4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Wilson

Aantal (technische) videovragen – avondwedstrijd voetbal

Hi,

ik ben relatief nieuw in ‘videoland’ en heb een aantal vragen. Gisteren heb ik een voetbalwedstrijd opgenomen met mijn oude camcorder. Het was een avondwedstrijd, dus met kunstlicht.
    Op zich viel het resultaat mij niet tegen, maar: de scherpte van de beelden was niet erg groot en bovendien had ik last van een soort gele zweem, die kwam volgens mij van de stadionlampen die recht tegenover mij het veld belichtten. Wat ik ook probeerde tijdens het opnemen, ik kreeg dit niet weg.

Voor de goede orde: ik gebruikte een Sony camera van een paar jaar oud. Type DCR-TRV330E.
    Op de lens staat f = 2.4 – 60 mm 1:1.6. Is dit een te slechte lens voor deze omstandigheden?
    Deze cijfers zeggen mij niet zoveel, maar misschien helpt het jullie kenners op dit forum.

Ook stuitte ik op het volgende probleem: de wedstrijd duurde (duh) 90 minuten, ik heb de beelden gecaptured en via iMovie naar iDVD gebracht in de veronderstelling dat dit wel zou passen op een Apple schijfje van 4,7 GB. Dat lukte dus niet, het totaal dat iDVD nodig zou hebben (volgens de status) was tegen de 8 GB. Weet iemand of ik hier iets over het hoofd zie?

Als ik een nieuwe/betere camera zou aanschaffen, wat zou dan jullie advies zijn? Het liefste werk ik met een Sony camera, omdat ik Sony erg goed vind in de user interface. Zou ook graag willen weten hoe ‘sterk’ mijn lens moet zijn voor dit soort omstandigheden, hoop dat iemand mij kan en wil helpen.

M

Bijdrager
    jps

hey,

wat het technische betreft, zal ik niet kunnen antwoorden jammergenoeg

maar wat de nieuwe camera betreft, als je budget het toelaat neem dan den nieuwe HD camera, de HC1, wel redelijk duur 2000€ ongeveer

Bijdrager
    vriesela

Ik kwam langs onze eigen Apple iMovie: http://www.apple.com/ilife/imovie/videoeffects.html
    Die gele waas enzo dat kun je waarschijnlijk niet echt weghalen, maar door wat te rotzooien met de Hue/Saturn/Brightness opties, je krijgt er denk ik wel een beter beeld uit.
    Als je ook nog een optie hebt om het contrast hoger te zetten is het perfect, maar dat kon ik niet vinden in de beschrijving.

Bijdrager
    hansenonline

als je een groot dvd file hebt kan je met popcorn dit verkleinen dat het op een 4.7 gb schijf past. popcorn starten bestand erop slepen en dvd in de brander doen en branden, popcorn doet het on the fly dat verkleinen.

daan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.