13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Osiso

Aantal Ethernetpoorten uitbreiden

Ik wist niet helemaal zeker waar ik dit moest plaatsen, maar ik hoop dat dit goed is.

Ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd een apple laptop te kopen. Ik kan dan via via aan een airport extreme basisstation kopen. Deze moet dan aangesloten worden op de ethernetpoort van het modem. Ik heb echter in die poort al de kabel naar mij gewone pc zitten. Mijn vraag is dus: Hoe kan ik het aantal ethernetpoorten uitbreiden of is er een andere oplossing voor dit probleem?

Bijdrager
    Nietzman

Er zit een WAN en een LAN port op een Airport extreme, dus je zou je verbinding gewoon door moeten kunnen lussen.

Bijdrager
    Osiso

De kabel vanuit het modem moet dan in de WAN en die vanuit de LAN in mijn eigen pc?

Bijdrager
    Nietzman

Yup, ‘my best guess’ is dat dat gaat werken, maar ik moet toegeven dat ik verder geen ervaring met die dingen heb.

Bijdrager
    Nikita

Wat je anders kan doen is een switch tussen de modem en je Airport basisstation plaatsen. Hoef je ook niks door te lussen vanaf de Airport.

Bijdrager
    Osiso

Dan moet ik dus aan bijvoorbeeld zoiets denken?

Bijdrager
    Ispank

je kan helemaal niks doorlussen doormiddel van je aiport basisstaion volgens mij…

Maar een router is een goed oplossing, maak ik hier ook gebruik van. Je doet de wankabel van je modem dan in de router en je laat een lankabel naar je pc lopen en eentje gaat je airport basisstation in.
    Maar het is nogal dubbelop als je nog geen router of airport hebt dus ik raad je aan om een wireless router te kopen waar ook meerdere lan-aansluitingen opzitten, scheelt in de kosten.
    Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft de grotere broer van het airport bassistation ook deze opties, dus als je bij apple wil blijven zou ik dat aanraden.

Bijdrager
    Nikita
    ”Osiso”

Dan moet ik dus aan bijvoorbeeld zoiets denken?

Ja, bijvoorbeeld. Ik heb d’r nog eentje liggen van Sitecom geloof ik. Kostte misschien iets van een tientje.

@ hierboven: Tuurlijk kan je nog gaan voor een draadloze router, maar het mooie van de Airport is dat ‘ie direct alle instellingen goed zet waardoor je ook direct het internet op kan i.p.v. dat je eerst tig instellingen moet gaan invoeren in de router…

Bijdrager
    Ispank

daarom rade ik ook die “broer airport” aan, die ik overigens niet meer kan vinden op de apple site, iemand enig idee waar die gebleven is?

Bijdrager
    Nikita

Klopt, alleen de Airport Express (met AirTunes) is nog verkrijgbaar. Had iets te maken met de nieuwe EU-regels i.v.m. zware metalen in producten.

Bijdrager
    GIJay

De eu zuigt.

Als je een extreme base station hebt kan je zonder problemen 1 pc/mac er rechtstreeks in floppen, het internet erin steken en dan draadloos versturen. Ik heb het een lange tijd gedaan bij een vriend van me en hier gebeurt het ook dikwijls als ik de flower power online wil.

Als je dus aan een airport extreme geraakt zou dat normaal gezien voldoende moeten zijn.

Veel succes

Bijdrager
    Osiso

Jullie hebben het dan over deze toch?

Bijdrager
    GIJay

Ik heb ook die paddestoel:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.