19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    kevkoptel

Aankoop van camera met bepaald budget

Hallo

Ik ben op zoek naar een camera van het kaliber van een canon xl2. Mijn richtprijs situeert zich tussen de 2500eur en 4000eur. Hebben jullie opties (mogen ietsjes buiten budget gaan) die een goede prijs/kwaliteit kunnen garanderen? Ik heb geen bepaalde voorkeur voor DVCAM, DV, HDV. Het mag dus een goede dv camera zijn met pro features dan een slechtere HDV met minder goed uitgewerkte functies. Tenzij hdv een voordeel is in deze prijscategorie. Ik hoop dat het wat duidelijk is.

Hoofddoelen: fictie, reportage, multicam (beperkte mate) – een beetje vanalles dus

Alvast bedankt :)

Bijdrager
    Anillusion

Ik denk dat je in die prijscategorie snel tussen de keuze Canon XL2, de Sony HVR-Z1E en de Panasonic AG-DVX100B uitkomt. En met die prijzen denk ik dat het vooral slim is om ze zelf eens te proberen. Want smaken verschillen en er is niet echt een beste. Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik voor de Sony gaan als ik HD zou willen gaan proberen en als ik enkel DV zou willen zou ik voor de XL2 gaan.

Bijdrager
    allard

Denk ook eens aan de JVC HD100e

Bijdrager
    Anillusion

Alleen is de JVC HD100e niet zo’n handige combi met Final Cut Pro op dit moment. De JVC is de enige HDVer die op 720P schiet ipv 1080i. Maar helaas is dat met FCP niet in te laden op dit moment. Die heeft voor 720P enkel de Apple Intermediate Codec 720p 30, terwijl we voor europa de 25 variant nodig hebben. Is enkel mogelijk met een (dure) plugin. Misschien Final Cut Pro 6?

Bijdrager
    Lexilyn

Ik kan enkel de merken Canon, Nikon, Ricoh en Olympus vergelijken en dan steekt de Canon er echt kop en schouders bovenuit!

Bijdrager
    kevkoptel

Reviews geven mij al snel een voorkeur voor de cine functies en geluidsmogelijkheden van de xl2. Echter wat me een beetje tegensteekt bij het model is dat het geen echte externe lcd monitor ingebouzd heeft. Enkel een 2inch lcd van de viewer. Is dit voldoende voor gemakkelijk te kunnen shooten… :roll:

Bijdrager
    kempovic

Allereerst is het een redelijk persoonlijke keuze wat jij het prettigst vindt werken.

De Sony PD-170 waar ik meer werk is duidelijk mijn favoriet, super beeld, veel mogelijkheden, prettig mee te werken (formaat/gewicht).

Mijn aanrader dus.

Bijdrager
    postman
    ”kevkoptel”

… Echter wat me een beetje tegensteekt bij het model is dat het geen echte externe lcd monitor ingebouzd heeft ….

makkelijk op te lossen:

Bijdrager
    kevkoptel

Welke fabrikant maakt die lcd dingen?

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    ”kevkoptel”

Hallo

Ik ben op zoek naar een camera van het kaliber van een canon xl2. Mijn richtprijs situeert zich tussen de 2500eur en 4000eur. Hebben jullie opties (mogen ietsjes buiten budget gaan) die een goede prijs/kwaliteit kunnen garanderen? Ik heb geen bepaalde voorkeur voor DVCAM, DV, HDV. Het mag dus een goede dv camera zijn met pro features dan een slechtere HDV met minder goed uitgewerkte functies. Tenzij hdv een voordeel is in deze prijscategorie. Ik hoop dat het wat duidelijk is.

Hoofddoelen: fictie, reportage, multicam (beperkte mate) – een beetje vanalles dus

Alvast bedankt :)

Als je zoveel geld uitgeeft moet je toch wel eens eerst bepalen wat je er mee wilt. vooral de keus tussen DV en HDV is een serieuese. HDV camera’s zijn allemaal instaat om DV op te nemen dus ik zou zoiezo voor een HDV camera gaan al hoef je niet op HDV te draaien. (ik heb zelf de A1 van sony die ik alleen in DVCAM mode gebruik)

Bijdrager
    JohnTwigt

Zelf ben ik erg verguld van de Panasonic camera’s (AG-HV100B en de AG-HVX200). Met name hun echte progressive scan en de beeldkwaliteit (erg filmisch) onderscheidden de camera’s van de anderen.
    De 100 is alleen DV (maar ook een stuk goedkoper) de 200 is een echte HD-camera (dus niet HDV) met opname op DVCPRO HD (100Mbs,1080i en 720p), DVCPRO 50, DVCPRO 25, DV. Opname op geheugenkaarten (P2) of Firedisk. DV opname kan gewoon op tape. Ben zelf geen FCP gebruiker, maar volgens mij zijn al deze normen compatible met Final Cut.

Zeker de moeite waard om eens “uit te checken”.

Bijdrager
    JohnTwigt

PS

”Lexilyn”

Ik kan enkel de merken Canon, Nikon, Ricoh en Olympus vergelijken en dan steekt de Canon er echt kop en schouders bovenuit!

Het gaat hier over VIDEO, niet over fotocamera’s.

Bijdrager
    kevkoptel

de 200b ziet er best wel ok uit, maar net een duizendje te duur om nog te kunnen verantwoorden. Iemand ervaring met P2 kaarten op final cut pro? Zijn de kaarten betaalbaar?

Bijdrager
    postman
    ”kevkoptel”

Welke fabrikant maakt die lcd dingen?

ik heb deze via een honkie-tonkie dealer vandaan. Zelf de behuizing onderhanden genomen, geschikt gemaakt voor canon accu’s en een montagesyssteem gemaakt.

Bijdrager
    kevkoptel

Sony HDR-FX1 E

Wat is jullie mening over dit modelletje vergeleken met de canon xl2 en panasonic 100b. Hij ziet me er eigenlijk niet erg stevig uit. :evil: Iemand al gewerkt met de canon xl h1? Te duur voor me maar ik ben wel benieuwd.

Momenteel twijfel ik vooral tussen de 100b en de xl2.
    100b: 2699eur
    xl2: 3599eur
    fx1: 2839eur

Bijdrager
    bushok

Ik heb mijn XL2 tweedehands gekocht en ben zeer tevreden. Kan je enorm in de prijs schelen. Kijk eens op http://www.ebay.de en http://www.ebay.co.uk.

Wat de monitor betreft; ik heb hem van Varizoom (www.varizoom.com). Daar vindt je nog veel meer accessoires voor de XL2 en andere cams. Ook http://www.bhphoto.com is interessant en soms goedkoper.
    Kijk ook een bij onze oosterburen op http://www.cvc.de. Die verkopen ook Varizoom spul maar dan zonder nare douanekosten!

Bijdrager
    8lux
    Bijdrager
    inberlin
    ”8lux”

Mocht je nog even geduld hebben, overweeg dan ook:
    http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-Unveils-New-Prosumer-HDV-Line-XH-G1-and-XH-A1.htm

hier staat ook een nl bespreking

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.