7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    joke_name

aankoop tweedehands mac G5 voor videobewerking

Ik kan via mijn werk aan een tweedehands mac komen. Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe computer en plotseling viel het oog op het medelingsbord bij mijn werk.

Het gaat hier om een iMac G5 1,8 GHZ G5 met 1536 MB ram en 150 gig harddisk. Met als grafische kaarten Ati Radeon 9600. De prijs is 700 euro.

is dit een beetje goede prijs voor een 2 hands iMac G5 en is dit ook goed genoeg om goed op video te kunnen bewerken of moet ik dan sneller kijken naar de nieuwe intel mac’s of een macbook pro.

Bijdrager
    michi_rishi

700,- is voor deze mac een zeer redelijke prijs.
    Je moet daar met gemak video op kunnen bewerken en mag er gerust van uitgaan dat je daar de komende drie, vier jaar nog prima mee bij de tijd blijft.

Bijdrager
    Gamie

Ik bevestig mvdlande, hele mooie mac voor een zachte prijsje en genoeg ram. Ik zou hem kopen!

Bijdrager
    Dick de Roos

Prima apparaat.
    Voor grote videobestanden kan je er altijd nog een FireWire Externe HD bij aanschaffen.
    Die 150 GB HD loopt met grote videobestanden sneller vol dan je denkt.

Bijdrager
    joke_name
    ”Dick

Prima apparaat.
    Voor grote videobestanden kan je er altijd nog een FireWire Externe HD bij aanschaffen.
    Die 150 GB HD loopt met grote videobestanden sneller vol dan je denkt.

gelukkig heb ik vorige week een USB 2.0 400 Gig harddisk gekocht, dus ik kan een tijdje vooruit.

nog 1 thinking question. Het is bij deze mac nog niet mogelijk op dualboot te draaien toch.

Bijdrager
    michi_rishi

Nee, inderdaad geen Windows op de G-serie.
    Maar bedenk dat de G5 nog lang niet achterhaald is. Menig professioneel gebruiker werkt zelfs nog met de G4. De iMac die jij op het oog hebt is heel goed bruikbaar voor foto- en videobewerking. Lekker veel intern geheugen en twee Firewire aansluitingen. Kun je tegelijk een grote HD en een videocam aansluiten:)
    Mocht je hem kopen en er dan achter komen dat je toch een Intel mac wilt, dan kun je hem waarschijnlijk weer voor een goede prijs kwijt.
    Als de computer in nog goede staat is, dan is dit een buitenkans die ik niet zou laten lopen.

Bijdrager
    KR1275

Snel zijn, anders is die weg!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.