11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Aanmaken van aliassen

Is er nog een mogelijkheid om aliassen aan te maken ? Ik heb blijkbaar twee spreadsheets, die constant in mijn dock staan weggesmeten….Vervelend, want ik had daar geen copy van.
    Toen ik die worksheets wilde openen, stond er op het icoontje één groot vraagteken.
    Of kan ik die sheets op de een of andere manier beveiligen, zodat ik ze niet kan wegsmijten ,

Hartelijk dank

Bijdrager
    magic-with-mac

Ik heb je post drie keer gelezen, maar ik snap er nog steeds niks van.
    Zou je het iets duidelijker kunnen uitleggen?

Bijdrager
    Macmortsel

hoi, ik heb mijn vraag te vlug gesteld, heb de oplossing gevonden….
    Maar ik vraag me toch af, of er geen mogelijkheid bestaat om documenten zodanig te beveiligen, dat je ze niet “kan” wegsmijten….

Bijdrager
    Nikita

In je Dock staan alleen maar snelkoppelingen / aliassen. Hoe je het ook wilt noemen. Aliassen van bestanden kan je gewoon aanmaken door rechts te klikken (of control klik natuurlijk) en dan te kiezen “Maak alias aan”. En dan kan je ‘m slepen waar je ‘m maar wilt.

Bijdrager
    Macmortsel

Wat doet dan het vraagtekentje op het icoontje ? Ben er 100% zeker van dat ik het origineel niet heb weggesmeten…..

Bijdrager
    Nikita

Dat vraagtekentje betekend dat ‘ie het bestand niet kan vinden waar naar gelinkt wordt. Misschien verplaatst?

Bijdrager
    Esquare

Of een andere naam gegeven?

Bijdrager
    Macmortsel

Ik had de originele documenten rechtstreeks in mijn dock geplaatst. Waarschijnlijk zijn er dan ook geen aliassen aangemaakt geweest. Als ik via het zoeksysteem de originele namen intik, krijg ik niks….Alvast bedankt aan iedereen voor de tips.

Bijdrager
    Nikita

Je zal ze toch eerst ergens moeten hebben opgeslagen. Je kan dingen niet saven naar je Dock toe, dat kunnen alleen maar snelkoppelingen / aliassen zijn.

Bijdrager
    Liam

Alles wat in de dock staat zijn aliassen van bestanden of programma’s. Je kunt geen originele bestanden bewaren in de dock. Als je daar een origineel bestand insleept wordt er automatisch een alias aangemaakt.
    Je zult je spreadsheets moeten terughalen uit je laatste back-up.

Bijdrager
    michelvdb

Heb je ‘AutoSave’, of hoe dat ding ook mag heten, in Office aangezet?
    Kijk dan in de Excelvoorkeuren in welke map die AutoSave- of
    AutoRecoverdocumenten bewaard worden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.