6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dringersma

Aankopen iPad2 overzetten lukt niet hoewel iTunes gemachtigd is

Wordt echt tijd dat ik de iPad 2 van m’n vriendin update. Nu heb ik aankopen overgezet (magazines e.d.) en wil ik het apparaat bijwerken. Ik krijg de melding dat niet alle onderdelen zijn overgezet naar de bieb. Ik druk op Archief > Zet aankopen over en krijg:

Vervolgens Store > Machtig deze computer en krijg de melding dat deze computer al gemachtigd is. Toch worden de aankopen (47 apps) niet overgezet.

Heb macbook en ipad2 opnieuw opgestart, geen effect. Geen idee wat ik verder kan doen. Hulp zeer welkom!

–Dennis.

Moderator
    unSOUND

Wat je kunt proberen is op de computer via iTunes naar de Store gaan, daar inloggen, en dan bij “Aankopen” er voor kiezen om alles te downloaden. Dan zouden ze ook allemaal binnen moeten komen…

Hangt die iPad altijd aan jouw computer, of hangt hij normaal gesproken aan die van haar ? Want ook dat kan een probleem vormen bij dit soort acties.

Bijdrager
    TRML

Is je Mac misschien gemachtigd met een ander account ? (jou Apple ID) want dan kan het wel kloppen wat hier staat.

Bijdrager
    dringersma

Ik dacht dat m’n vriendin en ik dezelfde Apple account gebruikten (ik heb zelf geen iPad), maar begin te twijfelen. Ik zal haar navragen.

@unSOUND: bovenstaande wordt versterkt door jouw suggestie, dank daarvoor.

Ik laat het weten.

Bijdrager
    dringersma

Het lag aan het feit dat ik mijn vriendin haar Apple ID niet gekoppeld had aan iTunes. Problem solved. Hoop wel dat Apple binnenkort updates direct via Mobile Devices gaat waarmaken i.p.v. alles via iTunes.

Thanks voor jullie hulp!

–Dennis.

Moderator
    unSOUND

Hoop wel dat Apple binnenkort updates direct via Mobile Devices gaat waarmaken i.p.v. alles via iTunes.

Die optie is er al een tijdje hoor… Apps kun je sinds dag 1 al updaten op het apparaat zelf, en sinds iOS 5 gaan iOS updates ook via Wifi op het apparaat zelf.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.