10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    bjorngra

Aankoopadvies nieuwe iMac (2018)

Hallo,

Ik wil komende maand na de Keynote een nieuwe iMac 27″ i7 kopen. Mijn huidige late 2012 is een ramp. Ingebrand scherm, spontaan uitvallen. Daarom na elk gebruik de stekker eruit halen. Nu ben ik niet meer zo heel erg op de hoogte van de mogelijkheid tot zelf upgraden.

1. Moet ik een SSD 2TB van Apple kopen of kun je een SSD zelf/laten vervangen? Kan ik hem dan de standaard Fusion Drive bestellen, of moet ik hem wel al met een kleine SSD bestellen voor de juiste aansluitingen intern? Welk merk SSD’s zijn de beste?
    2. RAM bij Apple kopen of is dit nog zelf te vervangen? Welk merk RAM zijn tegenwoordig de beste?

Bedankt voor jullie reacties!

Bijdrager
    Shmoo

De machine is nog niet uit en de verwachting is dat het richting het einde van het jaar zal zijn. In oktober komen pas de nieuwe processors.

September is een iPhone + speelgoed evenement.

Normaal gezien zou je zelf nog het RAM kunnen upgraden in een 27 inch machine maar je weet het nooit wat Apple gaat doen. Mogelijk krijg de nieuwe iMac wel hetzelfde moederbord als de iMac Pro en dan wordt het lastiger.

Bijdrager
    TheBigZ

Nieuwe zes-core processors voor de iMac zijn er al:

https://ark.intel.com/compare/134905,129937,129939

(Als je op de 9xxx serie wilt wachten gaat het allemaal nog wat langer duren.)

1. Ik zou meteen een snelle SSD van Apple nemen. Kost wat, maar heb je ook wat.

2. Geheugen kun je (waarschijnlijk) zelf later nog uitbreiden. Begin met de standaard (8GB of 16GB?) hoeveelheid, en prik er later zelf twee reepjes bij.

Bijdrager
    ramrod

SSD later inbouwen kan maar ben je gelijk je Apple garantie kwijt , je kan er wel een externe SSD aanhangen via USB 3.0 , dan zou je een Fusion Drive erbij kunnen nemen maar je eerste optie zou een SSD af Apple moeten zijn denk ik .

Zit er ook aan te denken om een andere IMac te kopen maar de “nieuwe” IMac’s zullen niet veel verschillen met de huidige had ik ergens gelezen , alleen iets snellere processor ….?

Bijdrager
    TheBigZ

ramrod op 29 augustus 2018 om 19:51
    de “nieuwe” IMac’s zullen niet veel verschillen met de huidige had ik ergens gelezen , alleen iets snellere processor ….?

Zes cores in plaats van vier.

Bijdrager
    SvS

Ik zou echt even wachten! Straks heb je spijt.
    Kun je de tijd zonder de Mac van nu tot ergens in najaar overbruggen?

Bijdrager
    SvS

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>bjorngra op 29 augustus 2018 om 18:34</p>

<p class=”cite”>Ik wil komende maand na de Keynote een nieuwe iMac 27″ i7 kopen.</p>

De volgende keynote is volgend jaar in juni op de WWDC conferentie. Jij hebt het waarschijnlijk over het iPhone event in september? Geen idee of daar ook nieuwe iMacs worden geïntroduceerd.

Bijdrager
    Brombeer

Er kan nogal wat tijd zitten tussen het presenteren van een nieuw product en het daadwerkelijk op je bureau staan ervan.

Bijdrager
    TheBigZ
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.