23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    WoutVanH

Aankoop MacBook Pro

Beste forumgenoten,

Stilaan begint mijn MacBook white 2007 zijn laatste rondjes mee te gaan, de batterij zou opnieuw vervangen moeten worden en vandaar overweeg ik om een nieuwe MacBook te kopen.
    Ik zou nu graag de meeste programma’s die ik nodig heb voor school wel kunnen draaien, dit ging niet met de vorige MacBook.. Ik moest steeds met teamviewer/rdp verbinden naar mijn iMac waar ik dan extern op werkte. Nu zou ik dit graag vanop mijn MacBook rechtstreeks doen.

Nu is de keuze zeer uitgebreid en de prijsverschillen zijn groot, lees ik zeer veel positieve ervaringen over het instapmodel van de nieuwe MacBook Pro… Dit toestel heeft een beperkte kostprijs en werkt zeer vlot (als ik de filmpjes van YouTube mag geloven)… Heeft iemand hier ervaring met dit toestel?

De MacBook moet vooral standaard tekstverwerkers kunnen draaien via bootcamp of rechtstreeks in MacOS, hij moet ook vlot zijn op internet etc…

De belangrijkste eis (wat ik met het vorige toestel niet kon) is CAD-software installeren op de bootcamp partitie, dit gaat dan vooral om programma’s van Autodesk zoals inventor.

Ik twijfel tussen de werkgeheugen variant, zou ik volgens jullie toekomen met 8gb werkgeheugen voor deze CAD-tekeningen? Het gaat vooral om basis tekeningen en samenstellingen die niet uit immens veel verschillende onderdelen bestaan.

Wie van jullie doet dit met 8GB ram op een Mac?
    Graag hoor ik ook ervaringen met het nieuwe model van de MacBook Pro…

Dank bij voorbaat!

Mvg.
    Wout

Bijdrager
    TheBigZ

WoutVanH op 19 augustus 2019 om 21:55
    Nu is de keuze zeer uitgebreid en de prijsverschillen zijn groot, lees ik zeer veel positieve ervaringen over het instapmodel van de nieuwe MacBook Pro… Dit toestel heeft een beperkte kostprijs en werkt zeer vlot (als ik de filmpjes van YouTube mag geloven)… Heeft iemand hier ervaring met dit toestel?

Welke bedoel je precies? Deze?

https://everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i5-1.4-quad-core-13-2019-touch-bar-2-thunderbolt-3-ports-specs.html

https://tweakers.net/pricewatch/1422788/apple-macbook-pro-2019-13-komma-3-inch-met-touch-bar-i5-1-komma-4ghz-8gb-intern-128gb-(qwerty)-spacegrijs.html

Voor Autocad Inventor kun je beter 16GB geheugen nemen. Zie de system requirements.

Bijdrager
    WoutVanH

Bedankt voor u reactie.

Het gaat om de variant met een processor van 1,4ghz i5: https://www.coolblue.be/nl/share-product/834998?utm_medium=ios-app&utm_source=referral&utm_campaign=product-share

Bijdrager
    WoutVanH

Dit was ik nog vergeten te vermelden, ik heb eventueel ook de kans om onderstaande computer tweedehands met nog 1 jaar fabrieksgarantie te kopen.

https://everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i7-2.2-15-mid-2018-true-tone-display-touch-bar-specs.html

Wat denken jullie hiervan? Volgens mij voldoet dit toestel zeker voor mijn eisen en zal ik hier jaren met verder kunnen, hopelijk zo lang als met mijn witte MacBook..;)

Bijdrager
    Brombeer

hopelijk zo lang als met mijn witte MacBook..;)

Die twaalf jaar zijn exceptioneel. Reken op hooguit vijf jaar, elke dag meer is een geschenk.

Bijdrager
    TheBigZ

WoutVanH op 19 augustus 2019 om 23:00

Dit was ik nog vergeten te vermelden, ik heb eventueel ook de kans om onderstaande computer tweedehands met nog 1 jaar fabrieksgarantie te kopen.

Wat denken jullie hiervan?

Die 15” is in zo’n beetje alle opzichten stukken beter, maar die zal ook wel duurder zijn.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1310972;1422788/

Als je het geld er voor (over) hebt, is de 15” de beste keuze.

Bijdrager
    WoutVanH

Oke bedankt @TheBigBiz…

Ik wil natuurlijk ook niet overkill zijn qua vermogen, daarom twijfel ik wat… Koop ik een nieuwe MacBook pro 13inch 1,4ghz of een tweedehands MacBook 2,2ghz, 16gb ram enz… met 1 laadcycli?

