5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Tuvalu

Aansluiting Digitenne-abbo op Elgato Hybrid? Help!

Dag allemaal!

Ik wil op mijn MacMini via de Elgato Hybrid tvprogrammas op gaan nemen. Doe dat al een poosje via de gratis digitale zenders NED 1/2/3 maar nu ga ik ook voor de andere zenders.

Ik heb vandaag het proefabbo afgesloten op Digitenne. Kastje neergezet, antenne aangesloten, via Scartuitgang naar de RGB aansluiting aan de zijkant van de Hybrid. Activeer- en installeerprocedure gevolgd, zenders staan in de Topfield Singel tuner. Maar dan.
    Ik krijg alleen op het AV kanaal van de Hybrid alle zenders, maar niet digitaal. Als ik dan de coaxkabel tussen de twee aansluit dan krijg ik de oude situatie weer: de gratis digitale Ned 1/2/3 etc. maar dat moet nou toch zonder coax kunnen? Die wordt in het boekje niet eens meer genoemd. En als ik via de tuner van de Hybrid schakel dan zijn de commercielen etc ‘ encrypted’ .

Wie heeft dezelfde speurtocht cq strijd gehad en kan mij vertellen wat de juiste stappen zijn? Graag een helpende hand.

Bedankt alvast!

Inactief
    Anoniem

Werkt niet .. signaal is gecodeerd.

Bijdrager
    Angelzilla

Wil je alle zenders ontvangen, dan werkt dat inderdaad alleen via de coax-kabel, analoog dus. Je kunt op deze wijze geen gebruik maken van de tuner in de software van Elgato. Je zult je Tv-kanaal altijd via je digitennekastje moeten kiezen en je TV-hybrid “ziet” altijd maar 1 kanaal.

Wil je wel gebruikt maken van de tuner en de Tv-guide op je Mac, dan zul je van Elgato de Eyetv 410 moeten kopen. Daarin steek je de digitenne kaart (mbv een CAM) rechtstreeks in het kastje en dan kun je wel de interne tuners en TV-guide gebruiken op je Mac.
    Ik heb zowel een TV-hybrid en als de Eyetv 410. Dus met beide heb ik ervaring. De 410 werkt uitstekend op bovengenoemde manier.

Bijdrager
    Tuvalu

Jammer, ik was er al bang voor.

Nou moet ik wel zeggen, ik vind de kwaliteit van Digitenne op tv (Eindhoven, 32″ LCD) erg tegenvallen. Heb nog niet mijn MacMini aangesloten op de tv om te vergelijken hoe de Elgato alles overbrengt (op de Mac zien de beelden er superstrak uit), maar ik heb nog wel wat huiswerk denk ik, voor ik er helemaal uit ben. Misschien een mooi excuus om een nieuwe iMac met Leopard te moeten kopen :-)zodat de Mini naar de woonkamer gaat als mediacenter en DVDrecorder voor de publieke omroep.

In elk geval bedankt voor jullie input!

Bijdrager
    Angelzilla

Ha, goed gezien! Daar kwam ik dus ook achter op het moment dat ik de Digitenne kaart in mijn Eyetv 410 stak en het beeld een stuk beter werdt. Ook de rechtstreeks vanuit de ether is het beeld beter. Ik weet niet precies wat er in dat kastje van KPN gebeurd, maar het kan beter. Ook met de software van Miglia is op de Mac het beeld iets beter, dan met de Elgato software.
    Hoewel redelijk wat afregelen is het beeld van de Digitenne rechtstreeks op mijn Samsung 26″ LCD-tv toch best ok√©.
    Het is tevens een erg fijn computerscherm.:wink:
    Ik zit nu te denken aan de Apple TV.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.