24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Ovomaltine

Aankoopadvies gevraagd Student

Hallo,

Ik ga volgend academiejaar op kot en dan moet ik elk weekend naar huis pendelen.
    Momenteel doe ik schoolwerk en multimedia-aangelegenheden op een iBook G4 1,42 Ghz!
    Het beestje begint een beetje op mijn zenuwen te werken en geld is geen probleem.

Ik twijfel tussen een iMac en een MBP.

Wat ik belangrijk vind:

– Futurproof (5 jaar zonder gevloek), maar toch geen overkill: Word met zware bijlagen, Excell, occasioneel Photoshop, Aperture, HD films, Paralells Desktop, en programma’s van gelijkaardig allooi.
    – Plaatsbesparing op bureau en een scherm om 3 vensters naast elkaar te hebben staan => iMac?
    – Applecare voor een iMac is goedkoper dan die van een MBP => iMac betrouwbaarder?

Enkele bedenkingen…
    Ik heb geen zin om elk weekend een laptop naar huis te sleuren, hooguit een USB-stick met wat werk op.
    Maar als ik dan toch iets zou vergeten zijn op kot, is het dan mogelijk om die computer te benaderen en zo de files naar huis te kopiëren en moet het toestel dan aan staan?
    Ik zou dan de iBook G4 blijven gebruiken thuis tot hij sterft.
    Is een laptop voor een student een MUST of eerder leuk om mobiel te kunnen zijn? Ik betrap mezelf erop dat ik de laptop altijd op de bureau staan heb en de batterij toch na 2 jaar zo goed als dood is…

Pendelend student zijn is nieuw voor me, dus ik weet het niet goed.
    Wie weet trouwens welke processor voldoende voor me is en misschien zouden getuigenissen van studenten ook nuttig zijn.

P.S: Die Wiki post was er per ongeluk toegevoegd, sorry daarvoor.

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    JaNiintendo

iMac met een i5 of i7 processor. 27″
    Dat lijkt me wel één voor jou.

Inactief
    Anoniem

Macbook Pro.

Ik heb beide. Maar de Macbook Pro gebruik ik ’t meest omdat ik ‘m simpelweg overal kan gebruiken. Woonkamer, op bed, werkkamer en momenteel in de tuin. Ideaal. Als je niet perse het grotere scherm van de iMac nodig hebt, zou ik zeker voor de MBP gaan.

Bijdrager
    Pieterr

“geld is geen probleem” zeg je. Dan koop je ze toch gewoon allebei.:lol:

Inactief
    Anoniem

Zelf gebruikt ik mijn iMac van 2006 op mijn studentenkamer. Mijn MBP is heel erg praktisch tijdens presentatie’s maar geen must als je met MS office werkt. I.c.m. mobile Me heb ik geen probleem dat ik bestanden niet bij me heb. Je kunt ook voor dropbox kiezen.

I.v.m. de plaats op mijn kamer gebruik ik mijn iMac ook als TV. Dus mocht je nog geen TV hebben is de iMac misschien een goede keuze.

Bijdrager
    Chorro
    Ovomaltine op 28 juni 2010

- Applecare voor een iMac is goedkoper dan die van een MBP; iMac betrouwbaarder?

Dat komt omdat een Macbook Pro meer risico loopt op wat voor schade dan ook, omdat een iMac in principe niet dagelijks van z’n plek komt.

Zelf heb ik voor een Macbook Pro gekozen, kies wel 1 van de wat zwaardere. Ik mis tot op heden nog geen iMac, omdat de MBP gewoon voor alles toe in staat is.

Bijdrager
    justhan

Voor het grafische werk is een iMac in vergelijk met een MBP vanwege het grotere beeldscherm natuurlijk heerlijk. Een zo groot mogelijke op je kot hebben, zou dus een goede oplossing voor je zijn.
    Dan de vraag of je ernaast een MBP moet hebben. Je geeft aan dat je waarschijnlijk geen zin hebt om steeds te lopen slepen met zo’n ding. Betekent dit, dat je (bij je ouders) thuis een andere Mac hebt staan?
    In dat geval is Mobile Me of Dropbox een goede oplossing voor je. Wanneer je daar steeds je bestanden neerzet waarmee je aan het werk bent, kan dat een draagbare computer vervangen.

Wat betreft de Apple Care, ik meen me te herinneren dat het bedrag dat je daarvoor betaalt, afhankelijk is van de nieuwwaarde van het product dat je koopt. Volgens jouw redenering zou de Mini de beste computer zijn!:grin:

Bijdrager
    paulhek

Of gewoon een iMac en een iPad:)

Bijdrager
    stavos

Ik heb geen zin om elk weekend een laptop naar huis te sleuren, hooguit een USB-stick met wat werk op.

iMac +1

Maar als ik dan toch iets zou vergeten zijn op kot, is het dan mogelijk om die computer te benaderen en zo de files naar huis te kopiëren en moet het toestel dan aan staan?

iMac +1, i.c.m. MobileMe zodat je Back to my Mac kan gebruiken.

