ik bij de ATV nooit een muis/toetsenbord aan te sluiten om het systeem te updaten,
    en is alles te regelen met de afstandsbediening. Geen aan/uit knop, externe voeding, geen
    fan die ik kan horen, geen programma wat ik moet opstarten om plezier te hebben van de
    media-content die ik op de ATV heb e.d.

Ik speel, op de ene BluRay DV die ik heb na, al een paar jaar geen enkele DVD meer af sinds
    ik de ATV heb. Alles wat ik heb staat op m’n iMac en heb ik geconverteerd zodat ’t altijd en overal
    af te spelen is. Gewoon een tiental series en/of films in Visualhub gooien als ik weer eens wat
    anders wil, en even later staat het allemaal netjes in m’n ATV. Scheelt me geld, updaten gaat
    makkelijker, en een DVD-speler in een computer (als de Mini) heb ik toch niet nodig.

Bijdrager
    Hailstorm

Helemaal eens met wat joram zegt. De Apple TV is thuis het stralende middelpunt van mijn multimedia-ervaring.

Pure eenvoud, snelheid, gebruikersgemak zonder overbodige handelingen of extra’s.

Bijdrager
    knippie

Een van de betere dingen van Applel TV is dat als je je films hebt omgezet naar Apple TV deze zonder zichtbaar kwaliteits verlies de helft minder ruimte inneemt. Dit is voor iemand die zijn films wil bewaren best wel een goeie optie.
    Overigens, bij mij draaien alle HD films goed, je moet alleen niet gaan downloaden of andere zware applicaties gebruiken.

Bijdrager
    Jpunt

Blijft jammer dat het nog bij 720p blijft! Wat dat betreft is een PS3 denk ik nog wel een betere optie, natuurlijk wel afhankelijk van het type tv.

Bijdrager
    martijnG

Kijk ook eens naar andere alternatieven. voor het streamen en spelen van HD content kun je prima andere spelers krijgen.
    kijk eens naar:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1312655
    deze speler is gebaseerd op op Networked Media Tank.
    Meerdere spelers maken gebruik van deze software:
    – Popcornhour A-110
    – Elektron EHP-606
    – HDX-1000
    AppleTV ziet er erg mooi uit, maar er zitten voor mij teveel haken en ogen aan.
    De NMT spelers spelen 1080p en bijna elk formaat over het netwerk of vanaf interne schijf mits geplaatst.

Bijdrager
    AXN

Zal ook eens kijken.

Maar in mijn geval zal het enkel om 720p content gaan…

Bijdrager
    sanius

Zoals ik het doe thuis:

Heb mijn xbox360 aangesloten op 22 inch monitor, het programma connect360 op mijn Mac gezet en vervolgens kun je al je muziek, foto’s en video’s streamen naar je 360. En de 360 ondersteund mkv files!!

Enige nadeel is wel dat ik geen draadloze verbinding heb voor mijn 360 dus deel ik het internet van de MacBook met de 360. Dit levert in dit verhaal geen direct voordeel op (er zit nu een korte kabel tussen MacBook en 360(die ik op mijn 22inch montitor heb aangesloten)), want ik kan natuurlijk ook de MacBook rechtstreeks aan deze monitor aansluiten…

Desalniettemin, het werkt uitstekend en zodra ik een wireless adapter heb voor de 360 zal ik deze methode vaker gebruiken dan nu het geval is.

Bijdrager
    MichMich
    ”Hailstorm”

Helemaal eens met wat joram zegt. De Apple TV is thuis het stralende middelpunt van mijn multimedia-ervaring.

Pure eenvoud, snelheid, gebruikersgemak zonder overbodige handelingen of extra’s.

Same here…

(Niet dat dit iets toevoegt aan dit topic, maar wilde het toch even kwijt…)

Bijdrager
    martijnG
    ”sanius”

Zoals ik het doe thuis:

Heb mijn xbox360 aangesloten op 22 inch monitor, het programma connect360 op mijn Mac gezet en vervolgens kun je al je muziek, foto’s en video’s streamen naar je 360. En de 360 ondersteund mkv files!!.

Heb dit ook een tijd gehad, zelfde opstelling. Maar het gebrek aan het ondersteunen van formaten en gebrek aan het weergeven van subtitles was voor mij de doorslag om hem maar weer weg te doen. Daarnaast maakte de XBox zo’n ongelooflijke herrie en daar werd ik ook niet vrolijk van.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.