10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    barnhoorn

Aansluiten extra router

Ik heb momenteel het volgende in mijn meterkast:
    – Modem van Ziggo met ingebouwde router, maar die router staat uit.
    – Lynksys router
    – NAS

Nu wil mijn zoontje graag een XBOX kopen en deze wil ik graag bedraad aansluiten in de woonkamer. Omdat ik dan toch bezig ben met kabels wil ik graag de onderstaande apparaten bedraad aansluiten die nu op de wifi zitten:
    – Apple TV
    – XBOX
    – Eventueel apple tv

Omdat ik op zolder geen wifi signaal heb wil ik ook graag een extra router op de eerste etage plaatsen.

Welke opstelling is dan handig?
    Router en NAS in woonkamer zetten en modem in de meterkast laten staan? En vanaf modem aansluiten op 2e router?
    Alles in de meterkast laten staan, kabel naar de woonkamer trekken en daar met hub alles bedraad aansluiten en dan vanuit 1e router kabel op 2e router aansluiten?
    Of ander oplossing?

Welke router raden jullie aan? Mijn lyksys is nog prima. Heb wel een nieuwe macbook air en wil graag gebruik gaan maken van automatische time machine. Door aan een nieuwe apple router een externe harde schijf te hangen of mijn NAS.
    Airport Express op 1e etage met externe harde schijf?
    Of Airport Extreme, die zal dan in de woonkamer kunnen omdat die meer lan poorten heeft. Is wel weer duurder.
    Airport Time Capsule wil ik niet omdat ik mijn harde schijf (of NAS) apart wil houden. Als de harde schijf stuk gaat, moet je gelijk de router ook vervangen.

Bijdrager
    SMTR

Waarom een tweede router en geen wifi extender?

Bijdrager
    GoeieDag

Omdat TS alles wat WiFi uitzend een ‘router’ noemt?

Wat is het verschil tussen –Apple TV en –Eventueel apple tv?
    Waarom de router en NAS niet in de meterkast laten staan?!
    Draadje trekken naar de Xbox/Apple TV, en een draadje naar de 1e etage met een WiFi extender of een tweede router met routefunctie UIT (brugmodus). Elk merk is goed, in principe.

Bijdrager
    barnhoorn

Eventueel apple tv = eventueel Samsung tv (die zit nu op wifi), maar doe ik niet zoveel mee.
    Wifi extender heb ik geen goede verhalen over gehoord.

Als ik alles in de meterkast laat staan en een draad naar de woonkamer trek, dan moet ik daar toch een hub of iets dergelijks hebben om hier 3 apparaten op aan te sluiten (apple tv/XBOX/Samsung tv)?

Wat is TS?

Bijdrager
    SMTR
    barnhoorn op 30 januari 2015

Wat is TS?

TopicStarter

Bijdrager
    barnhoorn

Hoezo noem ik alles wat WiFi uitzend een ‘router’?
    Volgens mij is dat niet het geval. Geef maar aan waar ik dat doe, want daar leer ik alleen maar van.

Bijdrager
    sjoerdrei

Als het gaat om je wifi uit te breiden zou ik gaan voor een speciale accesspoint. Een normale router is lastig in te stellen als 2de router. Overigens kunnen alle Apple router dat wel en die zijn ook gemakkelijk in te stellen.

Bijdrager
    SMTR

Hoezo noem ik alles wat WiFi uitzend een ‘router’?
    Volgens mij is dat niet het geval. Geef maar aan waar ik dat doe, want daar leer ik alleen maar van.

Goed lezen, @GoeieDag heeft er een vraagteken achter staan. Het is geen stelling maar een vraag, en geen vreemde, want veel mensen (technische leken) noemen alles dat wifi uitzend idd een router.

Als je niet weet hoe je een 2e router op de juiste manier instelt zou ik er niet aan beginnen. Koop een goede Wifi Extender, dat is eenvoudiger en meestal ook goedkoper.

Succes!

Bijdrager
    GoeieDag

Als ik alles in de meterkast laat staan en een draad naar de woonkamer trek, dan moet ik daar toch een hub of iets dergelijks hebben om hier 3 apparaten op aan te sluiten (apple tv/XBOX/Samsung tv)?

Een hub, maar beter: een switch

Bijdrager
    Jobberns82

Persoonlijk zou ik een UTP leggen naar de woonkamer. Aansluiten op een router die je vervolgens instelt als accespoint (eenvoudig te doen door enkel DHCP uit te schakelen en vervolgens de UTP in een van de LAN aansluitingen te klikken) wanneer je vervolgens te weinig LAN aansluitingen hebt, kun je overwegen er een switch achter te hangen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.