17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    loucrielens

Aanschaf iPhone 8: daalt de prijs nog?

Beste allemaal,

Ik ben van plan binnenkort de iPhone 8 aan te schaffen. Het plan is dit binnen maximaal 1,5 maand te doen. Nu is na 10 september (na het Apple event) de prijs van de iPhone 8 al flink gedaald. Mijn vraag is: gaat de prijs van de iPhone 8 binnen 1,5 maand nog significant dalen? Of kan ik de telefoon net zo goed nu al kopen?

Ik hoor graag wat jullie hiervan weten!

Groetjes,

L

Bijdrager
    Kuifje_007

Apple kennende zal de prijs van zijn producten vast en zeker niet snel dalen.

Momenteel kost iPhone 8 539 euro en dat zal wellicht 1 jaar zo blijven.

Bijdrager
    loucrielens

Hartelijk bedankt! Laatste vraag: houden andere winkels, zoals coolblue, belsimpel en mediamarkt deze prijs ook aan? Of verwacht je dat deze winkels binnenkort wel de prijs laten dalen?

Bijdrager
    Shmoo

Meestal stunten die links of rechts wel een beetje met de prijs. Dat komt omdat zij in volumes inkopen en ook meteen afrekenen bij Apple. Dan krijg je kortingen waardoor je iets meer kan stunten. De vraag is alleen of ze dat nu gaan doen. Ik denk het niet omdat mensen nu sowieso wel wen telefoon kopen. Ze hebben zitten wachten op informatie rondom de nieuwe generatie. Nu deze uit is weten ze of die voor hun is of niet, bij neem kopen ze een oudere …

Echter, providers zoals Vodafone, KPN, T-Mobile hebben verkopen van telefoons als core business. Wanneer mensen een nieuw mobieltje nodig hebben gaan ze vanuit nature nog altijd naar een telefoonprovider. De Vodafones van deze wereld verkopen dus nog altijd meer iPhones dan de MediaMarkt en CoolBlue’s van deze wereld.

Dat zie je ook. Als je een iPhone 8 koopt bij Vodafone incl. een abonnement dan is het toestel goedkoper dan waar ook in Nederland.

Heel veel mensen begrijpen dit niet omdat ze te veel in termen denken. Sim-Only bestaat niet.  Als je bij Vodafone een abonnement neemt van laten we zeggen 5GB per maand en je tikt het toestel meteen voor de volle 100% af dan is je abonnementsprijs die overblijf gelijk aan de Sim-Only prijs van hetzelfde abonnement. Vroeger had je nog heel erg dat abonnementen waar een telefoon bij zat duurder waren dan een Sim-Only. Dat is niet meer. Abonnementen met telefoon zijn duurder omdat je telefoon er bij opgeteld wordt. Betaal je die telefoon meteen volledig af dan blijft dezelfde kale Sim-only prijs over.

Kortom als je toch al van plan was op bij X provider je abonnement te verlengen of af te sluiten kijk dan of je daar het toestel niet ook meteen kunt afrekenen. Ben je goedkoper uit.

Bijdrager
    Kuifje_007

<p class=”cite”>loucrielens op 13 september 2019 om 23:50</p>
    Hartelijk bedankt! Laatste vraag: houden andere winkels, zoals coolblue, belsimpel en mediamarkt deze prijs ook aan? Of verwacht je dat deze winkels binnenkort wel de prijs laten dalen?

Bij grote winkels zoals Mediamarkt, Bol.com of Coolblue kunnen wellicht stunten met kortingen. Dan zal je de komende weken/maanden hun prijzen in de gaten moeten houden maar ik verwacht niet dat het meer dan 50 euro korting zal zijn. Je zou kunnen wachten tot black friday maar dan moet je wel flink dosis geduld hebben tot eind november.

Bijdrager
    SvS

Vandaag is Bol aan het stunten met iPhone 8, niet de 8 Plus.

Bijdrager
    Shmoo

Dat zijn de gebruikelijke marges van minus 50,- hier en daar, beetje in die regio. Dat soort aanbiedingen krijg je het hele jaar door wel, links of rechts.  Bol.com hoeft niet te concurreren met bovenstaande firma’s want laten we eerlijk zeggen. Iets kopen bij Bol.com of MidiMedia ??? Ik weet wel waar ik meer vertrouwen in heb en het verschil is 11,- mensen kiezen voor veiligheid in dit soort situaties.

Los daarvan. Het komt niet in de buurt van de prijs die een fatsoenlijke provider kan aanbieden. De 456,- van Vodafone is nog veel langer dan Bol.com of MidiMedia en daar kunnen ze nooit aankomen.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 17 september 2019 om 13:01
    …De 456,- van Vodafone is nog veel langer dan Bol.com of MidiMedia…

Mits je je voor twee jaar vastlegt bij Vodafone met een abonnement daarbij van 30 euro per maand (totale kosten over die twee jaar: € 1038,-). Ofwel: dat is letterlijke Apple’s met peren vergelijken. Soms is los kopen gewoon een stuk goedkoper.