Ik zou dan de iBook G4 blijven gebruiken thuis tot hij sterft.

iMac +1, je hebt al een mobiel werkstation.

Is een laptop voor een student een MUST of eerder leuk om mobiel te kunnen zijn? Ik betrap mezelf erop dat ik de laptop altijd op de bureau staan heb en de batterij toch na 2 jaar zo goed als dood is…

iMac +1

Bijdrager
    Ovomaltine

Bedankt voor de respons!
    Ik heb thuis inderdaad nog een Mac staan.

De volgende stap zal de aankoop zijn van een iMac 27″, een Mobile Me account en AppleCare om me te behoeden tegen gele schermen.

iMac met een i5 of i7 processor. 27″
    Dat lijkt me wel één voor jou.

Op het moment van de aankoop zal ik wel beslissen of het i5 of i7 wordt, ik vrees wel dat i7 overkill zal zijn, hoewel het veiliger voor de toekomst zal zijn.
    Bedankt voor de reacties!!!

Bijdrager
    Bart Dekker

ik zou wel voor deze website gaan, die meer korting geeft dan de reguliere apple onderwijswebsite:

http://store.apple.com/nl_edu_124399

Bijdrager
    Ovomaltine

ik zou wel voor deze website gaan, die meer korting geeft dan de reguliere apple onderwijswebsite:
    http://store.apple.com/nl_edu_124399

Ik ga denk ik bij een gewone winkel hier om de hoek, want dit lijkt me gemakkelijker i.v.m. eventuele problemen zoals gele schermen, waarvoor ik erg veel schrik heb.
    Het lijkt stom, maar ik heb liever die zekerheid, hoewel ik online 10% korting kan krijgen via mijn school…

Bijdrager
    Gastje01

Voor 10% korting zou ik lekker online bestellen, als je problemen hebt (al dan niet met AppleCare) kun je gewoon bij een reseller binnen lopen. Of je zou bij de reseller dezelfde korting moeten krijgen.

Bijdrager
    Ovomaltine

Voor 10% korting zou ik lekker online bestellen, als je problemen hebt (al dan niet met AppleCare) kun je gewoon bij een reseller binnen lopen.

Daar heb je wel een punt. Ik dacht dat je het toestel gewoon moest retouren bij problemen.

Bijdrager
    Dagaloni

Als geld niet uitmaakt koop je een MacBook Pro met scherm!:lol:

Bijdrager
    Ovomaltine

Als geld niet uitmaakt koop je een MacBook Pro met scherm! [lol]

Neen, want deze nemen tezamen teveel plek in beslag.
    Binnenkort zal ik de iMac bestellen.

Bijdrager
    Melv1n

Veel ruimte?

Bijdrager
    Vinhelper

Waar staat dat vinkje voor, aan het begin van de topictitel?:slant:

Bijdrager
    macstremist

Ook wel benieuwd naar. “Opgelost?”:D

Bijdrager
    Ovomaltine

Ok jongens,

Ik heb dan toch geen iMac besteld, maar een MBP 15″ i5 Met extra HD-ruimte en anti glare + hoge resolutie.
    Door de hoge resolutie zal ik dan ook iets meer werkruimte creëren.

Aangezien het niet veilig was om een iMac helemaal zo ver van huis achter te laten in het weekend en de lichtinval bij een glossy scherm parten zou spelen heb ik voor de MBP gekozen.:grin:

Bovendien valt 15″ nog mee om mee te sleuren en als het scherm te klein zou zijn en als ik op mijn bureautafel nog ruimte zou over hebben, kan ik nog steeds een extra scherm aanschaffen, zoals Dagaloni en Melv1n al op aanstuurden.:lol:

Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de reacties.

Eigenlijk ben ik ook benieuwd waarvoor dat symbool staat…

Bijdrager
    R-Flow
    Ovomaltine op 29 juni 2010

Ik ga denk ik bij een gewone winkel hier om de hoek, want dit lijkt me gemakkelijker i.v.m. eventuele problemen zoals gele schermen, waarvoor ik erg veel schrik heb.
    Het lijkt stom, maar ik heb liever die zekerheid, hoewel ik online 10% korting kan krijgen via mijn school…

Je hebt bij de Online Apple Store een 14-dagen return periode. Je kan een product altijd binnen 14 dagen terugsturen ongeacht de reden. Resellers willen nog wel eens moeilijk doen als de doos is geopend…

Bijdrager
    piddy4888

Wat is dat vinkje dat voor de topictitel staat? Weer een nieuwe functie in OMT 2.19874932938691?

Bijdrager
    Niels G.

Ik ben zelf ook student en werk met oa rhino solidworks en photoshop. Ik heb een 13′ met de 2,4ghz en de 320m grafische kaart en de software draait allemaal vloeiend. Voor een eurootje of 150 heb je een mooi 22″ schermpje erbij van bijvoorbeeld acer voor thuis. Deze macbook kun je makkelijk elk weekend ” meesleuren” naar huis het weegt niet veel en past makkelijk in een nike tasje.

gr niels

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.