5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroewn

Aankoopadvies Mac mini

Hoi iedereen,

Ik ben van plan om me binnenkort een Mac mini aan te schaffen. We hebben thuis 4 ipads, 2 iphones, 2 apple TV’s. Maar we werkten tot nu toe nog altijd op een Windows computer. Om alles nog vlotter te laten samenwerken is een Mac natuurlijk veel handiger.

Momenteel heb ik mijn icloud opslagruimte uitgebreid naar 2TB, waarvan +-1,1TB effectief in gebruik. Ik ben een zware hobbyfotograaf al een 15 jaar lang, en dat vereist de nodige opslagruimte.

De Mac mini die ik op het oog heb is de I7 met 8GB ram (deze zal ik zelf nadien uitbreiden), en een SSD van 512GB.

Nu is mijn vraag, hoe gaat de Mac om met de 1TB aan data reeds in icloud drive? Deze past uiteraard niet op de interne SSD van de Mac mini. Is het mogelijk om een externe HDD aan de Mac mini te hangen en de Icloud drive daarop te laten syncen? En heb ik dan wel de 512GB nodig indien alles goed werkt met een externe harde schijf?

Graag jullie tips en bevindingen!

Bijdrager
    fred44nl

een goeie vraag:)

misschien heb je hier om te beginnen iets aan:

maar dat zou dan betekenen, dat de interne SSD van de Mac Mini altijd zo goed als vol is.

of je in Finder de folder iCloud Drive kan verplaatsen naar een externe disk, dat weet ik niet.

edit: nee, dat kan niet

Bijdrager
    Brombeer

Is een NAS een overweging?

Bijdrager
    fred44nl

lijkt me zeker een goed idee.

maar die moet je dan wel zorgvuldig backuppen.

en bij iCloud Drive hoeft dat niet.

of is dat erg kortzichtig ??

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

iCloud doet een soort Selective Sync: als je het vinkje “Optimaliseer” aanzet

dan synct hij alleen nog recente bestanden (als de lokale schijf bijna vol zit),

oude bestanden staan dan alleen in iCloud en niet meer lokaal (een beetje vergelijkbaar met Photostream).

Dus dan heb je aan die 512Gb genoeg. Lijkt mij in jouw setup helemaal goed.

zie https://www.onemorething.nl/community/topic/icloud-15/

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door aartjan.nl/blog.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.