12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Brims

Aanmaak datum onjuist!

Ik sla een OSX indesign bestand op in onze windows 2000 server.
    De server geeft aan bewerkt op 13-05-2005 aanmaak datum 1-januari 1904 om 1.00 uur.

Wanneer ik dat op een PC onder eigenschappen bekijk is dat niet het geval.

Heeft osx problemen met het lezen van de eigenschappen indien het op een Windows 2000 server staat.?

Bijdrager
    TonE

Ik heb het even voor je uitgeprobeerd, weliswaar geen win2K maar NT4, en het werkt hier naar behoren. OSX10.3.8

Bijdrager
    draaischaap

Op mijn gesharede externe Maxtor schijf onder Windows 2000 hebben alle files inderdaad een aanmaakdatum van 1 januari 1904 01:00 als ik ze onder 10.3.8 bekijk.

Ofwel, ik heb hetzelfde ‘probleem’.

edit: alle gesharede schijven hetzelfde geval.
    Ik heb nu alleen ‘date modified’ zichtbaar, dat wel klopt.

Bijdrager
    draaischaap

Ik lees allerlei geruststellende artikelen over de milleniumbug dat de Mac in staat is om datums vanaf 1 januari 1904 goed weer te geven:
    http://www.google.com/search?q=1+january+1904,+01:00

Waar het fout gaat weet ik niet, maar ik maak me er eerlijk gezegd niet heel druk over.

Bijdrager
    Brims

Ik maak mij er ook niet druk over.
    Maar zou wel graag weten waar dat van komt!

Bijdrager
    draaischaap

:)
    Ik wil ook graag weten waar dat van komt EN hoe dit op te lossen. Het blijft toch een “smet op het blazoen” (tenminste, ik geloof dat het gezegde zo gaat).

Ervoor teruggaan naar NT4 is ook niet echt een optie…
    Wat mij betreft staat de vraag dus nog hartstikke hard open, en wil ik niet de indruk wekken dat het me helemaal niets doet…

dus… anyone?

edit: Oh, en ervoor upgraden naar XP is al helemaal geen optie:)

Bijdrager
    TonE

Ik las er iets over op http://www.macwindows.com.
    Het schijnt een al langer bestaand probleem te zijn, ook met NT4.
    Een echte klare oplossing kon ik er niet vinden, hoewel er iemand was die suggereerde dat het op beide platforms te maken had met “set automatic daylight savings”. Je zou dit op beide machines uit moeten zetten maar ik geloof dat dat op OSX 10.3.8 niet eens meer kan.

Bijdrager
    michelvdb

Apple heeft 1 januari 1904 als referentiedatum, Windows echter 1 januari 1900. Vandaar het verschil. Dit gegeven is analoog aan deze vraagstelling.

Bijdrager
    Obi

fyi

in excel kun je instellen of je de MS start datum gebruikt (1900), of de Mac startdatum (1904) gebruikt.
    Mogelijk dat zo’n optie ergens verstopt zit in de MS server software.

obi

Bijdrager
    Brims

het gebeurt al wanneer je alleen maar een bestand versleept naar de win2000 server!

Bijdrager
    Brims

Volgens PFD zou het een service pack kunnen zijn voor win2000 die het probleem wel eens zou kunnen oplossen!

Bijdrager
    draaischaap

Beetje updaten kan natuurlijk nooit kwaad. Dus ik heb me net braaf door 27 updates en 5 reboots heen geploegd (21 critical, 5 normale en 1 driverupdate).

Dat heeft echter niets geholpen:(
    Maar ja, ben wel weer up-to date…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.