13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    peverix

Aanschaf mini mac

Hallo iedereen

Na lang gebruiker te zijn van pc’s , zou ik eens een mac willen aanschaffen. Dus ik ben een absolute leek op gebied van mac.

Na wat rond kijken in diverse winkels is mijn oog gevallen op een mini mac.
    Ik heb reeds een mooi 20″ lcd scherm dat ik enkele maanden geleden gekocht heb.

Ik heb echter geen idee over het geheugen. Standaard heeft hij 1Gb en een upgrade naar 2Gb is prijzig ( ongeveer €150 ) terwijl je bij alternate 2x1Gb sodimm latjes voor €70 koopt ).
    Maar heb ik die 2Gb wel nodig ?

Ik wil wat kunnen surven, mail lezen en een briefje typen.
    Maar ik zou ook wel Vmware Fusion of Parrallels willen gebruiken voor virtualisatie van Windows Xp. Ik ben ontwikkelaar , en de meeste van mijn klanten gebruiken Windows , en mijn ontwikkelomgeving Delphi bestaat enkel voor windows.

En dan het toetsenbord/muis. Kun je eender welk usb toetsenbord/muis gebruiken ? Want €100 voor een muis/keyboard is ook niet niks !

Groeten
    Peter

Bijdrager
    KarelWillem

– Het is een ‘Mac mini’
    – Je kunt eender welk toetsenbord en muis gebruiken
    – 1 Gb is voor alles wat je wilt doen voldoende, behalve…. voor Parallels e.d.. @ Gb is aan te raden
    – Extra geheugen gewoon kopen bij de goedkoopste aanbieder

Bijdrager
    peverix

Heb ik ook al aangedacht.
    Heb op het net al een heleboel filmpjes gevonden over hoe de “mac mini” te openen.
    Als dat maar goed gaat !

Peter

Bijdrager
    appie12

Maar het apple keyboard en muis zijn natuurlijk wel erg mooi bij je mac (mini)

ps: Heeft hier niks mee te maken, maar staat er al een review over het draadlose keyboard? Wil namelijk ook een mac gaan kopen met dat keyboard.:P :P

Bijdrager
    Nikita