18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Fried

Aanschaf nieuwe scanner: wat is een goede?

Mijn Linotype Hell Saphir Ultra A4 scanner is aan vervanging toe, ik ben me aan ’t oriënteren op een nieuwe professionele scanner. richtprijs: tussen de 1000 en 2000 euro.

Mijn vraag aan de grafische maccers onder ons: Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie me aan? (en wat niet…)

Eisen:

– A4 scanner
    – perfecte kleuren- en contrastreproductie
    – Opzicht is belangrijker dan doorzicht
    – Snelheid (firewire)!
    – macosx-compatible

Bijdrager
    Mmmarco

Neem GEEN Umax. Nog steeds geen OSX ondersteuning vanuit umax zelf.

Bijdrager
    JJmac

EPSON[size=18:8cc7167359][/size:8cc7167359]

Bijdrager
    Fried

EPSON

Kun je iets specifieker zijn? Welke Epson? en waarom?

Bijdrager
    Steves lovechild

De Epson Expression 1680 Professional Firewire staat goed bekend. Werkt onder OSX.

Bijdrager
    Fried
    ”Steve’s

De Epson Expression 1680 Professional Firewire staat goed bekend. Werkt onder OSX.

Bedankt, ik weet weer wat meer!

Bijdrager
    ridesmet

Fried,

Ik heb me een Epson Perfection 3200 Photo aangeschaft. Als hobby fotograaf scan ik hier vooral dia’s en negatieven mee in. Heel tevreden over en werkt zonder problemen in MacOSX 10.2.

Zie ook de thread scanners voor osx.

Hier is de product informatie voor de Epson Perfection 3200 Photo.

Groeten,

Ringo

Bijdrager
    davedive

Ridesmet

Werkt die ‘presto-ocr’ ook onder osx?

en… goed???

davedive

Bijdrager
    ridesmet

Dave,

Wat bedoel je met ‘presto-OCR’?

Groeten,

Ringo

Bijdrager
    davedive

Ridesmet,

Wat ik bedoel : de software voor tekstherkenning die meegeleverd is ??

Dit komt van de website bij specificaties :

Software
    Adobe Photoshop Elements
    EPSON Smart Panel
    Presto! OCR

Bedoeling om vectorpunten te herkennen volgens lettertypes, en in letters/cijfers om te zetten (zodat je in word of ander tekstverwerking de tekst snel kan aanpassen)

Werkt dit dan helemaal niet in OSX?

Bijdrager
    ridesmet

Dave,

Ik denk dat ik nog eens goed in mijn doos zal moeten kijken. Ik heb geen weet van die OCR software. Dat pakket is dus niet geinstalleerd…

Laat je nog iets weten…

Ringo

Bijdrager
    davedive

Ridesmet,

Ik denk dat je niet echt in de doos moet kijken voor de presto! ocr voor mac want kijk eens hier. Enkel voor windoooz.

Kan je dus geen documenten scannen naar bv. word of works voor verder bewerking?

Davedive

Bijdrager
    ridesmet

Dave,

Sorry, maar OCR is niet iets wat ik nodig heb. Ik heb geen OCR pakket op het ogenblik, dus ook geen resultaten te melden.

Groeten,

Ringo

Bijdrager
    bieg

Als ik mij niet vergis zit OCR (optical caracter recognition) standaard bij elke installatieschijf voor een scanner.

BIEG

Bijdrager
    davedive

Ridesmet zou dat nu eens kunnen testen nietwaar?? :D

davedive

Bijdrager
    ridesmet

Dave,

Je heb pech.:P
    Het enige wat ik van Presto terugvind op de Epson CD is een folder met als naam Presto-PPixExt of zoiets. Het is echter een Classic applicatie en ik heb… geen Classic. Ik werk MacOS X only.

Sorry.

Ringo

Bijdrager
    Fried
    ”ridesmet”

Fried,

Ik heb me een Epson Perfection 3200 Photo aangeschaft. Als hobby fotograaf scan ik hier vooral dia’s en negatieven mee in. Heel tevreden over en werkt zonder problemen in MacOSX 10.2.

Ik heb de scanner vooral nodig voor opzicht modellen. Is de 3200 daar ook geschikt voor? en hoe groot is het scanformaat?

Zo te lezen is er op dit moment niet zoveel keuze in scanners, jammer.

Bijdrager
    davedive
    ”bieg”

Als ik mij niet vergis zit OCR (optical caracter recognition) standaard bij elke installatieschijf voor een scanner.

BIEG

Zou inderdaad zo moeten zijn. Is blijkbaar voor de epson 3200 ook zo maar het ocr-pakket werkt enkel in windows.

Ik vind dat op een scanner van die prijsklasse toch minimaal een mac-compatibel ocr-programma kon zitten.

Valabele concurrent wordt in die zin zeker de Canoscan 9900F van canon : zelfde resolutie, zelfde connecties èn Omnipage Se OCR voor windows èn mac. Hoe goed dit programma is weet ik niet want nergens is er iets over te vinden (enkel de pro-versie staat gedocumenteerd).

Wat mij verwondert in deze ‘draad’ lijkt mij dat een ‘professioneel’ scantoestel, toch wel minimum het dubbele kost dan bv. deze ‘semi-professionele’ scanners + de professionele scanners hebben een mindere resolutie. Waarom zou je zo’n professionele scanner dan kopen?

Ik kan enkel vermoeden dat zo’n scanners andere en steviger componenten bevatten die een ‘continu en zwaarbelastende’ taak aankunnen. (dat zegt hp dus ook van zijn printers, maar wie print er nu 30.000 pagina’s per maand??? ik werk dus met ‘goedkope’ printertjes die toch wel 200.000 pagina’s en 5 jaar meegaan)

davedive

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.