2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    CatesDavy

Aansluiten macbook op lcd tv

Hallo,

Ik probeer mijn Macbook op mijn LCD tv aan te sluiten, ik heb hiervoor een adapter naar VGA aangeschaft en tot op heden werkte het vrijwel prima, het enige probleem was dat mijn LCD-tv geen volledig beeld kreeg vanuit mijn laptop. Om dit op te lossen heb Ik wat rond gezocht en toen kwam ik via via bij de app ‘Display Menu’ hier zou ik ‘makkelijk’ de resolutie van beide tv als macbook kan aanpassen.

Nu heb wat zitten proberen en heb ik op een resolutie geklikt (geen idee welke), en nu heb ik het probleem dat ik bij het insteken van de VGA kabel een zwart beeld krijg bij zowel de macbook als de lcd tv. ook kan ik nergens meer op klikken en zie ik geen muis/taakbalk of iets dergelijk in beeld. en ik heb geen idee hoe ik dit terug kan draaien.

Heeft iemand een idee/tip om de instellingen van externe beeldschermen te resetten of dit aan te passen zonder de VGA kabel is ingeplugged?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Koppel de kabel los.
    Stel bij de Systeemvoorkeuren/Displays de ‘native resolutie’ van je MacBook in (bv 1280×800, afhankelijk van welke MacBook je hebt).
    Kies voor ‘synchrone weergave’. http://support.apple.com/kb/HT5019?viewlocale=nl_NL
    Je krijgt nu weer balken op je TV maar je hebt wel weer beeld.

Als je geen balken op je TV wilt zien kun je beter ‘Bureaublad uitbreiden’ gebruiken. De aspectratio van je TV scherm (16:9) is namelijk niet hetzelfde als van je MacBook scherm (16:10). Kies voor je TV-scherm bijvoorbeeld 1920×1080. (Ook weer afhankelijk van wat de ‘native resolutie’ van je LCD TV is.)

Nog een tip: gebruik liever een HDMI-kabel (plus adapter) om je MacBook op je TV aan te sluiten.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.