16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

Aanschaf iMac

Hallo,

Het gaat er dan toch van komen. Ik ga een iMac aanschaffen, weg met windows en welkom het plezier.

Maar voordat ik de computer aan ga schaffen wil ik wat informatie van jullie waar ik het beste uit kan kiezen? Moet ik kiezen voor 1x 1gb geheugen of 2x 512 mb geheugen en wat is het verschil tussen 2 moduels of 1 module.

Ook zou ik graag willen weten of ik iets speciaals met mijn mp3’s moet doen die nu nog op mijn pc staan maar die ik dan wil over zetten naar de iMac.

Mochten jullie zelf nog tips hebben waar ik op moet letten of adviezen hebben uit eigen ervaring dan hoor ik die graag. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten niels

Bijdrager
    basiel

1 maal 1Gb heeft als voordeel dat je nog een slot vrij hebt voor eventueel latere uitbreiding van geheugen. MP3’s gewoon aan itunes toevoegen en die staan ook op je imac. En dan begint de fun;-)

Bijdrager
    Sbojevets

Once you go Mac. you’ll never go back! Gewoon 1gb extra en die 512 inruilen voor nog 1 gb!

Bijdrager

zeker 1x 1GB stripje! Om mee te beginnen. Je iMac loopt dan lekker vlot. Je kan als je veel zware applicaties gebruikt alsnog een stripje van 1GB bij plaatsen. Wat bedoel je met mp’s? Oja, alvast welkom. Als switcher (nov. 2004) kan ik je melden dat je erg blij zult worden van je keuze. Het zal een van je beste beslissingen ooit worden!:D

Bijdrager
    Xenophon

Ik zou 1 gig module nemen, dan kan je er altijd nog wat bij zetten. Verder maakt dat niks uit. Vanaf 1gig RAM loopt OS X lekker vlotjes. Verder kan je je oude Hardeschijf in een externe behuizing plaatsen, dan kan je die zo ‘uitlezen’ vanaf je MAC. (Mits het FAT32 is, en geen NTFS)

Verder hoef je niks te doen aan je MP3’s, iTunes leest ze zonder problemen.

Bijdrager
    Nielso

zeker 1x 1GB stripje! Om mee te beginnen. Je iMac loopt dan lekker vlot. Je kan als je veel zware applicaties gebruikt alsnog een stripje van 1GB bij plaatsen. Wat bedoel je met mp’s? Oja, alvast welkom. Als switcher (nov. 2004) kan ik je melden dat je erg blij zult worden van je keuze. Het zal een van je beste beslissingen ooit worden!:D

Moet mp3’s zijn

Bijdrager
    hydro

Je kunt gewoon iTunes gebruiken, op dezelfde manier zoals je dat waarschijnlijk al deed op je windows computer.

Bijdrager
    Maced.2

Nou alvast van Harte welkom Nielso in de Mac familie…

en je zal er zeker geen spijt van krijgen :D van je overstap

ik had het ook veel eerder moeten doen. :apple:

Bijdrager
    joffrie

Neem gewoon een reepje van 1 gb. En nadien kan je nog altijd wat bijsteken.

Je kan er zelfs ook 512 mb in doen. Dan heb je 1,5 gb ram-geheugen, je hoeft dus niet persé te up-graden per 2. Zo is of was het toch met mijn iMac G5.

En die mp3 gewoon naar iTunes slepen. Gemakkelijker kan niet.
    Mac hé. :apple:

Bijdrager
    bartvdpoel

Koop je ram in iedere geval gewoon bij de computerwinkel om de hoek, VEEEEL goedkoper dan bij Apple. Zie wel dat de specificaties kloppen (dat kan je opzoeken op de Apple site).

Bijdrager
    Artoedezie

Verder kan je je oude Hardeschijf in een externe behuizing plaatsen, dan kan je die zo ‘uitlezen’ vanaf je MAC. (Mits het FAT32 is, en geen NTFS)

Ik denk dat in er in 2006 nog weinig computer gebruikers zijn met een FAT32 HD, gelukkig kan OSX ook NTFS lezen. Schrijven is niet mogelijk.

Bijdrager
    sawtooth

Het zal een van je beste beslissingen ooit worden!:D

LOL

:|

Bijdrager
    Petje

wordt het een 17 of 20 incj versie?

Maar, met beide zal je in elk geval lol hebben.
    Ben zelf al Jaaaaaaaren Apple gebruiker.

Bijdrager
    Chester2

Veel plezier!

Bijdrager
    pluche

ik heb sinds +- 6 maanden intel duo iMac 17 inch – heb er wel prompt bij aankoop 2×1 Gb RAM laten inzetten waarbij de dealer de aanwezige 512 RAM module heeft terug genomen
    heel fijne machine en ook erg stil (dit in kostrast met de vorige iMac G5 die nu bij mijn zoon staat)
    ik gebruik ook als muziek server : alle muziek op externe FW HD en afspelen via USB – edirol UA25 – dac naar stereo set – werkt prima !
    je zult heel tevreden zijn van je keuze

Bijdrager
    Nielso
    ”Petje”

wordt het een 17 of 20 incj versie?

Maar, met beide zal je in elk geval lol hebben.
    Ben zelf al Jaaaaaaaren Apple gebruiker.

Ik denk 17, moet toch een beetje naar het budget kijken

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.