30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Calvados

Aanstaande switcher wil nog wat vragen..

Hoi allemaal,

Na me de afgelopen tijd aardig verdiept te hebben in het Apple-wereldje, sta ik ook op het punt de overstap te maken. Het plan is om binnenkort een iMac 21,5 inch aan te schaffen.
    Nu zit ik nog met een paar vragen en misschien dat hier iemand op wil antwoorden.

– Klopt het dat je de onderwijskorting alleen krijgt bij de “Online Apple store”, “Apple Shops” en “Premium Resellers” en niet bij de normale Resellers?

– Nu iLife 11 uit is, leek het me wel slim om nog even te wachten dat de iMacs in de verkoop komen die dit er al standaard in hebben zitten. Enig idee hoelang het gaat duren voordat die iMacs verschijnen? De reseller in de buurt heeft nog een voorraad iMacs met iLife 09 die hij eerst kwijt wil, maar om daar nu op te gaan wachten. Aan de andere kant lees ik dat iLife 11 nog niet probleemloos is. Wat denken jullie?

– Op de site van Macmiep zag ik een filmpje over het eerste opstarten van een iMac. Daarin kon je zien dat je allerlei persoonlijke gegevens (naam, adres…etc.) moet invullen, voordat je verder aan de slag kan. Is het noodzakelijk daar je echte gegevens in te vullen? Wat mij betreft hoeft Apple namelijk niet alles te weten van mij, maar misschien is het echt nodig.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Bijdrager
    Koetjesreep

Dat klopt wel, maar je kan het natuurlijk altijd proberen:D
    Maar als je hem met korting wil hebben zal je toch voor die moeten kiezen (dat moet niet veel uitmaken toch?)

Je koopt hem nu, dus heb je recht op iLife 11 en anders krijg je hem voor een 7 euro via een coupon via Apple. iLife 11 is prima hoor, alleen bij de wat oudere machines wat trager.

Dat is niet nodig, maar dat is gewoon ter registratie zodat ze je beter kunnen helpen. Ze doen er echt geen gekke dingen mee.
    Je kan ook aangeven of je contact met ze wil via een nieuwsbrief en dergelijke, kan je dus allemaal uitvinken.

Bijdrager
    Yoeri

Als je hem op de website van Apple koopt dan is het geïnstalleerd.
    Als je in de winkel koopt gewoon netjes vragen aan de verkoper.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat dat registreren betreft: ik zit aan mijn 6e Mac en voer altijd gewoon mijn echte gegevens in. Apple is n.l. geen Google. Het is trouwens niet alleen handig voor hulp via Apple, maar ook bij het invullen van on-line formulieren. Je adres b.v.b. wordt dan automatisch in ge gevuld. Het is juist de Nederlandse regering die je in de gaten moet houden met b.v.b. hun vingerafdruk database…

Bijdrager
    1984
    Calvados op 09 november 2010

De reseller in de buurt heeft nog een voorraad iMacs met iLife 09 die hij eerst kwijt wil, maar om daar nu op te gaan wachten. Aan de andere kant lees ik dat iLife 11 nog niet probleemloos is. Wat denken jullie?.

Het is maar hoeveel geld je uit wil geven, iLife zou zeker mijn reden niet zijn om te wachten.

http://www.macbizz.com/shop/products_dutch.php

Inactief
    Anoniem

De gebruikte iMac 24″ 2.93GHz. Core 2 Duo / MB419 die te koop staat op MacBizz heb ik ca. een jaar geleden gekocht voor ongeveer hetzelfde bedrag. Nieuw!

Bijdrager
    Nickalicious

Wanneer je nu een Mac koopt betaal je alleen de verzendkosten voor iLife 11 ;-). 7,95 ofzo

Bijdrager
    prullenbak

macs gaan nooit écht “in de aanbieding”. Hoogstens worden oude modellen wat goedkoper, of heeft een winkel als de mediamarkt eens btw of vakantiegeld-dagen. Dat soort acties kunnen wel aardig wat geld schelen.

