11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    HOMER

Aanraders voor een mooi schrijftabletje??

Omdat ik dagelijks lang achter de machine zit te werken begin ik een beetje last te krijgen van het welbekende muisarmpje.

Ik overweeg om een wacom te kopen, weet iemand nog een goede voor een mooi prijsje?

Bijdrager
    Vincent

1 tip WACOM!!!

Bijdrager
    HOMER

Zo ver was ik natuurlijk al….

Maar ik vroeg me af of er niet een Xmerk is die dezelfde prestaties kan leveren voor een lagere prijs.

Bijdrager
    Jor1

zijn je armen en polsen je niet meer waard?
    een tabletje is zijn geld écht meer dan waard; en wees nou eerlijk, zo duur zijn die dingetjes toch niet!

Bijdrager
    HOMER

Het is dat ik nog zeer actief ben in het muziekwereldje als pianist dus beweging krijgt het rechterarmpje genoeg. Het probleem is dat hij soms wat krampachtig is.

Natuurlijk zijn die dingen hun geld meer dan waard….en ik zal er ook zeker een aanschaffen.

Is de A5 versie goed genoeg of is A4 toch echt wel het minimum?

Bijdrager
    Jor1

ik ben zelf saxoklootist, en weet hoe erg het is om met verstijfde vingers (van het computeren) te moeten spelen.

Mijn mening is dat je aan een A5 meer dan voldoende hebt voor de ‘normale’ werkzaamheden. (ik gebruik zelfs een portie van ±5×4 cm) Maar er zullen allicht werkzaamheden zijn waarbij een grote tablet handig is!

Bijdrager
    HOMER

Achja, de normale werkzaamheden….
    Ik ben een nogal verwende grafisch vormgever dus ik zal wel kiezen voor een iets grotere……

:lol:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Ik heb gewoon de graphire 2 gekocht.
    Goedkoopste die er is en voldoet echt wel aan mijn eisen.

Let op: als je een dual head mac hebt zou ik wel voor iets groters gaan:)

Bijdrager
    Torz

Minimaal een A5 Intuos nemen,graphire is te klein en lang niet zo nauwkeurig als een Intuos.Heb met alles gewerkt van graphire tot A3.
    A5 is een mooi maatje om mee te beginnen.Hoe groter hoe meer je moet wennen.

Bijdrager
    artimachead

De Wacom Intuos2 serie is echt geweldig en ik durf de stelling aan: Er is geen betere. Het geld en het gemak meer dan waar. Oh en je arm.

Bijdrager
    HOMER

yo

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.