16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    brewer

Aankopen Apple iD toevoegen aan iCloud @me.com

Heb een paar maanden geleden ook een @me.com account aangemaakt met een beta lion met icloud beta er in. Kan hiermee nu ook inloggen op iCloud.com

Ik kan alleen nergens vinden hoe ik de aankopen van mijn oude Apple ID (@hotmail.com) kan overzetten naar dat @me.com account. Moet toch mogelijk zijn neem ik aan. Anders zit ik straks met 2 Apple ID’s en dat zullen veel mensen hebben denk ik.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb al geprobeerd om bij “Apple iD wijzigen” op appleid.apple.com het hotmail adres te wijzigen naar het me.com adres, maar dan geeft hij een boodschap “You cannot create an Apple ID using a MobileMe account. If this is your email address, it is also your Apple ID.”

Dus hulp gevraagd

Bijdrager
    knrd

Hier wat meer info..
    http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/itunes/meerdere-itunes-accounts-naast-elkaar-gebruiken/

Aankopen overzetten?

Bij het openen van een tweede (derde, vierde…) account zul je voortaan beter moeten onthouden met welk account je bepaalde applicaties hebt gekocht. Gelukkig krijg je van elke aankoop een mailtje van Apple, zodat je het altijd handmatig kunt nazoeken. Het zou misschien handig zijn om alle aankopen samen te voegen in één account. Maar helaas is het NIET mogelijk om aankopen van het ene account over te zetten naar een ander account. Je zult dus steeds met alle accounts die je ooit hebt gebruikt opnieuw moeten inloggen. Een alternatief is dat je alle applicaties en muziek opnieuw aanschaft met je meest favoriete account, maar dat kan een dure grap worden.

Inactief
    Anoniem

Waarom blijf je niet alleen je hotmail account niet gebruiken voor aankopen? Je hoeft toch geen aankopen te doen met je me.com account.

Ik zag trouwens dat toen ik mijn iPad opstartte na de update, je bij het inloggen aan kan geven dat je een ander account (dus een niet iCloud / MobileMe account) gebruikt voor de aankopen in de store.

Bijdrager
    Xcode

Ik heb ontdekt dat je achter je oude Apple ID (niet @me.com) een @me.com mailadres kunt hangen. Dit doe je simpelweg door in te loggen met je oude Apple ID en de stappen te volgen. Ik heb er zelf voor gekozen om nu maar eens over te stappen op een @me.com Apple ID in plaats van mijn oude @mac.com Apple ID, anders komt het er nooit van. Wat ik me wel afvraag is of in het eerste geval het @me.com mailadres ook als Apple ID inlog kan dienen. Mocht dat het geval zijn, dan had ik het zelf ook beter op die manier kunnen aanpakken.

Vooralsnog is het volgens mij niet mogelijk om Apple ID’s samen te voegen.

Bijdrager
    brewer

Ik kan me niet voorstellen dat dat niet zou kunnen. Je kan wel een andere emailadres invullen en die als apple-id waarom dan niet een @me.com iCloud account.
    Ik denk niet dat ik de enige ben die een nieuw @me.com adres wil gebruiken voor aankopen in iTunes.

Daarnaast wil eigenlijk van mijn hele hotmail mailadres af en wat kun je daar beter voor in de plaats nemen dan een @me.com mail adres.

Ik ga nog wel wat dingen proberen.

Bijdrager
    MrJvG

Je kan een @me.com e-mail adres koppelen aan een bestaande AppleID.
    Kijk hier maar eens http://support.apple.com/kb/HT4895
    Wat dit betekend voor MobileMe -> iCloud gebruikers is me nu geheel onduidelijk, aangezien MobileMe (is AppleID) plus je AppleID waarmee je ooit MobileMe hebt aangeschaft.

Bijdrager
    MrJvG

Ah duidelijk

Using a MobileMe account with iCloud
    If you have a MobileMe account (you have an email that ends in @me.com or @mac.com), you should enter your MobileMe email address when prompted for your Apple ID. This will set up MobileMe mail, contacts, calendar, and bookmarks on your device. This is also an important step for moving your MobileMe account to iCloud.

iPhone, iPad, or iPod touch:

When you first set up your iOS 5 device, enter the email address you use with MobileMe email as your Apple ID. If you skipped the setup assistant, go to Settings > Mail, Contacts, and Calendar, select MobileMe add your MobileMe account.
    In Settings > Store, confirm that the Apple ID at the bottom is that one you use for store purchases. If it isn’t, tap to sign out and then enter the Apple ID you use for purchases.

Oftewel MobileMe gebruikers kunnen hun @me.com adres gebruiken voor iCloud, maar aankopen in de store met hun AppleID, waar je dus ooit MobileMe mee hebt aangeschaft.

Bijdrager
    brewer

@MrJvG er staat in dat artikel nergens dat wat ik wil mogelijk is. Er staat juist dat dat niet kan.

