8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Vluggie

Aanpassen tijdsduur fragmenten Imovie 10

In de nieuwe Imovie 10 krijg ik het niet voor elkaar om de tijdsduur van alle fotofragmenten in één keer aan te passen.
    In Imovie 9 kon je via rechtermuisknop een foto aanpassen en dan vervolgens het vinkje ” toepassen op alle stilstaande beelden” aanklikken.

Volgens de uitleg in Imovie 10 moet ik nu in de menubalk naar “Venster” => “Filmkenmerken” en dan vervolgens op de button “Instellingen” klikken.
    Ik kan dan inderdaad de tijdsduur van de fragmenten aanpassen, maar dit is alleen van toepassing op de nieuwe foto’s die ik aan het project toevoeg.
    Als ik bijvoorbeeld 100 foto’s in een project heb staan en deze worden allemaal 4 seconden getoond, dan kan ik deze alleen 1 voor 1 aanpassen. Maar ik wil juist in één keer de tijdsduur aanpassen van alle foto’s.

Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt?

Geblokkeerd
    Bento

Bijdrager
    Vluggie

Dank je. Het werkt enigszins.
    Als de clips 4 seconden duren en ik maak er 3 seconden van gebeurt er niet. Maak ik er 2 seconden van dan duren ze wel drie seconden.
    Erg vreemd maar ik kan ermee uit de voeten.

Geblokkeerd
    Bento
    Vluggie op 10 januari 2014

Dank je. Het werkt enigszins.
    Als de clips 4 seconden duren en ik maak er 3 seconden van gebeurt er niet. Maak ik er 2 seconden van dan duren ze wel drie seconden.
    Erg vreemd maar ik kan ermee uit de voeten.

Dat is volgens mij een bug. Ik ben daar al vaker en in verschillende versies van imovie tegen aangelopen. Het aanpassen van de tijd van meerdere foto’s loopt niet zoals het zou moeten.

Bijdrager
    koen

Zeg @bento, het is ‘iMovie’, ‘tegenaan gelopen’, en’ meerdere’ is een Germanisme. Het is maar dat je het weet:twisted:

Geblokkeerd
    Bento
    koen op 10 januari 2014

Zeg @bento, het is ‘iMovie’, ‘tegenaan gelopen’, en’ meerdere’ is een Germanisme. Het is maar dat je het weet:twisted:

Bedankt! Wordt zeer gewaardeerd.
    Alleen het oneigenlijke gebruik van hoofdletters doe ik niet aan mee. Dus Imovie aan het begin van een zin, midden in de zin imovie. Idem voor o.a. de heer als god wordt bedoeld.

Bijdrager
    xylan

Het blijft een zéér moeilijk punt. Als je 300 foto’s, 1 voor 1 moet instellen, (én HOE instellen) is dat een reusachtig werk.

Zijn die problemen er ook in ‘Final cut pro ‘ ?

Bijdrager
    KarelWillem

Bento op 11 januari 2014 om 09:58

koen op 10 januari 2014

Bedankt! Wordt zeer gewaardeerd.
    Alleen het oneigenlijke gebruik van hoofdletters doe ik niet aan mee.

Bij namen is dat geen oneigenlijk gebruik uiteraard.

Karel-Willem staat aan het begin van de zin precies zoals midden in een zin Karel-Willem is, zoals hier.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 10 uur geleden door  KarelWillem.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.