8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    darkdopke

Aankoopadvies gevraagd voor macbook pro

Hallo allemaal,

Ik wil overstappen op een macbook pro. Ik zit echter met een dilemma. Ik wil de mac gaan gebruiken voor dagelijkse internetzaken, maar ook voor 1080p video editing binnen final cut en muziekbewerking met logic.

Als ik naar de instap macbook pro kijk van 1350 euro (mediamarkt) lijkt me 8 gb ram en 128 gig storage te weinig. Vooral de storage maak ik me zorgen om, als ik een aantal van de boven genoemde programma’s wil draaien. Daarnaast zit het hele toetsenbordfiasco me niet lekker. Ik heb ook eens gekeken naar een 2015 15 inch macbook pro. Die kosten 2e hands ongeveer evenveel, zo niet goedkoper. Het enige wat me daarin tegenzit is dat het een bijna 4 jaar oude laptop is…

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven wat de juiste aankoop zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    TheBigZ

Een prima aankoop voor jouw gebruik is deze.

Bijdrager
    Shmoo

Die kosten 2e hands ongeveer evenveel, zo niet goedkoper. Het enige wat me daarin tegenzit is dat het een bijna 4 jaar oude laptop is

Staat nergens dat je zo’n ding moet gebruiken totdat ‘ie op is. Koop gewoon een tweedehands, gebruik ‘m een jaartje of zoiets en koop tegen de tijd dat de nieuwe 13 of 14 inch generatie beschikbaar komt weer een splinternieuwe. Verliest je misschien 200-300,- maar goed dat is een redelijk normale afschrijving voor zo’n computer.

Bijdrager
    Hansi2124

Je moet altijd een externe hd gebruiken waar je die files op plaatst als je gaat werken met FCPX. Anders heb je aan 1TB harde schijf of SSD nog niet genoeg;-)

Bijdrager
    TheBigZ

Een externe SSD kan natuurlijk ook.:-)

Bijdrager
    darkdopke

Kan ik ook programma’s draaien vanaf een externe schijf? Dus bijvoorbeeld logic pro ? Dit om zo ruimte te besparen?

Alvast bedankt voor de reacties

Bijdrager
    TheBigZ

Natuurlijk. Je kunt zelfs compleet opstarten vanaf een externe SDD of Harde Schijf.

Bijdrager
    polansky

Voor videobewerking heb je sowieso al snel een externe SSD nodig.
    Bestanden anders dan de programma’s zelf en het besturingssysteem op de interne schijf van een computer plaatsen is nooit echt verstandig.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.