7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Wallonsi

Aankoop MBP 15" hulp!

Ik heb een weekje geleden een nieuwe Macbook Pro 15″ gekocht via de Apple store en heb gekozen voor het financieringsprogramma om de MBP te betalen. Een paar dagen later ontvang ik de papieren van Finalia (financieringspartner van Apple) die ik teken en terugstuur. Na een paar dagen niets te horen bel ik ze en de persoon aan de telefoon verteld mij dat mijn papieren zijn toegekomen en deze eerstdaags zullen worden bekeken (als ze volledig in orde zijn). Nu dezelfde persoon zei ook dat het geld dan 2 dagen later op MIJN rekening zou worden gestort (als de papieren in orde zijn) maar in de email die ik van Apple heb ontvangen nadat ik mijn order heb geplaatst staat er nl. dit :

Let op: We verwerken je bestelling zodra we van Finalia hebben vernomen dat ze je ondertekende overeenkomst hebben ontvangen. Dit kan een tot twee werkdagen in beslag nemen, gerekend vanaf het moment dat Finalia je papieren heeft ontvangen. Zodra we je betaling hebben ontvangen, sturen we je een e-mail met de bestelgegevens en de geschatte levertijd. Zodra we de bevestiging hebben ontvangen van onze financieringspartners, sturen we je een e-mail met een nieuwe bezorgdatum.

Geeft de persoon aan de telefoon mij verkeerde info gegeven i.v.m. de storting van het geld? Ik dacht nl. dat Finalia het geld op Apple hun rekening zou storten i.p.v. mijn rekening.

Bijdrager
    nebilem

Je gaat toch niet meer een lening een laptop kopen?

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb er geen ervaring mee maar wat mij het meest logische lijkt is dat Apple direct het bedrag van deze firma krijgt. Op die manier weet het bedrijf dat jouw deze lening verstrekt natuurlijk zeker dat jij het ook gebruikt om een MacBook van te kopen en dat je het niet gebruikt om te vergokken of drugs.

Bijdrager
    trabant

Je sluit een deal met een derde partij, Finalia. Die lenen je het geld, en aan hen los je af.
    Apple schuift die winkel wel naar voren, maar strikt genomen heeft Apple daar niets mee te maken.
    Finalia geeft jouw je lening en daarmee betaal je bij Apple de computer.
    Als je niet aflost komt Finalia de boeman spelen en kan Apple de lieve jongen blijven.

Bijdrager
    Wallonsi

Ah dus van zodra het geld op mijn rekening staat krijg ik van Apple een nieuwe mail met verdere instructies?

Bijdrager
    Wallonsi

Iemand? :s.

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon wachten, dit soort bedrijven werken niet in het weekend. Maandag of dinsdag zal je vanzelf wel iets horen en zo niet dan bel je ze nog eens op.

Ik denk dat Apple direct het geld krijgt van de financiƫle instelling, je hebt immers al je bestelling geplaatst. Deze is alleen wachtende op betaling/goedkeuring. Als ze jouw het geld zouden geven dan lopen ze de kans dat jij je in de tussentijd bedenkt en je iets anders van dat geld gaat kopen. Kortom dan maakt Apple gewoon op hun site gratis reclame voor een financiƫle instelling.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.