29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Etter

Aanschaf macbook…wachten of niet?

Hallo ik doe sinds kort versnelde opleding grafische vormgever op het MA.
    Hier voor wil ik een macbook kopen. Nu zag ik op de website van apple staan dat volgende maand leopard uit komt. is het handig om hier op te wachten? en las ook dat er nieuwe macbook aankwam…gaat dit misschien gepaard met nieuwe osx?

Bijdrager
    VincentBaas

Even verder kijken dan je neus lang is, er zijn tientallen topics over dezelfde kwestie. En ik geloof dat men er hier vrolijker van wordt als je daar aansluit.

Bijdrager
    iJoost

Wachten! Altijd wachten;-)

Bijdrager
    Etter

ik had even op de pagina rond gekeken maar kon niet zo snel vinden…blijkbaar niet goed gekeken :innocent:

Bijdrager
    Macbooker

Volgens mij is dit topic nummer 765 geloof ik…… Over de reeds 764x dezelfde gestelde vraag

Bijdrager
    bhaenraets

Wat iJoost al zegt: altijd wachten. Altijd. Morgen is alles beter, nu kopen leidt zeker tot teleurstelling. Ik zou wachten.

Bijdrager
    iJoost

En na Leopard natuurlijk eerst nog even wachten tot de eerste software updates geweest zijn om de ergste bug eruit te krijgen. En daarna ook nog wachten tot de nieuwe Macbook komt. November of zo… En dan nog even om te voorkomen dat je een nieuw model koopt. Altijd een slecht idee. Of misschien komt er wel een speed bump…

Nee, wachten. Altijd wachten!!!

(Terwijl ik mijn Macje gewoon lekker gebruik.;-)

Bijdrager
    Pieterr

OS X 11.0 (“Pinguin”) schijnt overigens fantastisch te worden. Helaas dus nog maar weer even wachten!

Bijdrager
    iJoost

Ik dacht dat het “Greebo” zou worden nu we alle andere katten gehad hebben… en Windows nog steeds niet verslagen is. Harde maatregelen.;-)

Bijdrager
    ProBookMac

Waarom altijd wachten….. stel niets uit. Doe het vandaag, morgen heb je spijt van dat je het niet hebt gedaan.

Als je tot november wacht komt er in februari misschien weer iets anders, en in juni, en in oktober 2008 …..

Bijdrager
    iJoost

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee… wachten, zeg ik toch. ;-P

Bijdrager
    Etter

mmm oke…..:?

Bijdrager
    Ratz

Ehm mannen, Etter is hier net nieuw en heeft gelezen dat er iets nieuws aankomt. Jaja er zijn topics over, I know. Hij had beter moeten zoeken. Jaja, pfffff. Zo’n Mac is een klein fortuin wat je even uitgeeft en het is echt niet vreemd dat je je dan afvraagt of je even wil wachten toch?
    Het moet toch iets minder kunnen dan deze thread denk ik, wat is hier het nut van?

En dan nog wat: als je een vraag hebt wil je die graag beantwoord zien, als je hem in een al bestaande draad waar van er al 10-tallen staan. Zou je dan snel antwoord krijgen? Ik kijk altijd even op de laatste forumonderdelen rechts, net als jij!
    Een oude draad komt toch noooooit meer aan de beurt?

Etter: ik las hier ergens dat er bij de Bijenkorf Amsterdam right now Dwaze dagen is waar de Macbook met 2GB zo’n 250/300 euro goedkopert is. De nieuwe Macbook is een gerucht en Leopard komt i.d.d. in oktober. Da’s best snel natuurlijk:D

Bijdrager
    Etter

ik denk dat ik daarom nog maar ff wacht op leopard:)

thnx ratz:)

Bijdrager
    1234

hahaha, dit topic heeft natuurlijk een hilarisch einde!

Bijdrager
    iJoost

Dat zeg ik toch?! Wachten!!!

