5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    vutakat5

Aanschaf Macbook Air

Ik wil binnenkort een Macbook Air aanschaffen. Het betreft de Macbook Air 12″. Alleen wil ik mijn Macbook upgraden naar 8gb ram geheugen. Is dit mogelijk?

Bijdrager
    AppleStef

MacBook Air 12″ bestaat niet. Het uitbreiden van het RAM is niet mogelijk, de modules zijn op het moederbord gesoldeerd. Zelfs bij de Apple Online Store kan je je RAM niet uitbreiden naar 8 GB.

Bijdrager
    SunKeeper

Nope, op dit moment is 4GB het maximum bij zowel de 11,6” als de 13,3” MacBook Air.

Je zult op een bump van de specs moeten wachten, misschien dat het dan een optie wordt.

Bijdrager
    Hailstorm

Zoek hier eens op Geheugenuitbreiding

Bijdrager
    iep

De hoeveelheid geheugen is wel uit te breiden. Standaard heb je 2GB maar zoals SunKeeper al aangeeft is die maximaal tot 4GB uit te breiden. Dat zul je bij de bestelling moeten aangeven want achteraf kan niet omdat het op het moederbord gesoldeerd is.

De ssd is inmiddels op alle modellen uitbreidbaar naar de 256GB versie, laten we hopen dat geheugen dezelfde kant op gaat en we dus straks wel voor 8GB kunnen kiezen. Ik denk dat we met de introductie van Ivy Bridge wellicht zo’n soort MBA gaan zien. Helaas is er nu het gerucht dat Ivy Bridge nu van april naar juni dit jaar is verschoven:(

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.