4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    JoeyNL

Aantal vraagjes overstap

Hallo allemaal, ik ben sinds kort een gelukkige bezitter van een Macbook Pro 15″, en had een aantal kleine vraagjes.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is DivX em Xvid bestanden af te spelen in Front Row/QuickTime, en welke codec ik daar het beste voor kan downloaden. Tevens vroeg ik me af of FrontRow in staat is om .srt ondertiteling weer te geven. (In Windows had je daar bijvoorbeeld ffmpeg voor, die automatisch de subtitles eronder zette.

Mijn tweede vraag is hoe je in OS X bepaalde programma’s kan laten opstarten zodra je de computer aanzet. Dit zou ik namelijk handig vinden voor sommige programma’s.

Misschien volgen er nog wat vragen…;) Alvast bedankt

PS MacBook Pro bezitters: is het gebruikelijk dat de accu een klein beetje “los” zit aan de achterkant? Dat hij een klein beetje speling heeft? Het viel me namelijk op toen ik het ding in mijn handen had en ermee liep.

Moderator
    unSOUND

DivX e.d. staat allemaal in het Meest gestelde vragen gedeelte.
    Met de daar genoemde plugins zal zowel QuickTime als FrontRow
    bij alle smaken video afspelen.
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=475329#475329

FrontRow is op dit moment nog niet in staat losse srt bestanden
    te laden. Je kunt ze eventueel in de film monteren met ffmpegX.

Opstarten van programma’s kun je regelen in de systeemvoorkeuren,
    onderdeel “accounts”, tabblad “inloggen”.

Je kunt tevens een programma in het dock aanklikken, als je je muis
    ingedrukt houdt kun je kiezen voor “open na inloggen”, dat heeft
    hetzelfde effect.

Bijdrager
    Marconius
    ”JoeyNL”

PS MacBook Pro bezitters: is het gebruikelijk dat de accu een klein beetje “los” zit aan de achterkant? Dat hij een klein beetje speling heeft? Het viel me namelijk op toen ik het ding in mijn handen had en ermee liep.

Ik heb zelf een iBook, en die heeft dat ook. Zolang je MacBook pro niet wiebelt is het niet erg lijkt me, doet hij dat dan wel dan moet je maar weer even naar de store rennen voor een nieuwe ;).

Bijdrager
    JoeyNL

Oke bedankt. Heb gisteren nieuwe batterij besteld bij AppleCare, vandaag ontvangen en deze doet het iets minder maar ook nog wel een beetje. Maargoed als het hoort, geen probleem:) verder werkt hij als een tierelier:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.