22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Fireman

Aanschaf nieuwe Touch

Momenteel bezit ik een 1ste gen iPod Touch. Deze week een mooie aanbieding voor de nieuwste iPod Touch, dus overweeg ik de aanschaf voor een nieuwe.

Paar vragen voordat ik ‘m aan ga schaffen. Ook een paar NOOB vragen ( sorry )

– Nu heb ik in iTunes alles gesynchroniseerd met met mijn huidige iPod. kan ik mijn nieuwe de zelfde setting, bestanden, etc… over laten nemen?

– Er zijn bepaalde programma’s die een muziek deuntje herkennen of een object (d.m.v. foto), en dit dan opzoeken en je de bronvermelding geven. Mits je verbinding met internet/wifi hebt (denk ik ). Hoe heten die programma’s?

– Je kunt ook muziek afspelen zonder oordopjes. Is dat dan vrij zacht en als het helemaal stil om je heen is? Thuis bijvoorbeeld en niet op straat of in de metro.

– Of staat er binnenkort alweer een nieuwe iPod Touch in de schappen?

Alvast bedankt voor de info.

Bijdrager
    Jm1996

– Nu heb ik in iTunes alles gesynchroniseerd met met mijn huidige iPod. kan ik mijn nieuwe de zelfde setting, bestanden, etc… over laten nemen?

ja

– Er zijn bepaalde programma’s die een muziek deuntje herkennen of een object (d.m.v. foto), en dit dan opzoeken en je de bronvermelding geven. Mits je verbinding met internet/wifi hebt (denk ik ). Hoe heten die programma’s?

SoundHound, je kan een stukje muziek opnemen en dan later op halen dus dat laatste punt is niet van toepassing.( alleen muziek)
    Foto’s herkennen: Geen idee

– Je kunt ook muziek afspelen zonder oordopjes. Is dat dan vrij zacht en als het helemaal stil om je heen is? Thuis bijvoorbeeld en niet op straat of in de metro.

Het zijn niet te beste boxen maar als je op je kamer zit hoor je de muziek duidelijk

– Of staat er binnenkort alweer een nieuwe iPod Touch in de schappen?

99% kans dat die er in Juli is maar of er veel nieuwe functies komen is de vraag.

Bijdrager
    Jojo890

Volgens geruchten komt er rond augustus een nieuwe iPod Touch 5th Generatie met de volgende features.
    -Groter scherm
    -1080p HD video
    -5 megapixel camera

Dit zijn geruchten!

Bijdrager
    Fireman
    Jojo890 op 30 april 2011

Volgens geruchten komt er rond augustus een nieuwe iPod Touch 5th Generatie met de volgende features.

-Groter scherm

-1080p HD video

-5 megapixel camera

Dit zijn geruchten!

Waar rook is is vuur zeg ik maar. De moeite om te wachten, mmmmm…

Ondanks groter scherm, wel het zelfde formaat zoals ‘ie nu is? ( de body zeg maar )

Same price??

Bijdrager
    Jojo890

Weet ik niet, ik zal even meer informatie opzoeken. Dit zijn geruchten ze verzinnen wel eens wat.

Bijdrager
    Jojo890

Sommige mensen zeggen dat er 3D in komt enz. Ik neem zelf aan dat er niet veel verschil in zal zitten tussen de 5e generatie en 4e. Kijk maar eens naar de iPhone. iPhone 3G en 3Gs waren allebei hetzelfde. iPhone 4 en iPhone 5 worden volgens geruchten ook bijna hetzelfde alleen intern wat anders. iPod touch 2e en 3e generatie was allebei hetzelfde behalve bij de 3e generatie zat een andere software op die je ook met de 2e kon downloaden.

Ik denk zelf dat er geen verschil in zit. Maar als je perse wilt en kunt wachten, dan kun je beter wachten. Heb je hem liever meteen koop dan gewoon de 4e. Die is tevens ook nog perfect. Mooie camera en videocamera.

Bijdrager
    Jm1996

-Groter scherm

de kans dat dit gebeurd is 1 op 50. Alle apps in de app-store zijn speciaal voor het huidige formaat gemaakt. Als Apple dit formaat veranderd moeten de ontwikkelaars hun huidige apps aanpassen en voortaan 3 verschilden versies maken. 1 voor alle oude iPod en iPhones en voor de nieuwe en dan ook nog iPad.

Dat zal dus niet gebeuren

Bijdrager
    Jm1996

Sommige mensen zeggen dat er 3D in komt enz. Ik neem zelf aan dat er niet veel verschil in zal zitten tussen de 5e generatie en 4e. Kijk maar eens naar de iPhone. iPhone 3G en 3Gs waren allebei hetzelfde. iPhone 4 en iPhone 5 worden volgens geruchten ook bijna hetzelfde alleen intern wat anders. iPod touch 2e en 3e generatie was allebei hetzelfde behalve bij de 3e generatie zat een andere software op die je ook met de 2e kon downloaden.

Ben het met helemaal met jouw eens. Waarschijnlijk zal de iPod Touch 6g pas echte nieuwe functies krijgen waardoor je hem heel graag wilt hebben.