Verder moet je een mac (of eigenlijk alles) gewoon kopen wanneer je ‘m nodig hebt en t kan betalen, voor t geld wat je ervoor over hebt op dat moment. Dingen worden altijd goedkoper (of beter), en zodoende kun je altijd blijven wachten. Als jij nu een iMac met onderwijskorting koopt, heb je daar echt geen spijt van als je over ene half jaar een iets betere voor t zelfde geld had kunnen kopen. Die computer gaat ook dan nog wel een tijde mee hoor. Niet altijd het nieuwste hebben, is niet zo heel erg:P

wat betreft iLife: iLife 11 hoort gewoon bij iedere nieuwe mac te zitten. Overleg dat even met de verkoper. Als hij zegt van niet, dan kun je t idd bij apple bestellen voor 7,95. Das ook geen drama denk ik. En anders bij apple online bestellen, dan ben je er zeker van dat je iLife ’11 krijgt.

Dan nog die persoonlijke gegevens: gewoon invullen. Je kunt zo gemakkelijk je producten registreren, t is handig met garantie, je hebt meteen een ‘apple-ID’, waarmee je weer handig podcasts e.d. kan downloaden in iTunes, dat soort dingen. En Apple is een groot wereldwijd bedrijf. Die gaan echt niet voor een paar centen imagoschade oplopen door gegevens van simpele boeren als wij te misbruiken.

Bijdrager
    Rickje

Zoals je zegt wordt tijdens het opstarten allemaal info gevraagd. Woonplaats, telefoon e.d. Wat je dan kunt doen om dat over te slaan is Command + Q doen. Dan krijg je de optie om dat over te slaan en direct een account te creeren.
    :lol:

Bijdrager
    strigoi

Geef in de winkel aan dat iLife ’11 op een nieuwe Mac hoort te zitten, het is geen groot bedrag maar €7,95 hoort gewoon van de prijs af te gaan zodat je op zo’n manier ‘gratis’ iLife ’11 kan aanvragen.

Bijdrager
    hansiedejong

Dat registreren moet gewoon, dat doet immers iedere Mac user, genoeg dus. Dat moet je gewoon doen dus. En iLife ’11 zou gewoon al standaard op alle Mac’s voorgeinstalleerd moeten zijn, zo niet, kun je volgens mij gewoon een gratis CD claimen bij de verkoper. Online krijg je er sowieso iLife ’11 op voorgeinstalleerd.

Bijdrager
    prullenbak
    hansiedejong op 10 november 2010

Dat registreren moet gewoon, dat doet immers iedere Mac user, genoeg dus. Dat moet je gewoon doen dus. En iLife \’11 zou gewoon al standaard op alle Mac\’s voorgeinstalleerd moeten zijn, zo niet, kun je volgens mij gewoon een gratis CD claimen bij de verkoper. Online krijg je er sowieso iLife \’11 op voorgeinstalleerd.

Bedankt voor deze zeer korte, duidelijke, maar niet volledig kloppende (dat stukje over “voorgeinstalleerd”…”meegeleverd” zou beter kloppen, al is dat dus nog maar de vraag…) samenvatting.

Bijdrager
    iep
    hansiedejong op 10 november 2010

Dat registreren moet gewoon, dat doet immers iedere Mac user, genoeg dus. Dat moet je gewoon doen dus.

Registreren is een optie, geen verplichting! Ik doe het ook nooit omdat ik het onzinnig vind, het brengt me niets extra’s. Op moment dat er problemen zijn en je belt Apple zullen ze opmerken dat hij niet op naam staat wat ze daarna nog per telefoon voor je kunnen doen. Je kunt daar natuurlijk tegen protesteren maar als het ding stuk is komt de case toch op je naam te staan en wordt de machine waar het om gaat er aan toegevoegd. Ook aan de telefoon is het dus vrijblijvend. Bij Dell gaan ze overigens een stap verder: je zult moeten aangeven op wiens naam het product staat, zo niet dan helpen ze je gewoon echt niet. Voor diefstal is het onzinnig want je zult toch met aankoopbewijzen moeten komen aanzetten.