Bijdrager
    Shmoo

Nee jong, zo werkt dat helemaal niet meer. Dat zijn 2012 filosofieën waar mensen in zijn blijven hangen.

Abonnementen staan compleet los van de telefoons. Sim-Only is niets anders dan een los abonnement of beter gezegd, abonnement zonder telefoon. Met telefoon ben je niet duurder noch goedkoper uit. Je maandelijkse lasten worden hoger wanneer je de telefoon niet in één keer aftikt. Doe je dat wel dan is je maandbedrag hetzelfde als een los vergelijkbaar abonnement.

Bijdrager
    KarelWillem

Oke, ik kies een Vodafone-abonnement van 5GB uit voor een jaar.

Jij gaat me nu uitleggen wat mijn voordeel is?

789 voor een jaar bij Vodafone.

Mijn abonnement + een iPhone: 540 (iPhone) + 120 (mobiel abonnement) (voor dubbel zoveel data).

De telefoon in één keer afrekenen maakt in dit geval niet bijzonder veel uit.

Linksom of rechtsom: uiteindelijk betaal je die iPhone gewoon door de verkapte hogere mobiele kosten.

Bijdrager
    Shmoo

Hoe kom jij in godsnaam aan al die getallen?

Het is heel simpel. Een 5GB Red abonnement bij Vodafone kost je 26,- per maand  of jij er nu voor kiest om de telefoon in één keer te betalen of je kiest er voor om de iPhone per maand af te betalen. Die 26,- zal niet veranderen. Dat zijn namelijk vaste kosten van je Red abonnement.

Betaal de iPhone per maand en de kosten van het toestel zijn exact hetzelfde als dat je ‘m in één keer zou betalen. In één keer betalen zorgt er voor dat je 456,- moet betalen.  Kies je er voor om de iPhone per maand te betalen dan moet je eenmalig 228,- aanbetalen ( om onder de BKR uit te komen ) + 12*19 = 456,-

Het is niet zo moeilijk. 🤨

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had me inderdaad verrekend. .;) Het is nog iets duurder.

45 euro per maand als je de telefoon afbetaalt: 540 euro

Eenmalig: 258,69 euro

Totaal: 798,69 euro

Dus je kan me voorrekenen wat je wilt, en het drie keer herhalen; het maakt het nog steeds een stuk duurder als een losse telefoon en ergens anders een goedkoop abonnement met meer data.

Bijdrager
    Shmoo

… ergens anders een goedkoop abonnement met meer data

Ja kom nou…. appels en peren vergelijken.

Wel graag twee dezelfde dingen vergelijken. Een iPhone los kopen bij Apple, CoolBlue of Bol.com voor X bedrag (1) + abonnement bij Vodafone (2)

OF

(2) hetzelfde abonnement bij Vodafone + iPhone bij Vodafone (1).

Dat is een prijsvergelijking. Wat jij aan het doen bent is huismerk-boodschappen vergelijken met A-merk producten en dan zeggen dat het allemaal hetzelfde is.

Bijdrager
    fixar

Tjsa, bij de een is de friet voordeliger, en bij de ander de mayonaise…. Laat een ieder gewoon zelf bepalen waar ie zijn spullen haalt.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 17 september 2019 om 23:28
    Wel graag twee dezelfde dingen vergelijken.

Jij gelooft nog steeds graag dat die kortingen op telefoons uit de zak van de provider worden betaald, omdat hij jou zo graag als klant wil. En bent zo naïef te denken dat die korting niet ergens anders verrekend wordt.

Bijdrager
    Shmoo

Wie zegt dat het kortingen zijn die überhaupt iemand moet betalen? Jij gaat er meteen van uit dat als een iPhone 8 bij Apple 539,- kost en Vodafone kan deze verkopen voor 456,- dat er meteen iets verdachts achter schuil gaat en dat jij het verschil van 83,-  elders moet goedmaken.

Ooit al eens gehoord van bedrijven die hun verkopende partijen belonen op basis van wat ze omzetten. Zou het niet zo kunnen zijn dat de drie grootste providers in ons land zoveel iPhones per jaar verkopen dat ze betere inkoopprijzen krijgen dan een bedrijf dat maar 1400 stuks verkoopt. Ik bedoel Vodafone is toch niet op deze wereld om voor 539,- een iPhone bij Apple in te kopen en deze dan zonder winstmarge door te verkopen? Al die iPhones liggen gratis in de winkels van Vodafone en Belcompany. Apple mag hun iPhones daar gratis neerleggen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik geef alleen aan dat je niet per definitie goedkoper uit bent als je een iPhone 8 en abonnement tegelijkertijd aanschaft bij Vodafone. Maar dat de optie elders los kopen en elders een abonnement nemen in veel gevallen nòg goedkoper is.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.