Aangezien je nu een 1e generatie hebt zal jij denkt ik heel erg tevreden zijn over de 4e generatie

Bijdrager
    Thoomas
    Jm1996 op 30 april 2011

Alle apps in de app-store zijn speciaal voor het huidige formaat gemaakt. Als Apple dit formaat veranderd moeten de ontwikkelaars hun huidige apps aanpassen en voortaan 3 verschilden versies maken.

Jouw argument is al zo vaak gezegd, en het zo vaak gezegde tegenargument is: Als de schermgrootte verandert, hoeft de resolutie nog niet te veranderen. Bij de huidige iPhone/iPod touch is het aantal dots per inch 326 dpi, bij een resolutie van 640×960 pixels. De geruchten gaan dat het scherm wordt vergroot naar 3.7 inch, terwijl de resolutie hetzelfde blijft. De pixeldichtheid wordt dan 312dpi, zo blijft het nog steeds een “Retina”-scherm. De resolutie van de apps kan dan gewoon hetzelfde blijven.

Bijdrager
    lucschram

Same price??

Ik denk het wel, eerst dalen de iPod Touch prijzen van 229 naar 180 ofzo, en dan beginnen we weer vanaf 229 of 250 ofzo.

Bijdrager
    Fireman

– 1080P kan ik nergens bekijken, en volgens mij zie ik het verschil niet. ( beetje onzinnig voor mij )

– Echte foto’s maak ik met een echte camera. Volgens mij kan het cameratje van de huidige Touch het ook prima. ( 2 MP ?? )

– Groter scherm,mmm… Nu kan ik er in principe alles mee. Het is dus niet bekend ( of het gerucht is er niet ) of de body ( uitwendige maten ) groter wordt of gelijk blijft?

Bijdrager
    Oldekamp

iPods worden vooralsnog meestal vernieuwd rond september, als je het mij vraagt is dat hele augustus een broodje aap verhaal.

Bijdrager
    lucschram

Niet alleen die dingen zijn verbeterd hoor, waarschijnlijk heeft hij ook de Apple A5 chip, en is er van binnen alles veranderd zodat hij nog sneller is.

En over de body, die blijft misschien het zelfde, alleen het scherm gaat waarschijnlijk meer doorlopen naar de randen:

Bijdrager
    Jojo890
    lucschram op 01 mei 2011

Niet alleen die dingen zijn verbeterd hoor, waarschijnlijk heeft hij ook de Apple A5 chip, en is er van binnen alles veranderd zodat hij nog sneller is.

En over de body, die blijft misschien het zelfde, alleen het scherm gaat waarschijnlijk meer doorlopen naar de randen:

A5 chip is 100% zeker, maar grotere scherm is nog een vraag. Volgens een filmpje die ik had gezien van de makers die al vaker het goed hadden hoe de nieuwe iphone en ipod eruit zagen, komt er geen grotere scherm en zal de iPhone 5 of misscien iPhone 4s intern worden aangepast.

Bijdrager
    lucschram

Veel geruchten gaan wel over een groter scherm, eerst niet maar nu zeker omdat de witte iPhone 4 er nu ook is. Eerst waren er geruchten dat de iPhone 5 gewoon de iPhone 4 zal zijn maar dan in het wit. En die is er nu dus al..

Bijdrager
    Fireman

Ik heb ‘m vanmiddag maar even gehaald. Super mooi weer.

Nu heb ik ook even gezocht op screenprotector. Op mijn eerste iPod Touch had ik wel een screenprotector. Is het eigenlijk nog nodig met het modernere (retina?? is dat beter/harder glas) glas?

Bijdrager
    lucschram

Je moet dat zelf weten, ik stop mijn iPod vaak in mijn broekzak en ik heb maar 1 kras. Wat wel zo is is dat het beeldscherm tot aan de randjes door loopt. Dus als je hem op z’n zijkant laat vallen dan bast het scherm wel. Daarom heb ik een hoesje.

Bijdrager
    Fireman

Met welk spul maken jullie het scherm schoon? Glassex? of ander spul?

Zo’n silicone hoesje doe ik er omheen.

Bijdrager
    lucschram

Ik maak hem schoon met zo’n brillendoekje.

Bijdrager
    Fireman

Ik heb nu dus de nieuwe iPod touch en ik heb ‘m gesynchroniseerd. Gaat/ging helemaal goed.
    Echter nu krijg ik elke keer de onder staande melding. Ook als ik ‘m machtig krijg ik deze melding terug.

Het is mijn eigen iMac en mijn eigen 2de iPod touch.

Welke instelling moet ik nog doen om dit niet meer te laten gebeuren. Ik heb o.a. de apps voor op mijn iPod ( op mijn iMac ) netjes geordend. Nu wil ik dat synchroniseren zodat het daadwerkelijk gerealiseerd wordt. Maar helaas tot nu zonder resultaat.

Wat moet ik doen?

Bijdrager
    Fireman

Ik zie nu iets staan over de whatsapp. Is dat enkel bij die app??

Bijdrager
    lucschram

Begrijp ik het zo goed: Je hebt een iPod Touch 4g die synchroniseerd goed, maar nu wil je je iPod Touch 2g synchroniseren alleen dat gaat niet en krijg je deze melding?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.