10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    2observe

Aanpassen volgorde onderdelen in menubalk OSX Mountain Lion

Hoi,

Is het mogelijk om in OSX Mountain Lion de volgorde van de onderdelen die in de bovenste menubar worden getoond te wijzigen?

Bijdrager
    Yggdrasil

[cmd] indrukken en slepen maar!*

[size=2]* Dit geldt enkel voor de standaard iconen (zoals Wi-Fi, Bluetooth,…) Voor andere iconen van 3th party applicaties zul je ze moeten opstarten in de volgorde zoals je ook wil dat ze verschijnen in je menubalk.[/size]

Bijdrager
    2observe

Dank! Waarom lukt het niet met de overige iconen? Is daar geen oplossing voor?

Bijdrager
    Yggdrasil

Er is mijns inziens geen oplossing voor. Zoals ik heb toegevoegd aan de voetnoot moet je dus de applicaties opstarten in de volgorde zoals jij wil dat ze verschijnen. Het blijft een statusbalk en geen dock hé.:)

Bijdrager
    Yggdrasil

Maar ik heb iets gevonden waar je misschien mee bent geholpen:

Je kunt een bepaald programmaatje gebruiken om je ‘login-itmes’ te manipuleren waardoor ze in een specifieke volgorde opstarten. Zo kun je er bv. voor zorgen dat je Dropbox icoontje altijd eerst wordt geladen en dus naast je Wi-Fi staat bv.

Meer info: http://www.makeuseof.com/tag/how-to-manipulate-the-mac-menu-bar-login-items/

Het nadeel daarvan is natuurlijk dat je Mac iets trager opstart…

Bijdrager
    2observe

Thx YggDrasil, laatste vraag: Hoe veranderen je de opstartvolgorde zowel voor degene die je ziet bij “Gebruikers en groepen -> Inloggen” als de automatisch opstartende services vanuit de LaunchAgents en LaunchDaemons-directories?

Bijdrager
    2observe

haha, ik lees nu je reactie. Same thoughts!

Bijdrager
    Yggdrasil

Haha, succes in iedere geval. Ik heb bovenaan enkel Dropbox staan en Last.fm, dus voor mij maakt het geen fluit uit. Hopelijk lukt het je hé…

Bijdrager
    2observe
    Bijdrager
    Yggdrasil

:thumbsup:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.