12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ArthurZZZ

Aansluiten HiFi op iMac

Ik ga binnenkort een nieuwe iMac kopen en ben aan het overwegen om of een 2.1 setje erbij aan te schaffen, of simpelweg een kabel te trekken naar een HiFi-installatie om op die manier muziek af te spelen. Mijn vraag is alleen of wanneer ik een kabel trek het makkelijk is om alsnog de computer speakers te gebruiken als audio input, omdat ik alleen bij het beluisteren van muziek de hifi-installatie zou willen gebruiken en niet bij andere bezigheden zoals browsen of chatten.
    Ik weet dat dit voorheen niet echt makkelijk te doen was en het eigenlijk gewoon vereist was om de kabel uit de computer te trekken. Is hier een makkelijkere manier voor?

Bijdrager
    jpvk

waarom geen airport express? kan je die verbinden met je hifi set… laat je de muziek via itunes afspelen en kan je draadloos muziek op je hifi set krijgen… bijgeluiden hoor je uiteraard niet

Bijdrager
    DutchMac

ik weet dat als je dit draadlood regelt, dus HIFI aan Airport, er in iTunes een keuze staat tussen geluid via netwerk of Mac. Wil je in de toekomst bv Safari of games wel over je HIFI laten klinken kan dat met bv Airfoil 3.2 Al zit hier wel een kleine vertraging tussen…
    Hoe het werkt rechtstreeks van je Mac naar HIFI weet ik niet, hoop toch dat je iets meer weet :D

Bijdrager
    ArthurZZZ

De HiFi installatie staat nog geen 2 meter van de mac vandaan en een oplossing van 100 euro om het trekken van een 3 meter kabel te ontwijken vind ik een beetje gortig.

Bijdrager
    Superdaantje
    ”ArthurZZZ”

De HiFi installatie staat nog geen 2 meter van de mac vandaan en een oplossing van 100 euro om het trekken van een 3 meter kabel te ontwijken vind ik een beetje gortig.

Dan is een kabel de goedkoopste oplossing;-)
    Of even op marktplaats kijken of ze daar goedkoop staan.

Als je een kabel gaat gebruiken? Gebruik dan een Toslink, als je versterker dit ondersteund;)

Bijdrager
    Jogchum
    ”ArthurZZZ”

Als je een kabel gaat gebruiken? Gebruik dan een Toslink, als je versterker dit ondersteund;)

Of anders een externe optische DAC, maar een cinch/tulp kabeltje is de goedkoopste oplossing

Bijdrager
    rexel

Maar de vraag van de TS was juist hoe hij naar de interne computer speakers kan overschakelen zonder het kabeltje uit te moeten trekken. :)

Bijdrager
    Ian83
    Bijdrager
    rexel
    ”Ian83″

Klik

leg es uit?

Bijdrager
    jpvk

interne speakers werken alleen als je extern niets hebt aangesloten… dus met een simpel kabeltje kan het niet, want dan schakelen de interne speakers zich uit…
    je kan usb speakers aansluiten… anders zie ik geen oplossing behalve kabel eruit trekken

edit: of je koopt een paar cheap pc speakers, een splitter en een kabel naar je hifi set… dan speel je alles af via die cheap speakers en zet je de hifi set aan als je muziek wilt luisteren… kost echter ook makkelijk 50 euro… zie ik meer voordelen in een airport express mits je een router gebruikt (en dus kan verkopen)

Bijdrager
    rexel

maar als ik me niet vergis kun je bijvoorbeeld in skype er toch ook voor zorgen dat het geluid dat iemand je opbelt via de externe luidsprekers wordt uitgezonden en de gesprekken die je voert door je koptelefoon hoort?:?

Bijdrager
    ArthurZZZ

Heb naar de alternatieven gekeken en ga denk ik inderdaad toch gewoon kiezen voor de oplossing met een Airport Express…
    Bedankt voor alle reacties:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.