De registratie wizard is ook eenvoudig te skippen: gewoon niets invullen en op continue klikken. Er zullen nog wat schermen verschijnen met de melding dat je niet geregistreerd wordt of met de vraag of je het zeker weet. Lees die even goed en kies de juiste actie.

Het advies van de rest moet je per direct in de prullenbak gooien. Dat getuigt van een gigantisch hoge naïviteit wat betreft privacy. Kennelijk snappen ze niet dat dit soort zaken elektronisch geregistreerd worden en dat dit soort systemen aan de lopende band worden gehackt. De Nederlandse overheid houdt diverse campagnes mbt veiligheid op het internet en het wijzigen van je wachtwoorden juist om die reden. Dan is het ook extra zuur dat juist de overheid 1 van de meest onveilige systemen hebben. Niet zo raar dat er nu alweer een DigiD probleem is waardoor studenten gegevens van andere studenten konden inzien. Bedenk je even wat een jolige student met wat bier op in dat geval aan schade kan veroorzaken. Probeer dat maar eens recht te krijgen bij organisaties waarbij de standaard leus is “ja maar het staat in de computer”. Er wordt niet meer nagedacht of de gegevens in dat systeem nog wel correct zijn. Nee, liever zo weinig mogelijk gegevens prijs geven, dan heb je ook de minste kans op identiteitsfraude en dat soort nare ongein waar je jarenlang problemen van kunt hebben.

Bijdrager
    Koetjesreep

@TS Ik denk dat je een weldenkend mens bent, en snapt wat er met bovenstaande persoon aan de hand is? Juist;)

Bijdrager
    prullenbak
    Koetjesreep op 10 november 2010

@TS Ik denk dat je een weldenkend mens bent, en snapt wat er met bovenstaande persoon aan de hand is? Juist;)

ik weet het wel…

Bijdrager
    iep

Ignorance is bliss zullen we maar zeggen. Als sysadmin weet ik heel goed hoe je makkelijk aan iemands gegevens kunt komen waarmee je heel eenvoudig een bankrekening e.d. kunt aanvragen. Zeker met dingen als marktplaats en Hyves is het vandaag de dag doodeenvoudig om te achterhalen wanneer iemand er wel/niet is en wat ze in huis hebben staan. Zo is heel makkelijk een boodschappenlijstje te maken en is de pakkans lekker laag tot niet aanwezig. Overigens is het ook leerzaam om eens naar cijfers van het CPB (Centraal Plan Bureau, niet CBP), die laten een stijgende lijn zien wat betreft identiteitsfraude. Voor de bovenstaande naïevelingen is het handig om vooral eens als individu na te denken en de volgende uitzending te bekijken: http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/wat-nou-privacy Zo zijn er nog tig andere uitzendingen te vinden van o.a. TweeVandaag (tegenwoordig is het EenVandaag), Zembla en noem maar op. Daarin wordt nog eens haarfijn uitgelegd en getoond hoe eenvoudig identiteitsfraude tegenwoordig is. Gek genoeg helpt o.a. de identificatieplicht hier aan mee…

Het grappigste komt nog wel als je vraagt of mensen hun webcam aan willen zetten als ze onder de douche staan of seks hebben. Dat willen ze ineens niet want dat is allemaal privé. Hun salaris, werk e.d. prijs geven wordt ook al als privé gezien. Pincode spammen op een forum? Nee natuurlijk niet, dat ding is privé. Maar ondertussen wel allerlei enquêtes en registratieformulieren invullen met al hun NAW-gegevens. Zowel Koetjesreep en prullenbak hebben hun profiel niet eens volledig ingevuld, laat staan dat ze onder hun echte naam reageren. Wel doen ze dat als ze een Apple product kopen. Scheef en bijzonder merkwaardig.

