9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Anzeri

Aantal vraagjes aanschaf Macbook Pro

Hallo allemaal,

Na lang informatie verzamelen ben ik er uit: mijn volgende laptop wordt een Macbook Pro!
    Ik had alleen nog een paar vragen die ik (waarschijnlijk) het beste aan kenners / fanaten kan stellen.

– Ik wil sowieso wachten tot de 2016 versie van de Pro, maar is het verstandig om gelijk het eerste 2016 model te kopen? Of kan ik beter een Pro uit de ‘tweede lading’ kopen ivm eventuele foutjes in het eerste model?

– Ik gebruik vaak programma’s als Premiere, Illustrator en Photoshop. Ik wil dus sowieso een 15 inch kopen. Wat raden jullie mij aan qua processor? Ik wil namelijk niet betalen voor iets wat ik eigenlijk niet nodig heb. Het is al een hele aankoop, zo’n Macbook.

– Hebben jullie nog andere dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf / het eerste gebruik van een Mac?

Alvast bedankt voor de moeite.:lol:

Bijdrager
    TheBigZ

Je zult nog even moeten wachten op de MBP met nieuwe processors. Waarschijnlijk komt de nieuwe 15″ MBP (Late 2016) (IG) met deze Skylake processor:

http://ark.intel.com/products/93341/Intel-Core-i7-6770HQ-Processor-6M-Cache-up-to-3_50-GHz

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    Anzeri

Bedankt! De nieuwe Macbook komt toch sowieso pas uit in late 2016?
    Ik vroeg me zegmaar af of het verstandig is om hem gelijk te komen als hij uitkomt, of dat het beter is om een maandje of 3 te wachten.

Bijdrager
    Unlock32
    Anzeri op 27 september 2016

Hallo allemaal,

– Hebben jullie nog andere dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf / het eerste gebruik van een Mac?

Alvast bedankt voor de moeite.:lol:

Je Mac gebruiken als een Mac en niet als een window’s pc en vooral de tijd nemen om het besturingssysteem te leren kennen.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Mijn Apple ervaringen van een 1e lichting (voornamelijk iPhone) waren nooit negatief. Ik heb gelukkig nooit last gehad van problemen die een groep vaak had net na een lancering.

Ik kan me voorstellen dat er problemen zijn zodra een grote groep een nieuw product gaat gebruiken. Maar zelf nooit gezeur gehad.

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Ik heb zelf nooit problemen, productiefouten of onaangenaamheden ondervonden bij het aanschaffen van een “eerste generatie-product.” Behalve de lange wachttijd voor de levering dan.

Moesten er toch problemen opduiken, zeker als het weer de ene of de andere “gate” is, dan bel je gewoon AppleCare. Niet leuk natuurlijk, maar wel gemakkelijk opgelost.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  NoPlasticPhones.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  NoPlasticPhones. Reden: Inhoudelijke verbetering

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik wil sowieso wachten tot de 2016 versie van de Pro, maar is het verstandig om gelijk het eerste 2016 model te kopen?

Waarom niet? ik geloof niet zo in die kinderziektes, indien toch dan breng je het ding gewoon terug.
    Het is ook leuk om het nieuwste model te hebben, er zitten vast dingen op waar je blij van wordt.
    Enige wat een probleem zou kunnen zijn is dat ze ook hier aansluitingen gaan skippen.

Ik gebruik vaak programma’s als Premiere, Illustrator en Photoshop. Ik wil dus sowieso een 15 inch kopen. Wat raden jullie mij aan qua processor?

Ik heb destijds (iets meer dan een jaar geleden) het snelste en duurste model gekocht. Reden was dat dat de enige was met standaard 500 Gig opslag. Het ding is plenty snel. Wat je ook doet, hij fietst er rap doorheen. Dat is altijd fijn. Snelheid is nooit overbodig.

Maar als je het idee hebt dat je met een goedkopere processor ook wegkomt dan neem je gewoon die.
    MacbookPro’s zijn sowieso snel genoeg.

Bijdrager
    Anzeri

Bedankt voor alle reacties! Ik ga gewoon de eerste halen denk ik.:)
    Apple heeft een goede klantenservice dus ik heb er alle vertrouwen in.
    Met iPhones ook nooit problemen gehad bij de eerste lichting.

Ik heb destijds (iets meer dan een jaar geleden) het snelste en duurste model gekocht. Reden was dat dat de enige was met standaard 500 Gig opslag. Het ding is plenty snel. Wat je ook doet, hij fietst er rap doorheen. Dat is altijd fijn. Snelheid is nooit overbodig.
    Maar als je het idee hebt dat je met een goedkopere processor ook wegkomt dan neem je gewoon die.
    MacbookPro’s zijn sowieso snel genoeg.

Ik zat eraan te denken om hem zelf samen te stellen op Apple.com (studentenkorting) en de ‘middelste’ processor te nemen, opslag vergroten.
    Weet natuurlijk nog niet wat ze precies gaan aanbieden voor de 2016, maar vroeg me gewoon af of een iets mindere processor ook snel genoeg zou zijn. Bedankt voor het antwoord op die vraag!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Anzeri.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik zat eraan te denken om hem zelf samen te stellen op Apple.com (studentenkorting) en de ‘middelste’ processor te nemen, opslag vergroten.

Dat was dus de reden dat ik het duurste model koos en geen BTO, upgraden van de opslag van het middelste model was bijna net zo duur.
    Voor ongeveer hetzelfde bedrag had ik het topmodel, met de sneller processor er min of meer “gratis” bij.

Weet niet hoe dat nu is natuurlijk.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.