Maar ik wacht niet… Ik koop wanneer mij dat uitkomt. Zoals je ziet is er zo ongeveer elke twee maanden een reden om te wachten. Als je dat gaat doen heb je dus nooit iets. Of, meer realistisch, misschien (als je maar één beurt wacht elke keer) heb alles wat je koopt altijd twee maanden later dan je wilde. En waarvoor? Om dan twee maanden later alweer het gevoel te hebben dat je nu toch niet de nieuwste spullen meer hebt en misschien beter had kunnen wachten?

Van het geld geniet ik niet. Van de spullen die ik ervoor koop wel. Twee maanden eerder dan de wachters. En ik ben precies net zo snel daarna weer ingehaald door de vooruitgang als zij. Maar de spullen die ik heb zijn er natuurlijk in wezen niet minder van geworden. Dat zit alleen maar tussen de oren. Mijn leven is te kort om te wachten… En sterkte met de beslissing he? ;-P

Ik zou wachten als ik jou was. Maar ik ben jou niet… dus dat doe ik dan maar niet.

P.S. Wat betreft de kwaliteit het draadje. Die ligt vele malen hoger dan wanneer hij gevuld zou zijn met tientallen “ja, wachten want…” en “nee, niet wachten want…” antwoorden. De topic starter heeft geluk. Hier kan ie iets van leren.:-)

Bijdrager
    bjorngra

Ik heb al in april mijn G4 iMac verkocht omdat toen de verwachtingen groot waren dat er een nieuwe uitkwam. Helaas. Nu heb ik pas 14 augustus mijn nieuwe iMac besteld waar ik dus nu al 6 weken op wacht!!!

Dit dus nooit meer. Ik werk nu op mijn oude PowerBook G4 400 mhz met 512 mb ram en kan prima werken met 10.4, Photoshop, Illustrator enz. Doe dat maar eens op een Windows van 400 Mhz!

Ik bedoel maar!

PS. En altijd dat gezeik van sommige er is al een Topic. Als de zoekfunctie eens goed werkte was het probleem verholpen. Zo dat moest ik ff kwijt. :lol:

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik sta vast ook welergens tussen de switchers, maar count me in for the MAC fanclub!

Toen ik op het punt stond de mac te kopen (januari 2007) werd er al over de Lepard gesproken.

Op aanraden van diverse vrienden hier toch in januari gekocht en nog geen dag spijt!
    Ach je zult best in het begin iets doms doen (je HOME map van naam veranderen b.v. of vragen naar drivers e.d.:-) ) maar verder is het gewoon een prachtding! Élke dag verbaas ik me over de STANDAARD mogelijkheden van de Mac.

En steeds vaker kom ik erachter dat er voor de mac niet alleen zeer goede gratis programma’s zijn, maar dat ze ook nog beter werken dan Windows spul.

Dus ja, ik sluit me aan bij IJoost: wachten!

(Stel je voor dat je nú al zou gaan genieten) 8)

Bijdrager
    iJoost

Dank. Ik dacht even dat niemand me begreep…;-)

Bijdrager
    disruption
    ”Etter”

Hallo ik doe sinds kort versnelde opleding grafische vormgever op het MA.
    Hier voor wil ik een macbook kopen. Nu zag ik op de website van apple staan dat volgende maand leopard uit komt. is het handig om hier op te wachten? en las ook dat er nieuwe macbook aankwam…gaat dit misschien gepaard met nieuwe osx?

Je hebt em nodig voor je opleiding. Als je het geld hebt, koop em gewoon. Heel simpel.
    Of je kan geduldig op je duim gaan zitten en ….. wachten.

Maar wat ik afleid uit je stelling is dat je net opleiding bent begonnen en het materiaal dus nodig hebt, logisch gevolg: kopen dus.

Als je hoogdringend naar de plee moet en geen toiletpapier bij handen hebt, ga je toch ook niet wachten tot binnen x aantal dagen een nieuwe extra-gelaagde toiletpapiersoort uitkomt? Neen, je gaat je materiaal direct halen, want je hebt het NU nodig.

