17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    frederikbove

Aankoop marcbook pro

Ik ben van plan om eind van de maand juli een macbook pro te kopen.

Maar nu was mijn vraag of ik niet beter wacht tot leopard uit komt omdat ik anders dat misschien een maand later appart moet kopen.

En een andere vraag. Neem je best een glansend beeldscherm of niet.

Moderator
    unSOUND

Leopard komt waarschijnlijk pas in het eerste of tweede kwartaal van 2007 uit…

Bijdrager
    frederikbove

dus wachten heeft biet veel zin.

hoeveel kost zo’n update normaal?

Bijdrager
    Marc Smiers

Glanzend scherm, ga eens bij een dealer kijken of het je bevalt.
    Mij niet in ieder geval maar dit is heel persoonlijk.

Moderator
    unSOUND

Er zijn geen updates te koop, OS X wordt enkel verkocht als volledige versie, en kost 129 euro.

Bijdrager
    frederikbove

ok 129 euro valt nog mee

wat zijn de ervaringen van andere mensen met die schermen

of met de macbook pro in het algemeen.

Ik zou er ook windows op willen draaien. Iemand daar al ervaring mee

Bijdrager
    J.

Ik heb eentje gepakt zonder glanzend scherm. Ondanks ik veel met foto’s enzo bezig ben. De kleuren mogen dan wel beter zijn met glazend scherm, maar ik kan er echt niet tegen als een scherm reflecteert, wat met een glanzend scherm dus absoluut het geval is:P

edit: is er ook geen upgrade functie ofzo? Ale bij windows kun je altijd upgraden van vorige versies van het os. Mss dat dat bij osx ook zo is, maar daar heb ik geen idee van.

Bijdrager
    iCohn

UHm, ik heb totaal geen last van mij glossy scherm.
    Totaal geen spijt dat ik daarvoor gekozen heb. Sterker nog, ben super blij dat ik voor de glossy gegaan ben. Wat een verbetings van kleuren is dit zeg!

Alles is veel mooier:)

Bijdrager
    Paine
    ”Jurgen37″

edit: is er ook geen upgrade functie ofzo? Ale bij windows kun je altijd upgraden van vorige versies van het os. Mss dat dat bij osx ook zo is, maar daar heb ik geen idee van.

Tuurlijk, je kan tijdens de installatie gewoon upgraden. Maar je kan ook een nieuwe installatie kiezen. Net zoals bij Windows.

Glossy scherm is overigens fijn om mee te werken. De reflectie vind ik erg meevallen.

Bijdrager
    J.
    ”Paine”
    ”Jurgen37″

Tuurlijk, je kan tijdens de installatie gewoon upgraden. Maar je kan ook een nieuwe installatie kiezen. Net zoals bij Windows.

Glossy scherm is overigens fijn om mee te werken. De reflectie vind ik erg meevallen.

Nee, je versta met verkeerd. Ik bedoel dat microsoft twee standaard prijzen hanteerd. Eentje voor personen die hun huidige besturingssyteem upgraden. En eentje dat nog geen oudere versie van het besturingssysteem hebben. Ik moet wss ook niet zeggen dat de upgrade versie goedkoper is als het standaard pakket. Dus heeft Mac OS X dat ook of is het altijd de volle pot?

Bijdrager
    Paine

Oh zo. Nee, Mac OS X kan je maar in een smaak kopen en dat is een volledige versie die tevens een upgrade kan zijn. Deze kost €129.

Bijdrager
    michi_rishi

Voor 129,- koop je inderdaad een volledig pakket. Behalve het OS zitten daar ook een aantal applicaties in:
    Mail, Safari, iCal, Addresbook, iChatAV en natuurlijk Dashboard.

Altijd de moeite om een maandje te wachten, maar 129,- is niet duur voor een compleet OS. Windows XP begint geloof ik bij 199,- (maar dat is natuurlijk niet te vergelijken)

Hetzelfde geldt voor iLife. Je krijgt altijd de meest recente versie bij je Mac. In januari komt er dan meestal een update. Kost nog eens 79,-.

Bijdrager
    RenaultF1
    ”mvdlande”

Voor 129,- koop je inderdaad een volledig pakket. Behalve het OS zitten daar ook een aantal applicaties in:
    Mail, Safari, iCal, Addresbook, iChatAV en natuurlijk Dashboard.

Altijd de moeite om een maandje te wachten, maar 129,- is niet duur voor een compleet OS. Windows XP begint geloof ik bij 199,- (maar dat is natuurlijk niet te vergelijken)

Hetzelfde geldt voor iLife. Je krijgt altijd de meest recente versie bij je Mac. In januari komt er dan meestal een update. Kost nog eens 79,-.

nu geen reclame beginnen maken he.
    Win XP home kost 100€ en XP pro 150-170€.

En het is niet meer dan normaal dat die programma’s in osX zitten, buiten dashboard zit dat ook allemaal in windows, die dingen zijn voor mij geen programma’s maar onderdelen van het os

Bijdrager
    frederikbove

Zijn er ook mensen die al ervaring hebben met windows op de macbook pro? En hoe zorgen jullier er voor dat je bestanden zowel onder windows als onder mac kan gebruiken.

En zijn er nog andere zaken die ik moet weten als bija ex windows gebruiker

Bijdrager
    frederikbove

iemand meer info op mijn bovenstaande vraag

Moderator
    unSOUND
    ”frederikbove”

Zijn er ook mensen die al ervaring hebben met windows op de macbook pro? En hoe zorgen jullier er voor dat je bestanden zowel onder windows als onder mac kan gebruiken.

Daar zijn aparte topics over…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=75091

:wink:

Bijdrager
    frederikbove

merci had ik niet gezien

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.