18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    frankdjong

Aanmaken nieuwe Mail- account bij KPN gaat niet

Hallo,

Het lukt me niet een nieuwe Mail-account aan te maken bij mijn nieuwe KPN abonnement.
    Ik probeer het met deze handleiding van de KPN:

http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=6764

Het lukt bij het aan maken van de account al niet om in te loggen op de POP server.
    Vervolgens lukt het niet om in te loggen op de mail-server.

Ik krijg dan uiteindelijk wel een account aangemaakt, maar die is off-line.
    Wanneer ik dan post probeer op te halen, wordt er om het wachtwoord gevraagd, wat niet geaccepteerd wordt.

Heel vreemd allemaal.

Weet iemand iets, bij voorbaat dank!!

Bijdrager
    Maced.2

De optie ‘Gebruik identiteitscontrole’ mag niet aangevinkt zijn.

dan zou het moeten werken.
    hier wel dan hoor :wink:

Bijdrager
    Pieterr

De opgegeven servers kloppen in ieder geval wel, dus daar zal het niet aan liggen:
    [code:1:1715f19b1b]macpieter:~ pieter$ telnet pop.kpnplanet.nl 110
    Trying 213.75.3.24…
    Connected to pop.kpnplanet.nl.
    Escape character is ‘^]’.
    +OK kpnxchange.com
    quit
    Connection closed by foreign host.

macpieter:~ pieter$ telnet mail.kpnplanet.nl 25
    Trying 213.75.63.11…
    Connected to mailhost.kpnplanet.nl.
    Escape character is ‘^]’.
    220 cpsmtp-eml110.kpnxchange.com kpnxchange.com Mon, 2 Mar 2009 22:54:55 +0100
    quit
    221 2.0.0 cpsmtp-eml110.kpnxchange.com Service closing transmission channel
    Connection closed by foreign host.[/code:1:1715f19b1b]

Bijdrager
    frankdjong

Bij uitgaande post bedoel je toch?

Staat niet aangevinkt.

Evengoed bedankt!!!

De handleiding van de KPN is voor Tiger.

Zou het voor Leopard anders zijn??

Bijdrager
    Yosemite

Heb je bij gebruikersnaam misschien je e-mail alias ingevuld i.p.v. je gebruikersnaam, gebruikersnamen hebben bij KPN/Planet vaak de vorm jong1234.

Bijdrager
    frankdjong

Nee, ik heb de per post toegestuurde gebruikersnaam gebruikt.

Voor het nieuwe KPN abonnement had ik Direct-ADSL (ook KPN), met een email-only abonnement van Planet.

Deze account werkt nog (gelukkig).
    Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Bijdrager
    Yosemite

Nee, dat staat daar los van. Kan je via https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp wel inloggen met deze gegevens en kan je er wel mee inloggen op Mijn KPN?

Bijdrager
    frankdjong

Ja, inloggen op webmail gaat moeiteloos.

Inloggen op Mijn KPN is moeilijker, lukt alleen via deze link:

http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx

en dan ook nog niet altijd.

Bedankt voor het meedenken!!

Bijdrager
    Yosemite

Vreemd. Probeer het anders eens door @kpnmail.nl achter je gebruikersnaam te zetten of juist niets achter je gebruikersaam.

Bijdrager
    frankdjong

:D :D :D :D :D :D

Nou, kpnmail.nl achter de gebruikersnaam zetten is dus de truc!!!

Fantastisch hoor, heel erg bedankt!!!!

Ik ben weer helemaal gelukkig.

Bijdrager
    Yosemite

Mooi dat het werkt 8)

Bijdrager
    frankdjong

Ja, ik dacht dat ik alle mogelijkheden al had geprobeerd, maar die dus niet.

Het staat trouwens ook niet zo in bovengenoemde handleiding.

Nogmaals veel dank!!!!

Bijdrager
    fatboysmart

Hallo allemaal,

Oud draadje, maar misschien kan iemand mij hier helpen.
    Ik heb al jaren een Planet account (gewoon ADSL, geen IPB), dat nu natuurlijk onderdeel is van KPN.

Waar kan ik in vredesnaam mijn mailboxen beheren (aliassen aanmaken e.d.)?

Volgens de bovengenoemde handleiding moet je inloggen op Mijn KPN (dat lukt), maar daar kan ik nergens ook maar iets van mailboxen vinden. Alle opties die ik krijg zijn voor vaste telefonie.

Wel zie ik rechts een nieuw inlogvenster voor internet, maar het mijnkpn wachtwoord en inlognaam werken daar niet.
    Ook zie ik geen optie om daar een nieuwe account aan te maken.

Ben ik nou gek? Zie ik iets over het hoofd?
    Ik snap er niks meer van.

Kan iemand mij uitleg geven?

Bijdrager
    Yosemite

In MijnKPN kies je in de hoofdnavigatie Mijn producten en dan E-mailinstellingen in de subnavigatie.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Yosemite”

In MijnKPN kies je in de hoofdnavigatie Mijn producten en dan E-mailinstellingen in de subnavigatie.

Dat is het ‘m nu juist… ik krijg alleen maar ‘mijn thuisbellen’, en verder niets.
    De optie ‘mijn producten’ krijg ik dus niet.
    Ik zal proberen om een screenshot te plaatsen.

Ik neem aan dat ik mijn voormalig planet account nu moet beheren via mijnkpn?

Bijdrager
    Yosemite

Aha, ik weet wat je bedoeld. Je logt in met de verkeerde gebruikersnaam. Ik heb een MijnKPN-account voor mijn Planet e-mailadres en een voor mijn vaste lijn, dat zijn twee verschillende MijnKPN sites.

Je vind deze gebruikersnaam ook in Mail, want dit is namelijk dezelfde als de gebruikersnaam van de mailbox. Volgens mij is het standaard een deel van je naam gevolgd door een cijfer, zoiets als janse500, althans dat is bij mij zo.

Bijdrager
    fatboysmart

Dit is het scherm dat ik krijg. Wel zie ik rechts een nieuwe inlogmogelijkhijd voor internet, maar daar heb ik geen inloggegevens van, en de bestaande mijnkpn inlog gegevens werken daar niet.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Yosemite”

Aha, ik weet wat je bedoeld. Je logt in met de verkeerde gebruikersnaam. Ik heb een MijnKPN-account voor mijn Planet e-mailadres en een voor mijn vaste lijn, dat zijn twee verschillende MijnKPN sites.

Je vind deze gebruikersnaam ook in Mail, want dit is namelijk dezelfde als de gebruikersnaam van de mailbox. Volgens mij is het standaard een deel van je naam gevolgd door een cijfer, zoiets als janse500, althans dat is bij mij zo.

Ja dat was hem!… Ik zou zweren dat ik dit al geprobeerd had, maar ik denk het toch niet.
    Alvast heel erg bedankt… ik werd er gek van:x

Volgende probleem :?

Als je bij geavanceerde e-mail opties kijkt zou je een alias moeten kunnen verhuizen van het ene mail account naar het andere, alleen bij mij is alles grijs, dus kun je niets selecteren… Is dat bij jou ook zo?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.