Besides, ik heb liever dat mensen zelf eerst even nadenken over de materie en zich niet als domme schapen gedragen en daardoor klakkeloos alles wat ze voor hun neus krijgen lopen invullen. Wellicht dat Koetjesreep en prullenbak eens kunnen beginnen met een uitleg wat voor voordelen er zitten aan registreren bij Apple en waarom ze hier hun profiel niet volledig hebben ingevuld en niet onder hun echte naam reageren. Waarom ik dat niet doe moge duidelijk zijn, ik ben juist wel consistent in dat soort zaken.

Bijdrager
    prullenbak

Ik heb mijn profiel hier inderdaad niet volledig ingevuld. Dat komt omdat ik de gemiddelde internetgebruiker – redelijk terecht- minder vertrouw dan een gerenommeerd bedrijf als apple. Als ik mijn gegevens aan apple geef, ligt het niet meteen op straat. Ook al denk jij in al je wijsheid *kuch* paranoia *kuch* dat iedereen er dan ook bij kan.

Mjah..adresgegevens. Het is nog geen 10 jaar geleden dat er in iedere telefooncel een telefoonboek hing.

Ga jij nou maar even ergens anders roepen dat we ons onverantworodelijk gedragen, maar als je bij een bedrijf als apple iets koopt (hallo, wakker worden! Als je je mac besteld, wordt ie thuis bezorgd..ze hebben je adresgegevens al hoor! En je credit card nummer erbij!), kun je rustig je gegevens invullen om dat product te registreren. NIKS aan de hand.

Maar laten we gewoon antwoord geven op de vraag: gegevens invullen hoeft dus niet, maar kan geen kwaad. En een apple-ID is wel handig voor itunes.

Bijdrager
    Calvados

Iedereen bedankt voor de reacties, daar kan ik wat mee! Ik ben er weliswaar met betrekking tot de aanschaf en iLife 11 nog niet uit, maar dat komt vanzelf wel binnenkort.
    Voor wat mijn prive-gegevens betreft realiseerde ik me ineens ook dat bij de aanschaf van de iMac (of bij de aanschaf van Applecare) Apple waarschijnlijk toch al aan mijn adresgegevens komt.
    Zelf probeer ik sinds een aantal jaren ook wat voorzichtiger om te springen met het verstrekken van mijn gegevens – zeker op het internet – dus forumlid iep kan ik wel begrijpen.
    Nogmaals bedankt allemaal! Jullie horen wel wat het gaat worden!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@iep:
    Wat een (veel te lang) verhaal om niks zeg! Er zit geen enkel gegeven bij de product registratie van Apple waarmee fraude kan worden gepleegd. Zelfs van een toename van spam is na de registratie geen sprake. Het betreft gewoon standaard gegevens die ook al lang bij vele andere instanties bekend zijn. Bovendien loopt zo’n registratie via https en niet gewoon http. Maar goed jij zal ook wel geen Applecare hebben want tenzij je on-line koopt bij de store moet je dat immers ook registreren.

Schrijf liever dit soort brieven naar onze nieuwe minister-president. Er gaan namelijk stemmen op dat de vingerafdruk database van Nederland (de ENIGSTE van de EU) veel te ver gaat en ongrondwettelijk is. Toch heeft de kamer dat maar mooi goedgekeurd!

Er zit verder natuurlijk wel een heel groot verschil tussen de product registratie bij Apple en de registratie bij OMT (nog los van het feit dat het hier geen https is) . Bij OMT win je er namelijk niets mee als je je echte naam invult en precies verteld wie je bent. Registreer je bij Apple dan kunnen ze jou een bepaalde service leveren, en als jij denkt dat je daar niets mee opschiet of dat het misbruikt wordt moet je de privacy regels nog maar een keertje lezen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Calvados op 10 november 2010

Voor wat mijn prive-gegevens betreft realiseerde ik me ineens ook dat bij de aanschaf van de iMac (of bij de aanschaf van Applecare) Apple waarschijnlijk toch al aan mijn adresgegevens komt.

