10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wikaie

Aanschaf + geheugen MBP

Hallo iedereen,

Net zoals iedereen hier ben ik van plan over te stappen op een Mac, namelijk een Macbook Pro.
    Momenteel werk ik met een HP die ondraagelijk traag begint te gaan, maar ben vooral op m’n iPad bezig wat me toch iets te veel beperkt in de dingen waar ik me mee wil bezig houden.
    Ik ben van plan een 15″ MacBook Pro te kopen, 13″ vind ik veels te klein.

Wat ik er mee wil doen is vooral gewoon internetten, tekstverwerken, films kijken maar ook bewerking van foto – en videomateriaal (met eventueel Photoshop of Final Cut Pro in de toekomst)

Nu heb ik een 2ehands Macbook Pro gevonden, 2012 Retina versie met 8gb ram en 256 GB SSD. Hij is vrij weinig gebruikt en zou me rond de 750€ kosten, uit die persoon zijn/haar mails af te leiden lijkt ie me wel betrouwbaar, krijg trouwens ook de mog. hem te testen.

Waar het me nu vooral om gaat is dat geheugen, zal ik toekomen met die 256 GB, zeker indien er mss Photoshop ofzo op moet?
    En is die 256 GB ook echt 256 GB, of staat de helft al vol met het besturingssysteem en standaard programma’s?

Daarnaast ook nog, als ik ga testen waar moet ik dan precies op letten? Ik weet dat er vaak gezegd wordt van Coconut Battery ofzo te downloaden, dat kan ik dan nog wel doen maar ik kan daar toch geen halfuur op die MBP zitten om te testen of ie wel vlot draait, en dat lijkt me al helemaal moeilijk als je niets van het systeem kent :s ?

Alvast bedankt voor jullie tips en raad!

Bijdrager
    TheBigZ
    wikaie op 08 juni 2013

Nu heb ik een 2ehands Macbook Pro gevonden, 2012 Retina versie met 8gb ram en 256 GB SSD. Hij is vrij weinig gebruikt en zou me rond de 750€ kosten, uit die persoon zijn/haar mails af te leiden lijkt ie me wel betrouwbaar, krijg trouwens ook de mog. hem te testen.

15″ Retina MBP uit 2012 voor €750? Betrouwbaar? Geloof je het zelf?

Bijdrager
    wikaie

Ja dat leek me ook vrij goedkoop eerst, het verhaal er rond is dat hij/zij student is, reeds een macbook heeft, een kreeg voor de verjaardag en nu wat extra centen wilt. Maar als je hem mag zien en testen, is er dan nog gevaar dat er toch nog iets niet goed zit?

Bijdrager
    TheBigZ

Dat ie gejat is bijvoorbeeld. Ik zou eerst eens naar de aankoopbon vragen. Ook handig ivm garantie.

Bijdrager
    wikaie

Jep, factuur zit erbij. Al gaat de garantie maar tot 12 juni dit jaar :/

Bijdrager
    Sam Rijver

Dit lijkt me (veel) te mooi om waar te zijn. Ondanks beweringen van factuur e.d.

Niemand is zo dom om zoveel in te leveren op zo’n recente MacBook. Er moet iets mis zijn met het ding, of op een of andere manier iets aan stinken. Ik zou zelf niets met deze advertentie te maken willen hebben en hoewel ik geen kleine jongen ben zou ik ook niet met cash op zak op bezoek durven gaan om de machine eens goed te testen, dikke kans dat je zonder cash (en MacBook) weer naar huis gaat. Misschien na een paar dagen verblijf in het ziekenhuis.

Natuurlijk een ander uiterste van een droomscenario, maar desalniettemin zijn beiden volgens mij niet meer dan dat.

Bijdrager
    wikaie

Hey, bedankt voor je reactie.
    Misschien laat ik deze advertentie inderdaad best links liggen .
    Maar voor een 2ehands macbook van 2011, misschien 2012, niet retina.
    Dan is een prijs van +-800 euro toch best ok, of gaat dat ook al eerder naar het onbetrouwbare toe?

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik denk dat die optie veel realistischer is ja.

Bijdrager
    Chorro

Voor dat bedrag kon ik een maand geleden mijn 3,5 jaar oude 15″ Macbook Pro bij een APR inruilen toen ik m’n retina ging halen. De kopende partij kon er met dat bedrag dus nog winst op maken, voor zo’n ‘oud’ geval. Nee, dat bedrag voor een retina kan bijna niet goed zijn.

Als je d’r 1tje vind voor 1600 – 2000 euro, dan is het realistisch.

Bijdrager
    Haike

Dat ding is met factuur en al van de vrachtwagen gevallen…. OF de verkoper heeft er geen ene reet verstand van. Maar er zit wel een goed duimenzuig verhaal bij. De verkoper, heeft al een macbook en krijgt voor de verjaardag een nieuwe r-MBP??? Waarom geef je iemand die al een mac heeft, nog een mac?

Niet doen, niet je vingers aan branden. Ga maar eens hier rond kijken. Ook daar moet je natuurlijk ff uitvinden met wie je te maken hebt, maar ik bijna al mijn spullen via die site gekocht, en maar een keer een probleem gehad.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.