Can I merge multiple Apple IDs into one??
    You cannot merge two or more Apple IDs into a single one. You can, however, use one Apple ID for iCloud services and another Apple ID for store purchases (including iTunes in the Cloud and iTunes Match). See “Using one Apple ID for iCloud and a different Apple ID for Store Purchases” above for details.

Can I change the name of my Apple ID??
    Yes. For example, if you get a new email address, you can change your Apple ID from your old address to your new address. For more information, follow the steps in this article. ?

Note: @mac.com and @me.com Apple IDs cannot be renamed.

Bijdrager
    MrJvG

Lees http://support.apple.com/kb/HT4895 eens goed door!
    Het stukje wat ik eerder quote gaat voor MobileMe gebruikers op.

Bijdrager
    brewer

Wat ik er uit opmaak is dat je ze samen kunt gebruiken, dus je apple id voor je aankopen (bij mij [email protected]) en een iCloud account voor alle fancy iCloud dingen.. niet dat je ze kan koppelen.

Bijdrager
    Dwee8le
    brewer op 12 oktober 2011

Wat ik er uit opmaak is dat je ze samen kunt gebruiken, dus je apple id voor je aankopen (bij mij dus hotmail.com) en een iCloud account voor alle fancy iCloud dingen.. niet dat je ze kan koppelen.

Ja, samenvoegen kan niet. De fancy iCloud-dingen zit trouwens ook vast aan je hotmail oftewel je Apple-ID. Je kan het beter zo verwoorden: “alle aankopen van apps e.a. EN iCloud zitten vast aan mijn Apple-ID en één van de fancy opties van iCloud is een extra mailadres maken met @me.com”.

Bijdrager
    brewer
    Dwee8le op 13 oktober 2011

Ja, samenvoegen kan niet. De fancy iCloud-dingen zit trouwens ook vast aan je hotmail oftewel je Apple-ID. Je kan het beter zo verwoorden: “alle aankopen van apps e.a. EN iCloud zitten vast aan mijn Apple-ID en één van de fancy opties van iCloud is een extra mailadres maken met @me.com”.

Ja, maar waarom kan ik mijn nieuwe @me.com emailadres niet inwisselen voor mijn oude @hotmail.com adres zonder al mijn aankopen te verliezen. Het kan er bij mij niet in dat dat niet mogelijk is. Het staat beter voor Apple denk ik (veel @me.com adressen worden gebruikt) en het is makkelijker voor mij en Apple, we hoeven dan beiden maar 1 email en wachtwoord te onthouden (/in de database te stoppen).

(Ik voel mezelf nou wel heel erg eigenwijs doen, omdat ik van iedereen hoor dat het niet kan. Alleen is het 1 simpel veldje in een database aanpassen, waarom kan dan nu niet!)

Bijdrager
    PH-SKY

Ik wil exact hetzelfde! Ik wil van hotmail af en ik wil alles vanaf nu doen met mijn @me.com emailadres en niet met meerdere emailadressen zitten… Het móet gewoon kunnen en ik denk dat heel veel mensen het willen! Misschien gaat Apple het nog inzien en wordt het vroeg of laat nog mogelijk…

Bijdrager
    MrJvG

Dit is op het niet mogelijk.
    Wacht het nog gewoon even af. Misschien komt dit nog in de toekomst.

Bijdrager
    Dwee8le
    brewer op 13 oktober 2011

Ik voel mezelf nou wel heel erg eigenwijs doen, omdat ik van iedereen hoor dat het niet kan.

Je hebt ook wel gelijk: het is technisch gezien wel mogelijk, alleen deze optie is er nu nog niet. Of Apple dit in de toekomst wel wil gaan toestaan, weet ik niet.

BRON

Bijdrager
    Richard74

Ik kom hier even op terug al is het al een paar dagen geleden sinds de laatste post. Ik snap dit ook nog niet. Ik heb een live.nl account voor iTunes Store en een vanuit mobile Me naar iCloud overgezet me.com account voor iCloud. Waarom kan ik niet 1 account voor alles gebruiken? Er wordt hier gezegd dat alle fancy iCloud dingen ook voor mijn live.nl account, maar dat is volgens mij niet zo. Neem Fotostream. En stel dat ik die foto’s op mijn Apple TV wil bekijken. Dat gaat nu niet. Op mijn Aplle TV moet ik mijn iTunes Store account invoeren bij algemeen. Als ik dan bij Fotostream kijk op mijn Apple TV zie ik niks. Want dat gebeurt via iCloud en daar gebruik ik dus dat me.com account voor. Dan moet ik dus constant switchen??
    Ik wil eigenlijk van mijn oude live.nl account af maar als ik in de iTunes Store mijn live.nl account wil omzetten naar mijn me.com account gaat dat niet. Ik snap niet dat meer mensen hier problemen mee hebben .Of ik ben niet zo slim. Iemand zonder een Mobile Me account die nu iCloud heeft moet toch ook een nieuwe me.com account aanmaken? Die hebben dus ook allemaal 2 accounts. Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.