8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iFlorens

Aantal MB per maand

Hallo,

Ik ben aan het kijken wat voor abbonement ik wil gaan nemen, dus probeerde ik even mn aantal MB’s uit te rekenen. Ik heb het idee dat ik een rekenfoutje heb gemaakt, aangezien ik een uitkomst van 261MB per maand niet geloofde (al kan het natuurlijk ook waar zijn). Ik wil dus graag even een second opinion, voor de zekerheid.

Note: Ik heb alles een beetje grof gerekend

Bij m’n gegevens mobiele netwerk staat
    Verstuurd: 1,3GB
    Ontvangen: 8,1GB
    Opnieuw ingesteld: 1 maart 2010

Ik neem dus aan dat ik 9,4GB in 36 maanden heb gebruikt.

Dit is dus 9400 MP in 36 maanden. 9400 : 36 maanden = 261MB. Ik vind dit zo weinig klinken aangezien ze vaak als laagste bundel 1000MB aanbieden, kan het dan echt dat ik zo weinig gebruik? Het is natuurlijk niet dat ik de hele tijd allemaal filmpjes zit te kijken op mn 3G maar toch.

Bedankt voor het meedenken!

Florens

Bijdrager
    wynand

Ik zit in dezelfde situatie. Heb nog steeds m’n i150 van tmobile uit 2008. Aan de ene kant veel te duur omdat ik nog steeds voor m’n telefoon betaal die al lang afbetaald is. Maar aan de andere kant heb ik nog wel de oude voorwaarden met echt onbeperkt internet. Ik heb op 10 maart alles op nul gezet en 10 april ga ik kijken wat ik verbruikt heb. Echt vreselijk dat bellen en sms’en niets meer kost maar dat we met internet volkomen uitgemolken worden

Bijdrager
    Niels

Je data verbruik is niet bijzonder laag, immers het meerendeel van de tijd ben je waarschijnlijk verbonden met een Wifi-netwerk thuis, op het werk, op school, etc. Als je daarnaast alleen een beetje browst, mailt en whatsappt verbruik je zeer weinig data.

Overigens bieden de meeste telecomaanbieders als normale bundel 500 Mb, de grotere bundelsdienen voor grootgebruikers (met name streamingdiensten als Spotify, Youtube, etc.).

Gezien je gebruik in het verleden, is dus een bundel van 500 Mb mogelijk aan te raden (dan heb je als je je huidige gebruik doorzet een aardige reserve). Echter, je moet ook rekening houden met de ontwikkeling van je mobiele data ‘gedrag’ in de toekomst:
    – Je sluit een abonnement voor 1 of 2 jaar af
    – Streamingsdiensten gaan steeds meer data gebruiken ivm toenemende beeld/geluidskwaliteit

Daarnaast is de internetsnelheid ook afhankelijk van de bundel die je kiest. Kies je bijvoorbeeld voor een 500 Mb bundel, dan heb je meestal 3-7 Mbps, terwijl je bij een 1-2 Gb bundel vaak 14 Mbps krijgt. De daadwerkelijke snelheid is natuurlijk afhankelijk van het dekkingsgebied waar je je in bevindt, maar bij de bundels krijg je zelfs bij mindere dekking sneller internet dan bij een kleinere bundel.

Ik heb zelf gekozen voor een sim-only bij Hi: Sim-Only XL Spotify
    – 2 Gb data bij 14 Mbps
    – Gratis SMS!
    Gratis spotify!
    – Buiten de databundel onbeperkt internetten met lagere snelheid

Daarnaast heeft Hi voor mij de volgende voordelen:
    – Betrouwbaar KPN netwerk (geen gezeur zoals ik bij T-mobile had hiervoor)
    Op dit moment twee jaar lang een korting op mijn abonnement
    – Daarnaast krijg ik ook nog Studentenkorting van 5 euro p/m

Bijdrager
    MarkE

Ik gebruik op mijn iPhone de app DataMan. Deze houdt precies bij wat je verbruikt en waarmee (WiFi of 3G), daarnaast kan hij je ook nog waarschuwen als je over je bundel gaat. Probeer die eens uit en je ziet hoe je totale verbruik eruit ziet.

Bijdrager
    FotoDirk

Het zware download werk (apps installeren e.d.) doe ik thuis met mijn internet verbinding.
    Dan heb je onderweg nog data verbruik voor het ophalen van Emails, iMessage, FaceTime, Sporadisch surfen of eens een GPS zonder gedownloade kaarten gebruiken.

Ik verbruik tussen de 200-400 MB per maand.

De meeste providers hebben een app waar je je verbruik regelmatig mee kan raadplegen. En anders kan het wel online door op hun portal in te loggen.

Vandaag is het belangrijker denk ik om niet te lang vast te zitten aan een abonnement. Want de prijzen zeker voor data worden vaak aangepast. Een maand geleden moest ik kiezen tussen 250MB en 1GB, dus ik had de duurste nodig. Nu ben ik afgezakt naar de goedkopere want de volumes werden aangepast naar 500MB en 2GB.

Inactief
    Anoniem

gebruik m’n iPhone de hele dag via 3G. Doe er van alles mee, maar voornamelijk mail, iMessage, WA en af toe een website ophoesten. Ik let niet krampachtig op m’n verbruik. Zit meestal rond de 250-300Mb per maand

Bijdrager
    CoolStoryBro.

Heb m’n iPhone 4 al ongeveer ’n half jaar, ik heb een abonnement bij Vodafone: Bel+Sms+WebVaak
    Heb ook 500 mb en kom ik prima mee uit.
    Ik zit wel best vaak op 3G, onderweg ergens heen, oid.
    Voornamelijk whats’app ik dan of zit ik op het web, dus ik denk niet dat je te veel problemen zult hebben als je 500 mb neemt.:)

Bijdrager
    iFlorens

Bedankt voor alle reacties! Ik ga waarschijnlijk voor de 500MB ja, dan ga ik er niet zo super snel overheen. Ik zal die Dataman app ook eventjes proberen

Update: Oh, ik zie dat hij geld kost, dan laat ik het er maar bij:P Voorlopig zal 500MB nog wel goed zijn

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.