;)

Bijdrager
    Etter

het cs pakket draait ook op windows (en is ook makkelijker verkrijgbaar voor windows)…..heb nog ibook staan van paar jaar terug…..en ik kan inpresiepe op school altijd terecht. echt haast heb ik dus niet…ik sprak gister dus ook een vriend…die nu aan het werk is als freelancer (grafische ontwerper) en die heeft een nieuwe windows pc gekocht voor z’n werk. onder het mom van het draait ook goed onder windows…..klinkt wel intressant want ik ben nog jong en speel dus ook spelletjes…dus een pc zou ook handig zijn…..maar mac is mooi:) twijfel….:)
    kan iemand mij misschien echt een reden geven waarom grafisch ontwerpen beter op een mac gaat als op een pc (behalve de bleu screen verhalen etc. :P)

Moderator
    unSOUND
    ”Etter”

het cs pakket draait ook op windows (en is ook makkelijker verkrijgbaar voor windows)

wat een onzin. Zowel legaal als illegaal is CS voor de Mac net zo makkelijk te krijgen als voor de PC… Waar die broodje-aap verhalen altijd weer vandaan komen is mij een raadsel.

”Etter”

kan iemand mij misschien echt een reden geven waarom grafisch ontwerpen beter op een mac gaat als op een pc

Die is er niet. Het gaat niet beter op een Mac. Mensen gaan met een Mac werken omdat ze OS X fijner vinden, niet omdat het ontwerpen dan beter gaat. Je moet een Mac niet kopen omdat je hem mooi vind, je moet een Mac kopen als je met OS X wilt werken. Enige voordeel wat je met een Mac hebt, is dat elke MHz van de CPU voor jou is. Er wordt niks van je systeemprestaties afgesnoept door anti-virus software, anti-spyware software, en andere rommel.

Bijdrager
    bhaenraets
    ”unSOUND”

Die is er niet. Het gaat niet beter op een Mac.

Maar misschien op een nieuwe wel! Wachten dus.:D

Bijdrager
    Fuzz
    ”unSOUND”

Je moet een Mac niet kopen omdat je hem mooi vind, je moet een Mac kopen als je met OS X wilt werken

[size=9:43ef1f93b3]
    offtopic:
    With all due respect, wat een onzin. Als een reden voor aanschaf van de TS het design is, dan beslist hij dat toch zelf? Iedereen heeft andere motieven voor aanschaf van een Apple. Design af doen als ‘een niet relevant argument voor aanschaf’ vind ik een beetje bull crap.[/size:43ef1f93b3]

Bijdrager
    Pieterr

unSOUND schreef:

Je moet een Mac niet kopen omdat je hem mooi vind, je moet een Mac kopen als je met OS X wilt werken.

Zoals Fuzz al schreef; ik ben bang dat unSOUND hier toch iets al te kort door de bocht gaat….
    Ik zou graag een dubbeltje ontvangen voor iedereen die ooit een Mac gekocht heeft en waarbij esthetische overwegingen (mbt het kastje zelf) hebben meegespeeld in de aankoop beslissing:-)

Bijdrager
    strigoi
    ”Pieterr”

Zoals Fuzz al schreef; ik ben bang dat unSOUND hier toch iets al te kort door de bocht gaat….Ik zou graag een dubbeltje ontvangen voor iedereen die ooit een Mac gekocht heeft en waarbij esthetische overwegingen (mbt het kastje zelf) hebben meegespeeld in de aankoop beslissing:-)

Zo had ik het helemaal niet opgevat. De hoofdreden dat je een Mac koopt is vanwege Mac OS X met alle voordelen van dien. En helpt een mooi kasje ook bij het maken van de keuze, maar zoals unSOUND zelf ook aangeeft is dat niet de reden om een Mac te kopen. Sony Vaoi’s zijn bijvoorbeeld ook prima laptops qua looks maar er zit windows op daarom koopt iedereen hier Mac’s.

edit: On-topic als je kan wachten (in de zin van een laptop nu absoluut niet nodig hebben), wacht dan gewoon nog even tot Leopard uitkomt, zien wat er dan allemaal is en kopen die hap. Succes!

Bijdrager
    Rapatski

Jezus! Dat gemier!

Gewoon wachten tot je een ons weegt. Niks kopen!!!!11

Bijdrager
    ivan92
    Bijdrager
    iJoost

Broeha! Geweldig… Ik had het niet durven hopen maar ik heb het gezegd. Even wachten dan maar. Dat lijkt me het beste.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.