8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    goulashkanone

aanschaf iMac 27 eind 2012, waar op te letten.

Graag hoor ik van ervaringsdeskundigen hier op her forum tips of opmerkingen, zodat ik na de aankoop niet voor verrassingen kom te staan.

Ik wil een iMac 27 eind 2012 aanschaffen. Ik weet niet of dit model nog bekende zwakke plekken heeft?
    Dit is voor zover ik weet het 1e dunne model en beschikt ook voor het eerst over USB 3.0.

Het model waar ik naar kijk heeft een quad core i5, 8GB geheugen en een harddisk van 1TB.

Voor zover ik weet is het geheugen makkelijk bij te plaatsen in 2 van de 4 vrije geheugen bankjes.
    Ik wil een m.2 SSD plaatsen op het logicboard en de harddisk vervangen voor een 2 TB of 4 TB exemplaar.
    De harddisk kan volgens mij door iedere willekeurige harddisk vervangen worden, maar welke m.2 SSD moet ik hebben?
    Kan hier gewoon een Samsung 950 pro m.2 NVMe model in?

Inactief
    Anoniem

Allereerst, houd er rekening mee dat het openen van deze machine vrij lastig is zonder de juiste tools en ervaring, het glas van de display is behoorlijk fragiel en kan bij een verkeerde handeling kapot gaan!

ten 2e, als dit type iMac (2012) vanaf de fabriek (Apple) geen ssd heeft dan is de connector hiervoor niet aanwezig op het moederbord en zal je dus geen M.2 SSD kunnen aansluiten op het logicboard en echt enkel gebruik kunnen maken van de enkele SATA aansluiting waar nu de gewone schijf op zit. daarnaast is de gewone harde schijf een 2,5 inch formaat en een grotere schijf is dus een stukje prijziger dan de 3,5 inch versie.

Bijdrager
    goulashkanone

Oké, dank voor de info.
    Ik moet dan dus in ieder geval een model hebben met een fusion drive of met een SSD, anders kan ik er zelf helemaal SSD op aansluiten.
    Het openmaken lijkt me ook geen fijne klus, maar met geduld en voorzichtigheid moet het wel lukken denk ik.

Inactief
    Anoniem

De 2013 modellen en nieuwer hebben trouwens wel de SSD connector op het logicboard zitten, zelfs als de iMac vanaf Apple geen SSD had

Bijdrager
    goulashkanone
    StefanV op 09 juli 2016

De 2013 modellen en nieuwer hebben trouwens wel de SSD connector op het logicboard zitten, zelfs als de iMac vanaf Apple geen SSD had

Dat is fijn om te weten, dan kan ik beter naar zo’n model zoeken, of een 2012 model waar het al in zit.

Bijdrager
    Vroegah
    Bijdrager
    goulashkanone

Bedankt voor de tips allemaal!

Daardoor heb ik besloten om een mac mini eind 2012 te kopen.
    Hier kan gewoon een extra harddisk in.
    Ik bestel via ifixit Europe dan zo’n kitje om de 2e harddisk te monteren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.