Als je b.v.b. naar een APR gaat, en je besteld iets staan je adres gegevens toch ook gelijk in de computer? Dus uiteindelijk ontkom je er niet aan. Het zelfde geldt natuurlijk voor on-line bestellen.

Bijdrager
    iep
    prullenbak op 10 november 2010

Ga jij nou maar even ergens anders roepen dat we ons onverantworodelijk gedragen, maar als je bij een bedrijf als apple iets koopt (hallo, wakker worden! Als je je mac besteld, wordt ie thuis bezorgd..ze hebben je adresgegevens al hoor! En je credit card nummer erbij!), kun je rustig je gegevens invullen om dat product te registreren. NIKS aan de hand.

Ik vind het onverantwoord om iemand gewoon die registratie op te dringen, dat is het hele punt. Iemand moet voor zichzelf gaan bedenken of hij of zij dat wil doen. Dan heeft diegene er meer aan als hem wordt verteld wat de voor- en nadelen zijn. Dat gebeurd hier totaal niet. Er wordt maar gewoon argeloos geroepen dat diegene het maar moet doen. Dat getuigt van geen enkel gevoel van verantwoordelijkheid. Ik vroeg ook niet voor niets naar je beweegredenen waarom je je profiel niet hebt ingevuld. Die denkwijze die daarachter zit had je ook over kunnen brengen aan de topicstarter.

Overigens is een creditcard geen vereiste en kun je de Mac ook bij de MediaMarkt, APR en elders aanschaffen. Je verhaal gaat alleen op indien je online bij Apple zelf besteld en van een creditcard gebruik maakt (wat buiten de USA helemaal niet gebruikelijk is, zeker in Nederland niet waar men eerder via iDeal werkt). Over wakker worden gesproken…;)

hendrik op 10 november 2010

Wat een (veel te lang) verhaal om niks zeg! Er zit geen enkel gegeven bij de product registratie van Apple waarmee fraude kan worden gepleegd. Zelfs van een toename van spam is na de registratie geen sprake. Het betreft gewoon standaard gegevens die ook al lang bij vele andere instanties bekend zijn. Bovendien loopt zo\’n registratie via https en niet gewoon http. Maar goed jij zal ook wel geen Applecare hebben want tenzij je on-line koopt bij de store moet je dat immers ook registreren.

Lees vooral ook even de reactie van prullenbak. Die geeft nota bene zelf een aantal punten aan die je prima voor fraude kunt gebruiken. Denk maar niet dat ze voor ieder veld een aparte database hebben en dat dingen strikt gescheiden zijn. Komt gewoon ergens centraal in het systeem te staan, lekker makkelijk en overzichtelijk. Overigens is het leuk dat je https noemt, daar is inmiddels ook al van bekend dat het niet geheel veilig is: http://tweakers.net/nieuws/70712/onderzoek-https-verbinding-veel-websites-niet-veilig-genoeg.html

Het hebben van AppleCare is een andere discussie. Nederland en de EU hebben wet en regelgeving die over garantie gaat waardoor AppleCare overbodig is. Daarnaast heb ik ook geen telefonische support nodig, de ervaring leert dat ik helaas vaak meer weet dan degene die ik bij Apple aan de telefoon heb.

Schrijf liever dit soort brieven naar onze nieuwe minister-president. Er gaan namelijk stemmen op dat de vingerafdruk database van Nederland (de ENIGSTE van de EU) veel te ver gaat en ongrondwettelijk is. Toch heeft de kamer dat maar mooi goedgekeurd!

Voor zover ik weet is daar nog een hele discussie over gaande en is er ook alleen nog maar sprake van “willen hebben”, er is nog niets goedgekeurd. Gezien de huidige discussie en de negatieve reacties in de politiek zelf is het ook niet meer nodig om een brief te sturen.

