10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Fontaholic

aantal probleempjes met internet.

Sinds kort beheer ik een klein I-macje 233mhz.
    Overgenomen van mijn baas, hij had er os 8.5 op staan.
    Alles werkte toen met het internet, mijn hotmail kwam ik binnen, forums kon ik inloggen en ik kon mijn files op mijn [gratis] servers zetten.
    Nu ik naar os 9 ben gegaan, lukt het me niet meer om me in te loggen bij verschillende diensten zoals Hotmail en Macosx.nl
    Hij geeft aan dat het identificatiecertificaat een onbekend handtekeningalgoritme gebruikt.
    Maar als ik mij inlog op bv. Msn of geocities, geeft hij dit niet aan.
    Nu kom ik dus niet mijn hotmail in, wat opzich best irritant is.
    Nog een probleem: Wanneer ik mijn files [normale jpg-jes of gif-jes] up wil loaden naar bv. geocities of hosting.downloaden werkt dit niet!
    Invalid filename krijg ik te horen. Terwijl dit eerder wel werkte met 8.5!
    Ook is het nog eens zo dat wanneer ik me aanmeld bij msn messenger, ik me 2x moet aanmelden omdat ik de eerste keer mijn lijst niet te zien krijg.

Wat een problemen he? Ik wil wel weer upgraden opzich, maar denk haast niet dat dat verstandig is met een imac 233mhz met 160 mb?

Bijdrager
    junkiesxl

ik heb hier dezelfde computer staan ook nog een 233 ( bondi was toch de mooiste !) maar deze heeft slechts 96 mb ram, hier loopt echter wel jaguar op. Niet als een trein maar ik denk dat als mijn nieuwe 256mb “kaart” er bij zit dat ie dan weer mooi loopt.

verder snap ik niet echt waar al je problemen vandaan komen, op de mijne heeft lange tijd 9 gedraaid zonder enige problemen, zelfs niet met msn of zo.

Bijdrager
    JeePee

Wel eens DiskWarrior gebruikt? Mogelijk kan het je problemen oplossen… Ik heb er al vaak veel aan gehad, maar voornamelijk onder Mac OS X…:? Dus garanderen kan ik niets…

Een ander reparatieprogramma kan ook, maar DiskWarrior is mijn favoriet, maar dat weet iedereen hier inmiddels…….:wink:

Bijdrager
    Fontaholic

Nooit geprobeerd nee. Heb het hier ook niet liggen,
    wat ik wel heb liggen is OsX. Is het niet makkelijk om up te graden?
    Ben bang dat mijn geheugen daarvoor echt tekort schiet, dat weer wel.
    Ben niet zo’n expert op dit gebied, dus zit echt even te krabben op mijn achterhoofd. Diskwarrior, dat is gewoon in de winkels te verkrijgen?
    Als dat de enige oplossing is.

Bijdrager
    awesomemac

welke browser gebruik je onder OS 9? Met Internet Explorer 4.5 kan je niet je Hotmail bekijken dit doordat IE de algoritme niet kent. Upgraden naar 5.1.6. zou het probleem moeten oplossen.

Dit had ik nl. met mijn iBookje waar 8.6 opstond met IE 4.5. Kon met geen mogelijkheid MSN en Hotmail bekijken. Na het upgraden naar IE 5.1.6 probleem opgelost.

Check anders: http://www.microsoft.com/mac/DOWNLOAD/IE/ie5_classic.asp

Bijdrager
    Fontaholic

Ik had het kunnen weten.
    Hartstikke bedankt, mijn problemen zijn opgelost.
    Die van msn nog niet, maargoed, valt wel mee te leven geloof ik.
    Bedankt!

Bijdrager
    awesomemac

Nog problemen met MSN? Je bedoeld de Messenger? Heb je wel versie 2.1? Dit is de laatste die uitgebracht is voor OS 8.6 t/m 9.2.2.

Ook deze gebruik ik op mijn BlueBerry iBook waar OS 8.6 op draait. Geen enkel probleem. Probeer anders de voorkeuren te wissen.

Bijdrager
    Fontaholic

Sorry voor mijn enstig late reactie maar inderdaad, ik gebruik wel gewoon de laatste versie 2.1 van MSN
    Opnieuw installeren heeft ook nie ik moet me inloggen, wat lang duurt trouwens maar ok, dan kom ik online maar en online mensen en dan zegt msn dat het niet mogelijk was om mijn status te veranderen/
    Dan sign ik out en dan log ik dus weer opnieuw in, en dan doet hij het pas.
    Beetje vreemd allemaal, helaas.
    Iemand een oplossing? Er valt mee te leven maargoed..
    En toch nog een keer de vraag, kan ik niet het beste osx nemen.. ik heb zo het gevoel dat hij vele malen beter is dan maargoed, dat kan aan mij liggen.

Bijdrager
    awesomemac

Ik heb heel lang met MSN onder OS 9 gewerkt en mijn moeder gebruikt deze nog steeds onder OS 8.6. Gaat zonder problemen. Het probleem van “kan de status niet veranderen” heb ik wel eens gehad, maar niet noemendwaardig vaak.

Wat als je al je het voorkeurenbestandje verwijderd? En dan herstart, prullebak legen en dan opnieuw starten (wel ff je gegevens opnieuw invullen)?

Bijdrager
    Fontaholic

Sinds ik naar 9.2.2 ben gegaan gaat alles een stuk beter,
    MSN heeft minder problemen dan eerst, maar echt opgelost is het nog steeds niet.
    Ook problemen met het opstarten en afsluiten, maar daar zal ik even een nieuw bericht voor aanmaken,
    waarschijnlijk heb ik gewoon een wrak gekocht :d.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.