4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    HoppieJ

Aanschaf Macbook Pro 13 (en uitbreidingen?)

Geachte leden,

Na 5 trouwe dienstjaren van m’n Macbook 13″ uit 2008 merk ik dat ik zo langzamerhand toe ben aan een upgrade en een nieuw model.
    Nu is mijn keuze gevallen op de Macbook Pro 13″ in verband met het budget als student zijnde. Ik studeer Bouwkunde en heb mijn laptop dagelijks nodig voor zowel standaard activiteiten zoals internetten,filmpjes en emailen als voor Adobe CS, AutoCAD, render programma’s zoals 3D’s Max etc. Nu lijkt het mij in ieder geval handig om er een aantal GB bij te nemen en m’n nieuwe macbook uit te rusten met 8gb ipv 4gb.
    Is het daarnaast nog verstandig om meteen een SSD kaart van 128gb erin te plaatsen(180 euro), zal ik dan meteen verschil merken in het dagelijks gebruik of kan ik dit (gezien het budget en het nog niet nodig hebben ervan) beter pas in de toekomst erbij laten zetten?

Hartelijk dank,
    Jeff

Bijdrager
    iMarvin

Hoi Jeff,

Toevallig net in eenzelfde topic gereageerd. Echter heb jij andere wensen met je MacBook dus verwijs ik je niet naar het andere topic.
    Je schrijft dat je veel zult werken met o.a. Adobe CS, AutoCAD, 3D MAX en dat soort programma’s. Hou er rekening mee dat de Intel HD 400 Videokaart (die in alle MBP 13″ modellen zit) een goede videokaart is, maar niet super. Een game als Mafia II kan mijn broertje bijvoorbeeld niet op max spelen (zeg 75% van het maximale). Dit is echt te wijten aan de videokaart. Zelf gebruik ik geen render- en 3D-programma’s, maar dit is wel iets om in je eindoordeel mee te nemen. Het werkt echt wel, maar misschien niet maximaal. De 15″-modellen hebben naast de Intel HD 4000 nog een tweede Nvidea videokaart, die automatisch ingeschakeld wordt wanneer nodig. Maar zoals je wellicht zult weten, is de 15″ MBP wel een flink stuk duurder dan de 13″.