Er zit verder natuurlijk wel een heel groot verschil tussen de product registratie bij Apple en de registratie bij OMT (nog los van het feit dat het hier geen https is) . Bij OMT win je er namelijk niets mee als je je echte naam invult en precies verteld wie je bent. Registreer je bij Apple dan kunnen ze jou een bepaalde service leveren, en als jij denkt dat je daar niets mee opschiet of dat het misbruikt wordt moet je de privacy regels nog maar een keertje lezen.

OMT kan je ook services verlenen in de toekomst. Sterker, dat doen ze nu al, bijv. door het plaatsen van die vacatures. Maar ook hier geldt weer dat mensen zelf moeten kunnen nadenken en niet dat ze klakkeloos maar dingen worden aangeraden zonder dat duidelijk wordt gemaakt wat ze er aan hebben. Het is pas na mijn reacties dat dit ineens naar boven komt. Dat is wat er zo kwalijk aan is.

Nog kwalijker is dat niemand de privacy statements van Apple heeft gelezen. Daarin staat toch echt een aantal zaken die wel meer bedrijven erin hebben staan. Dat bijv. van je gegevens gebruik gemaakt mag worden en dat e.e.a. gedeeld mag worden met andere partijen dan Apple ten behoeve van diverse zaken. Het is dus zeker niet zo dat de gegevens alleen bij Apple liggen. Maar ja, wie leest er nou privacy statements en license agreements? Het enige wat je daarvan leest is de ok en cancel knop… Toch wel leuk dat sommige mensen de ophef omtrent privacy rondom Apple (de EU en diverse waakhonden bemoeien zich er mee en zijn onderzoeken gestart) volledig negeren. Over oogkleppen en struisvogel politiek gesproken. Ook hier geldt wederom dat het prettig is als mensen kennis van de inhoud nemen en dan lekker voor zichzelf beslissen of ze er mee akkoord gaan of niet. Ik weet wat er met mijn gegevens gebeuren, ik ga er mee akkoord en daar heb ik vrede mee.

Bijdrager
    Koetjesreep

BAM, nog meer onzin:D
    Bijna geen CC betalingen:D

TS, heb je al iets gekocht?

Bijdrager
    prullenbak

Ongelofelijk! Hoeveel onzin kun je opschrijven, iep? Kom op! De wereld is verdorven en het internet is een slangenkuil. Nu weten we t wel. En Apple gooit je prive gegevens op straat, zodra je t invult. Want ze zijn in en in slecht. En altijd uit op privegegevens van mensen zoals jij en ik. Ook dat is duidelijk. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar. Iedereen is erop uit om ons kapot te maken met onze adresgegevens. Vooral die grote bedrijven als Apple. Die moeten het hebben van jouw adres. Logisch. Dat ze er meer aan hebben om die gegevens prive te houden, zodat jij ze vertrouwt, zodat je over 4 jaar weer een mooie mac koopt, neee joh! Hoe kom je daaar nou bij!? Ze verkopen die gegevens. Veel belangrijker. Want die staan niet gratis op telefoongids.nl

HOU TOCH OP!

Ik heb nooit gezegd tegen de TS dat ie de registratie MOET doen. Ik heb gezegd dat het geen kwaad kan. En dat is ook zo.

Belangrijkere vraag die koetjesreep stelt: Calvados, wat is t geworden?

Bijdrager
    iep

@Koetjesreep: Dan zit je hier ook nog niet lang op het forum of op het internet in z’n algemeenheid. Meest gehoorde klacht over iTunes Stores en de Online Store: is het gebruik van een creditcard (meest gehoorde reactie: “die heb ik niet en wil ik niet”) of Clickandbuy (“moet ik alweer een account? wat stom!”). Men wil het liefst via iDeal betalen want dat doet bijna iedere webshop hier in Nederland. De mensen die wat internationaler shoppen willen dan weer paypal.

Jammer dat men ook niet duidelijk leest wat de TS te melden heeft. Hij is het met me eens en we horen het nog wel wat het is geworden. Er om vragen binnen 24 uur lijkt mij dan ook een zinloze exercitie.