De prijzen verschillen nauwelijks…

Zou u er tegenop zien dat hij tweedehands is en slechts een dik jaar garantie meer heeft?

Mvg.
    Wout

Bijdrager
    Melle

Nieuwe MacBook pro, wel met 16gb en opslag naar keuze (alhoewel ikzelf nooit 128gb zou overwegen – mijn air 2013 had al 512 SSD en mijn nagelnieuwe 13” pro heeft nu 2TB – maar ik ben dan ook grootverbruiker)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Omdat de huidige MacBook Pro’s een vlindertoetsenbord hebben en er daar zoveel klachten over zijn zou ik wachten tot de nieuwe MacBook Pro uitkomt of alleen het model van mei 2019 nemen. Daar zou dat vlindertoetsenbord wat verbeterd zijn, maar ik blijf er geen voorstander van.

‘Iedere MacBook vanaf 2020 met compleet nieuw toetsenbord’

Zelf heb ik geen last want ik heb er één uit 2015.

Bijdrager
    WoutVanH

Oke @melle, U zou dan ook de 1,4ghz processor aanbevelen?

Bijdrager
    Jeddes

Even ter info, een quad core 1.4 ghz is sneller en beter dan een 2.2 dual core ;->

Bijdrager
    WoutVanH

Idd @jeddes, maar de andere heeft 2,2ghz met 6-cores is dus op papier duidelijk beter…

Bijdrager
    Maarten2015

Koop een 256 gb, minimaal, want Windows heb jij nodig en verder denk ik dat je het zelf best wel weet! En ik, maar ja wie ben ik, zou wachten op een nieuwe uitvoering met een echt goed toetsenbord. Al dat gedoe met die keyboards is voor mij een reden geweest de nieuwste Mac mini te kopen. En trek je wat aan van de adviezen hier over het werkgeheugen…of niet?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Maarten2015.

Bijdrager
    TheBigZ

WoutVanH op 20 augustus 2019 om 08:16
    Zou u er tegenop zien dat hij tweedehands is en slechts een dik jaar garantie meer heeft?

Koop je deze van een particulier, of van een bedrijf?

Bijdrager
    WoutVanH

Bedankt voor de reactie @maarten2015 !

Ik denk idd best dat ik ook voor 16gb ram ga, heb daarnet nog even op mijn iMac met 16gb ram aan het werken geweest en hier zie ik toch dat er 12gb gebruikt wordt als ik wat CAD samenstellingen tegelijk openzet met wat tabbladen Chrome.

Ik zou bovenstaande vermelde tweedehands MacBook kunnen aankopen voor 1500 euro, hier is nog een dik jaar fabrieksgarantie op en heeft maar 1 laadcycli?

In mijn ogen lijkt dit wel een correcte aankoop?

Bijdrager
    TheBigZ

Zes-core Core i7, 4.1GHz Turbo, 16GB RAM, 256GB SSD, 15” scherm. Daar moet je toch een tijdje goed mee uit de voeten kunnen.:-)

Bijdrager
    Maarten2015

Gezien de problemen met het toetsenbord en dat ook de allernieuwste onder het reparatieprogramma vallen zou ik gaan voor nieuw. Want dan ben je het langst zeker dat mocht je problemen krijgen je terug kunt vallen op Apple. Daarnaast is van niet-nieuwe vaak niet eens bekend waar die vandaan komen en dus koop je iets waarvan de geschiedenis onbekend is.

(In jouw geval zou ik denk ik ook een Windwos laptop overwegen. Maar dat hoort hier niet thuis)

Bijdrager
    WoutVanH

Oke @maarten2015 dit begrijp ik. Maar als ik de site van Apple mag geloven is deze versie van de MacBook ook uitgerust met hetzelfde toetsenbord van de 2019 versie… De computer is particulier te koop en er is dus een aankoopfactuur van de huidige eigenaar bij, dus qua herkomst ben ik vrij zeker… Ik moet voor de garantie ook gewoon naar de originele aankoopwinkel…

Bijdrager
    WoutVanH

@thebigz idd dat denk ik ook, vooral dat er een grafische kaart inzit is volgens mij een goede zaak… Is het een correcte verkoopprijs voor dit toestel tweedehands? Alles is inbegrepen…

Bijdrager
    Maarten2015

Zie opmerking van Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    fixar

De genoemde 15″ sluit beter aan op jouw toekomstig gebruik en de prijs is correct.

Bijdrager
    TheBigZ

Vervolg van de discussie:

Ervaringen MacBook pro 2018 15”

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.