25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    GetaMac

Aanmeldtijd MSN

De laatste tijd heb ik meerdere pogingen nodig om in te loggen op MSN met Microsoft Mac Messenger.
    Het programma geeft dan aan: “De service is niet beschikbaar”.
    Als ik het een aantal keer opnieuw probeer lukt het uiteindelijk wel om in te loggen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zou Microsoft misschien bezig zijn met samenvoegen van die twee verschillende MSN protocollen tot één protocol, zodat Mac gebruikers dalijk ook gebruik kunnen maken van de webcam? (Zie: http://blogs.msdn.com/macmojo/archive/2006/09/27/774149.aspx )

Bijdrager
    proud

Ik heb maar met 1 programma last op mn computer en dat is nou toevallig een programma van
    microsoft.

Ik heb het de laatste tijd ook zeer vaak dat ik met dergelijke problemen geconfronteerd word. Ik hoor ook van veel windows gebruikers dat dit programma vaak slecht of moeilijk functioneert.

Van de toekomst van msn weet ik spijtig genoeg absoluut niets.

Bijdrager
    peettomaat

Yep,heb ik ook last van.

Bijdrager
    1973

Nogmaals de vraag. Wat is nou het beste alternatief voor MSN? Welk programma biedt de meeste stabiliteit en webcam ondersteuning?

Bijdrager
    Maco

that s Mercury
    zit ook cam optie op :baby:

Bijdrager
    Koen K

Ziet dat er ook mooi uit? iChat of Adium-like?

Bijdrager
    deSpaanseRente

Het fijnste vind ik toch nog altijd Adium.. Enorm stabiel, kan je helemaal aanpassen; werkt enorm vlotjes maar.. geen webcam of audio. Mercury heeft dat wel maar daar werk ik helemaal niet graag mee. En ‘k vind het er ook enorm lelijk uitzien en helemaal niet zo stabiel als Adium. Voor video/audio gebruik ik dan tegelijk skype of zo, aangezien ik toch al vrij veel mensen kennen die het hebben.

Bijdrager
    Tjeerd

Ik gebruik ook Adium. Microsoft Messenger is er een paar weken terug uitgegaan. I discoverd Adium:D

Bijdrager
    Marieke van Osch

Ik heb het ook. Gewoon volhouden en dat doet hij het. Als het nog een poos zo gaat dan ga ik uiteindelijk wel naar een ander, maar nu bevalt met msn prima (zeker omdat het universal is inmiddels).

Bijdrager
    Paulster

Ik gebruik Amsn..perfecte vervanger van de normale MSN naar mijn mening:)

Bijdrager
    vic

ik ben redelijk tevreden van mercury messenger…

maar sinds een tijdje moet ik ook 2 x inloggen, geeft altijd foutmelding:
    IOException: java.net.SocketException: connection reset

iemand een idee?

Bijdrager
    vogel

Ik heb ze allemaal geprobeerd, behalve Proteus. Die moet ik eigenlijk nog een kans geven.
    Mercury is traag als dikke stront.
    Adium gebruik ik op mijn iBook, omdat het handig, snel en stabiel is en omdat ik geen webcam bij m’n iBook heb.
    En aMSN gebruik ik op de iMac, want ik vind het ontbreken van de webcamfunctie in Adium, als je dan toch een iSight hebt, volkomen ruk. Wel even zoeken tussen de leverbare skins, want standaard ziet het er niet uit, maar snel issie wel, zeker met aanmelden.
    Messenger 6.0.1 zit er wel op, maar aanmelden duurt vreselijk lang. Eigenlijk moet die zooi er gewoon af.

Bijdrager
    Pjotr

Ik gebruik meerdere chat netwerken, Skype, Yahoo ICQ MSN. Voor MSN op de Mac gebruik ik aMSN of anders adium. Fijn dat aMSN webcam ondersteunt.

Bijdrager
    Marieke van Osch

Tsja, mocht je echt optimale performance willen dan moetje allemaal iChatters als contactpersonen hebben. Want iChat werkt in mijn ogen het beste. Maar wil je MSNners in iChat dan moet je Jabberen en dat werkt wel aardig (je hoeft namelijk maar 1 programma te openen), maar niet zoals MSN in mijn ogen. Nadeel is dat je niet als ‘offline weergeven’ kan aanmelden om even te checken of er mensen online zijn waar je ook mee wil praten en dat je onderschriften met Jabber niet ziet.

Daarom blijf ik dus iChat en MSN messenger naast elkaar gebruiken.

Bijdrager
    Switch
    ”vic”

iemand een idee?

Je java updaten via Software Update in Mac OSX en de laatste beta van Mercury Messenger downloaden. Dit probleem had ik ook, nu gebruik ik Mercury Messenger RC1 en die heeft dat probleem niet meer. Werkt prima!

Bijdrager
    GetaMac

Adium zou perfect voor mij zijn, alleen is er één slecht punt:
    MSN smileys worden niet weergegeven als MSN smileys, maar als Adium smileys.
    Ik weet dat je een MSN smiley pack kan downloaden, maar dat werkt gewoon erg slecht, omdat de smileys hoofdletter gevoelig zijn. Als je dus “:P” typt, verschijnt er geen smiley, je moet “:p” typen.
    Erg lastig, want ik ben het eerste gewend.

Bijdrager
    felix

Tuurlijk zijn er prima alternatieven voor MS Messenger, maar het is raar dat velen – en ik ook – pas de 2e keer gehoor krijgen bij messenger. Da’ was eerst nie!

Bijdrager
    Maco

….dus gewoon mercury dan lukt het wel met de poppies :beret:

http://www.mercury.to

Bijdrager
    Koen K

@ Kevin, bij mij doettie dat wel gewoon. Heb je bij je instellingen bij emoticons wel MSN animated staan?

Bijdrager
    Electr0n

Ik blijf die hard MSN Messenger user!
    Ik blijf geduld hebben en blijf hopen dat ze gewoon even de Mac versie een flinke update geven!

Bijdrager
    vogel

Mooi, blijf dan maar lekker prutsen. :P

Bijdrager
    Maco

…wat een hoop MicroMeuk Diehard’s tegenwoordig :moe:

hoe was het nou weer s?
    Think different…???

Bijdrager
    GetaMac
    ”Maco”

….dus gewoon mercury dan lukt het wel met de poppies :beret:

http://www.mercury.to[/quote%5D
    Vind ik een lelijke en instabiele messenger.

”Koen

@ Kevin, bij mij doettie dat wel gewoon. Heb je bij je instellingen bij emoticons wel MSN animated staan?

Waar precies kan ik dat instellen?

Bijdrager
    RiFF

Gebruik Adium:) Lekker light-weight en werkt als een tierelier!

Het gebruik van een webcam op msn is alleen voor óf breezah-meiden, óf pimps die die breezah-meiden willen strikken. Just my two cents:D

Bijdrager
    vic
    ”Switch”
    ”vic”

iemand een idee?

Je java updaten via Software Update in Mac OSX en de laatste beta van Mercury Messenger downloaden. Dit probleem had ik ook, nu gebruik ik Mercury Messenger RC1 en die heeft dat probleem niet meer. Werkt prima!

ja, die nieuwe mercury doet het perfect, bedankt!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.