Bijdrager
    prullenbak

Over zinloze exercities gesproken…scroll even naar bovenaan deze pagina…7 alinea’s zinloze woordendiarree.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@iep:
    Ik heb zomaar op “koetjesreep” durven klikken waardoor ik weet dat hij lid is sinds 18 januari 2009 en 3322 posts heeft geplaatst. (ik heb nog geen spam ontvangen). Durf jij nog wel naar buiten om geld te pinnen? De kans dat je daar overvallen wordt is 1000 maal groter dan dat Apple jou gegevens misbruikt. (Als Apple dat namelijk zou doen, had ik allang spam moeten ontvangen van third party’s wat dus niet zo is)
    De meeste creditcard fraude overigens ontstaat nog altijd door middel van phishing, en dat betekend dus dat het de schuld van de eigenaar is omdat die zo naief was (om niet te zeggen oerstom) bepaalde gegevens te vertellen!

p.s: toen ik op jou naam klikte had ik gelijk een kernel panic:evil:

Bijdrager
    Koetjesreep
    iep op 11 november 2010

@Koetjesreep: Dan zit je hier ook nog niet lang op het forum of op het internet in z\’n algemeenheid. Meest gehoorde klacht over iTunes Stores en de Online Store: is het gebruik van een creditcard (meest gehoorde reactie: “die heb ik niet en wil ik niet”) of Clickandbuy (“moet ik alweer een account? wat stom!”). Men wil het liefst via iDeal betalen want dat doet bijna iedere webshop hier in Nederland. De mensen die wat internationaler shoppen willen dan weer paypal.

Jammer dat men ook niet duidelijk leest wat de TS te melden heeft. Hij is het met me eens en we horen het nog wel wat het is geworden. Er om vragen binnen 24 uur lijkt mij dan ook een zinloze exercitie.

U bent een gevalletje, men zegt dit en men zegt dat? En als je dan vraagt, ja maar wie zegt dat dan! zegt u, Ja ZE!!!! Klachten hoor je van mensen die geen CC hebben, de mensen die er wel een hebben hoor je niet. Slaat een beetje terug op statistiek wat u vroeger op school kreeg.

@hendrik ijzerbroot, warempel, ik kreeg het ook, met een melding “Apple is bezig uw creditcard gegevens te versturen”:neutral:

Bijdrager
    prullenbak

“Apple is bezig uw creditcard gegevens te versturen”

Wees niet bang, die hebben ze al. Als je een iPhone hebt, lezen ze ’s nachts je gedachten uit, terwijl je iPhone op je nachtkastje ligt. En dan verkopen ze de inhoud aan derden. Dat heet identiteits-fraude. Dus ook je pincode weten ze allang.

En natuurlijk zit er in OsX een keylogger ingebouwd.

Om maar niet te beginnen over safari. Die sluist al je ‘prive informatie’ door naar ‘internet criminelen’.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    iep op 11 november 2010

Men wil het liefst via iDeal betalen want dat doet bijna iedere webshop hier in Nederland. De mensen die wat internationaler shoppen willen dan weer paypal.

Dan zal ik, zoals gewoonlijk, wel weer een uitzondering zijn, want ik betaal liever met een creditcard dan via Paypal of iDeal … De enige reden dat ik een PayPal-account heb is omdat ik een keer iets wilde bestellen bij een webwinkel waarop stond dat ze creditcards aannamen, maar eenmaal bij het betalen aangekomen bleek alleen PayPal mogelijk te zijn.

prullenbak op 11 november 2010

Als je een iPhone hebt, lezen ze \’s nachts je gedachten uit, terwijl je iPhone op je nachtkastje ligt.

Ah, maar daar is al een oplossing voor die (wat een vooruitziendheid!) ouder is dan de iPhone zelf, en die je ook nog eens heel eenvoudig zelf kunt maken!

Bijdrager
    Stirf

Let op: wedden dat Iep alles op Internet met Google zoekt en dat hij Chrome gebruikt:evil:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.